webForumDet fria alternativet

Flickor!

Småprat

89 svar · 2 676 visningar · startad av Mr Nils

Medlem sedan jan. 2000640 inlägg
Frågan#1

Efter en stunds diskussion med kamrat Christoffer där han försökte övertyga mig att börja träffa normala flickor (istället för "konstiga") så sa han nånting klokt:

Funkar det inte så får du ragga upp nån jävla palestina-sjals-brud i hum-fiket som leker vänster... Och som samlar på promo-skivor av okända brit-pop-band och tycker att Broder Daniels comeback var den bästa i den svenska musikhistorien... Och som funderar på att ta livet av sig en gång i halvåret och som har en tatuering på skuldran med sitt Zodiac-tecken...

Så. min jakt efter det alternativa idealet kanske är helt meningslös, och alla är egentligen lika?

men. nu till frågan. vad gillar ni? Normala eller "alternativa" tjejjer/killar? =)

Medlem sedan okt. 20023 030 inlägg

Helt klart "alternativa" tjejer. Normala tjejer är för normala. Dom har oftast inte mycket unikt. "Alternativa" tjejer är nästan alltid annorlunda och bryr sig ofta inte om vad folk tycker om dom (att dom är annorlunda ;)). :)

r/ Observera att jag inte menar FÖR annorlunda. Ditt exempel är ett bra exempel på ett sådant fall.

r2/ Jag menar ju såklart inte annorluna till utseendet. Där skiter jag (nästan) fullständigt i hur hon ser ut. Men till sättet måste hon nog vara lite annorlunda för att stå ut med mig. ;)

Medlem sedan dec. 19997 740 inlägg

KK ska det va nuförtin..
Det är vad jag har hört. :)

Medlem sedan mars 20024 456 inlägg

Kan ju säga så här:
Skulle hellre vara singel i hela mitt liv än att dejta någon tjej i palestina-sjal och som leker vänster...

Så mellan alternativen: Normal och alternativa tjejer, så blir det Normala tjejer...

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

...Esen... precis... jag tycker inte om tjejer som försöker vara nån dom inte är... om dom nu är normala... och är sig själva ändå... så är det att föredra... :)

Medlem sedan maj 200418 inlägg

Det är det där nere som räknas :p skoja. Men mjo, visst är alla riktigt fräscha lite diviga och normala. Så det är vad man e ute efter mohaha.

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Jag bryr mig inte, även om det naturligtvis är roligare om en tjej gillar My favorite och är allmänt tuff istället för att vara "allätare" och se ut som en blandning mellan en slitz-brud och prinsessan Madeleine.

Medlem sedan juni 20008 205 inlägg

Normala flickor brukar tycka att jag är för jävla skum, så det får lov att bli alternativfolket (d.v.s., de som är stöpta i pop-, rock-, electro- eller den generiska Södermalmsmallen).

Medlem sedan juli 20015 107 inlägg

spango skrev:

Normala flickor brukar tycka att jag är för jävla skum, så det får lov att bli alternativfolket (d.v.s., de som är stöpta i pop-, rock-, electro- eller den generiska Södermalmsmallen).

Södermalmsmallen är Dope.
Du ska vara lyckligt lottad, allt som finns i min omgivning är Dryga danderyds pappas flickor som inte kan acceptera andra stilar än brat. :e

Södermalmsmallen är en aning överskattad, men den är helt OK. Föredrar den framför pappas flicka/brat iaf :e

spango skrev:

Södermalmsmallen är en aning överskattad, men den är helt OK. Föredrar den framför pappas flicka/brat iaf :e

Skål på den :bire

Den enda riktiga nackdelen är väl att man måste stå ut med såna skitställen som Debaser om man umgås med Slöddermalmsfolk...

spango skrev:

Den enda riktiga nackdelen är väl att man måste stå ut med såna skitställen som Debaser om man umgås med Slöddermalmsfolk...

Så du menar att du hellre hänger på Köket, Café Opera, Sthlm kök & bar, sinners, buddha och stureplanskrogarna ;)

Tänk "Pub Anchor", lille vän ;)
Iofs kan man lura dit popsnörena mellan varven, men det sitter långt inne. Och Medusa är en schysst kompromiss.

Medlem sedan aug. 20013 824 inlägg

Jag är allätare! streck som streck! :bla

Men skall jag bli kär så krävs det nått speciellt... inte palestina sjals varianten, utan det är nog mer en speciell variant som jag inte kan förklara, men en variant som förstår mig på ett sätt som många andra inte gör. Men de är inte lätta att hitta, inte det minsta.

Dessutom måste det va nån utmaning med det hela har jag upptäckt, annars blir det inte intressant på samma sätt.

jag vet inte riktigt om jag skall vara ärlig. Jag tar det som det kommer... until then i will keep on playing! :bla

jag vet inte riktigt om jag skall vara ärlig. Jag tar det som det kommer... until then i will keep on playing!

Det finns många tjejer som tänker så också ;)
Känn dig utnyttjad mikul! :e

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Hela biten med att vara "alternativ" är så patetiskt att jag tappar ord...

Ojoj, jag måste stå ut på nåt sätt och synas! Jag vet, jag drar på mig nåt skit jag hittar på Myrorna, säger jag är vänster (eftersom det är så inne nu) och dissar alla andra - då blir jag säkert uppskattad! :bla

Nej, ska man använda en sån mall är det "normala" brudar alla dar i veckan - haken är att ser man nån vilsen stackars punkartjej som är tokspacklad är de vanligtvis lika toksöta under allt vitsmink... :l

/kolon som tillbringat hela kvällen på kårpuben spanandes på nollorna :birp ;)

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

...sthlmsgrabbarna ovan... fan... jag är snart 27 bast... uppväxt och bor på landet... tycker Sthlmsbrudar kan vara rätt puckade för det mesta... men alltså... jag vet inte ens vad "brat" betyder?!

Danny skrev:

...sthlmsgrabbarna ovan... fan... jag är snart 27 bast... uppväxt och bor på landet... tycker Sthlmsbrudar kan vara rätt puckade för det mesta... men alltså... jag vet inte ens vad "brat" betyder?!

http://www.susning.nu/Brat

I stora drag, men även metaliteten hos en 'brat' är annorlunda

Medlem sedan aug. 20013 824 inlägg

M.Cheraghi skrev:

jag vet inte riktigt om jag skall vara ärlig. Jag tar det som det kommer... until then i will keep on playing!

Det finns många tjejer som tänker så också ;)
Känn dig utnyttjad mikul! :e

SKulle jag bli utnyttjad skulle jag bli glad! streck som streck! är man bara ute efter sex så är det ju fan skitbra!

Men skall jag bli kär så kommer jag nog hitta personen i fråga nån helt annan stans än i söngen en söndagsmorgon! ;)

278 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
150 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)