webForumDet fria alternativet

Vem har rätt..

Småprat

10 svar · 544 visningar · startad av Smogge

Medlem sedan jan. 2004132 inlägg
Frågan#1

Ja och en tjejkompis lackade ur på varandra igår...
Anledningen:
Hon va hemma hos en kompis till både mig och henne.
Vi skulle alla ut senare på kvällen och hitta på nått (kl va 2100).
Så ja ringer o frågar när de e klara för att dra?
Hon (tjejkompisen) säger att de ska göra, samt äta middag först o att hon ringer mig om 30min..
Ja vet av erfarenhet att hon inte kommer göra det.. Så ja säger på skämt att det blir om "1h 30min". Men hon säger fortfarande att det blir om 30min. Så höll vi på fram o tillbacka ett tag.

Hon sa ett flertal gånger att det blir 30min.
Men hon ringde inte efter 30 min.. så ja ringer efter 75min. Å hon lackar o säger att hon inte ville avbryta middagen..
Så ja o 3 pers till fick vänta tack vare henne..
Borde inte hon ringt o sagt att middagen tar lite längre tid när det väl gått 30min,? O att hon ringer senare?
Eller e det fel av mig att ringa henne efter 75min? och istället väntat på att hon skulle ringt??
Tack på förhand...

Medlem sedan juni 20034 013 inlägg

1,5 visade ju sig vara mer sanning än skämt, så om du ska skämta bör du nog överdriva. Sedan är det i allmänhet smartare att skämta om sig själv än om den man pratar med.

Det här med rätt och fel är meningslöst i såna här sammanhang eftersom båda både har rätt och fel, beroende på hur man ser på det.

Om du vet av erfarenhet att det blir 1,5 timmar så nöj dig med det. Du behöver liksom inte tala om det för henne.

Medlem sedan jan. 20011 213 inlägg

Inte så svårt att klura ut vem som har rätt.

Om du är som jag, och stör dig på folk som inte håller avtalade tider, så är det klart att du blir lack.

Annars får du väl ta det som en "grej" med din tjejkompis.. en nisch..

Medlem sedan jan. 20016 874 inlägg

Nästa gång, vänta 31min, gå sedan och skit i den "otrogna"

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

Smogge skrev:

Vem har rätt..

tydal.

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Telefonsex löser alla bekymmer!

Medlem sedan mars 20016 260 inlägg

Efter 60 min så har ni väntat tillräckligt länge. Ring snabbt eller skicka SMS och informera snällt om att ni träffas på stället.

oki.. men ja tycker själv att det e en principsak.. Med tanke på att hon tjafsade emot när ja väl sa att det skulle ta längre tid. Och sedan lackar hon pga av att hon tyckt att ja varit jobbig som ringt efter en timma+ och påpekat..
just det... tack för era svar..

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Hur gamla är ni?

Medlem sedan aug. 20003 473 inlägg

felet va att du brydde dig över huvud taget
ni kunde väll ha gjort nått ni andra så kunde väll hon komma sen inget mer med det

mycke o reta upp sig över

K... tack bryt...

262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
129 ms — ändringar (db)