Det här problemet är långt ifrån nytt och verkar dela webForum i tre läger. Vissa tycker att det är helt okej, andra är helt emot det och resten vet inte riktigt vad de ska tycka.
Här är några exempel på trådar där liknande händelser utspelar sig:
"En av de sämsta sidorna jag råkat på!"
"Storjakt på liten webbutvecklare"
"Doktorera i HTML?"
Sådana trådar är tydligen allmänt accepterade på webForum. Eftersom jag inte har med forumets drift att göra ifrågasätter jag inte heller beslutet, utan konstaterar bara att det förvånar mig.
OveRRidE skrev:
Jag bryr mig inte om ifall du vill vara moralpolis, men jag håller fortfarande fast vid åsikten att hemsidan (och sidorna) ser ut som skit (bokstavligt talat) och att tjänsteutbudet och dess priser är skrattretande.
Jag slipper helst spela moralpolis, men eftersom den förväntade modereringen av ditt inlägg uteblev kände jag för att utrycka mina känslor här, precis som du gjorde före och efter mig.
Angående hemsidans utformning så kan jag visserligen vara benägen att hålla med dig, vilket förmodligen inte överraskar någon. Det är inte i den frågan vi är oense. Det var dina och Spangos inlägg som fick mig att reagera. Hade det inte varit för dem hade jag förmodligen inte ens kommenterat saken. Att kalla henne för "luser" och att påstå att det enda hon skrev under sina 13 år på Telia var "Välkommen till Telia Support, vad kan jag hjälpa till med?" är väl knappast något som gagnar någon?
Det där har väl inte ett dugg med hennes företag att göra, utan med henne som privatperson? Hur skulle du ha uttryckt dig om du ville attackera henne personligen? Jo, på samma sätt.
OveRRidE skrev:
Vad lever du i för mediareglerad värld där kritik mot mindre seriösa företag inte får existera? Får vi inte kritisera Tom Brom Srom och alla andra hundratals bluff-fakturaföretag heller då? Nej, det är ju så synd om dom, för de är ju nybörjare hela högen.
Äh, nu överdriver du igen. Kritisera på du, och kom gärna med saklig kritik i så fall. I det här fallet har jag svårt att se att någon blir lurad. Om du går in på sidan finns det tydliga exempel på hur man kan förvänta sig att en sida producerad av detta företag ska se ut.
OveRRidE skrev:
Har nu den här underbara tjejen bakom första inläggets länkade hemsida varit med 13 år i branschen och titulerar sig som 'Certifierad webbdesigner', så borde hon (och du?) väl i ärlighetens namn ändå kunna förstå varför folk kritiserar henne, när det hon har gjort ser ut som det gör.
Om jag har en extremt ful skjorta på mig kan jag förstå varför folk retar mig, men det betyder inte att jag ska acceptera det. Jag ser bara ett syfte med den här tråden: att få sig ett gott skratt på någon annans bekostnad.
OveRRidE skrev:
personligen tänker jag bara försöka hitta det lilla krysset som gör att hennes webbplats försvinner från min skärm.
Bra gjort. Jag har inte direkt lagt sidan till mina favoriter heller.
OveRRidE skrev:
Din nedlåtande ton gör mig så förbannad
Om jag skulle vara nedlåtande, vad tror du Carina tycker om dina inlägg?
Det finns två bra ordspråk som jag helt osökt kommer att tänka på när jag läser igenom den här tråden.
1\. Sparka inte på den som redan ligger.
2\. Skriv kritik i sanden, rista beröm i sten.
Jag har ingen aning om vem som skrev dem först, men bra är de.