... Att folk tänker sig inte riktigt för i trafiken, det finns en del riktiga nötter ute i trafiken! ;)
har precis kommit tillbaka från en dagstur till Jönköping, för att kolla på ett hus!
mestadelen utav motorvägen är 110 väg, visst jag kör i 110 km/h, bilen framför mig kör med samma hastighet som mig 110 km/h, bilen bakom mig kör i 110 km/h
Skillnaden är att mitt avstånd till bilen framför är ~3 sekunder, för att jag ska kunna ha någon som helst chans att reagera utifall personen framför tvärbromsar.
Bilen bakom mig, håller ett avstånd på cirka 5 meter :OO
Men han nöjer sig inte med det, utan han kör om mig, och lägger sig i luckan mellan mig och bilen framför som håller samma hastighet som mig. Han tjänar inget på det, han kommer inte fortare fram då han fortfarande håller samma hastighet! Skillnaden blir att mitt avstånd till den nya bilen blir mellan 1 till 1½ sekund, så lättar på gasen för att öka avståndet, så det blir cirka 3 sekunder till bilen framför.
Då kommer nästa nöt, och samma veva igen. han ligger bakom i 110, och kör om och lägger sig fram mig i 110, så jag blir tvungen att öka avståndet igen. :OO
Ugefär den visan handlade det min resa på 745 km om.
Varför kan dom inte bara hålla sig bakom en med bra avstånd, så jag slipper få dom i röven om jag skulle tvärnita, istället för att lägga sig framför och endå köra i samma hastighet som innan :l
Låter knepigt att de kommer i fatt och kör om och sedan lägger sig precis framför och bromsar ned till 110 km/h. Det har jag nog aldrig varit med om. Kanske beror på att jag (nästan) alltid har farthållaren på 120 km/h på 110-väg.
Låter knepigt att de kommer i fatt och kör om och sedan lägger sig precis framför och bromsar ned till 110 km/h. Det har jag nog aldrig varit med om. Kanske beror på att jag (nästan) alltid har farthållaren på 120 km/h på 110-väg.
Jag misstänker även att en grön skylt med texten 'övningskörning' kan ha något med saken att göra, men jag är inte helt säker.
Jag misstänker även att en grön skylt med texten 'övningskörning' kan ha något med saken att göra, men jag är inte helt säker.
Det har definitivt med saken att göra. Jag minns själv när jag övningskörde. Folk körde om mig hela tiden, oavsett vilken hastighet jag höll. En gång när jag övningskörde, upphörde plötsligt alla omkörningar. När vi kom hem fick vi förklaringen. Skylten hade lossnat.
har precis kommit tillbaka från en dagstur till Jönköping, för att kolla på ett hus!
Hey, skulle du hit och kolla på mitt hyreshus kunde du väl faan ha hört av dig innan! x( Visst är min balkong fin? :e
höööh? :q Vi var o kollade på en villa från 1800 talet, som är av timmermodell, som farsan vill köpa, demontera och frakta hit och bygga upp i Stockholm :e Men om jag ska vara ärlig var denna balkongen _inte_ fin, skulle man gå ut på din skulle den gå sönder garanterat ;)
Där har vi svaret...
Kom själv ihåg när man hade den skylten på bilen (Ca 5 månader sen)
Har man den skylten så spelar det ingen roll hur man gör, Bilarna bakom ska köra om och sen spelar det ingen roll hur det ser ut framför eller bakom...
Kommer själv ihåg en grej som var helt onödig...
Körde inne i stan på några gator, Skulle svänga och när jag var halvägs i svängen så kommer en och kör om...
Ska tillägga att detta var enfilig väg och att Killen körde om på fel sida desutom, Han tog inne svängen, Nästan upp på trottoaren...
Och det berorde självklart på den gröna skylten där bak...
Kom själv ihåg när man hade den skylten på bilen (Ca 5 månader sen)
Har man den skylten så spelar det ingen roll hur man gör, Bilarna bakom ska köra om och sen spelar det ingen roll hur det ser ut framför eller bakom...
Kommer själv ihåg en grej som var helt onödig...
Körde inne i stan på några gator, Skulle svänga och när jag var halvägs i svängen så kommer en och kör om...
Ska tillägga att detta var enfilig väg och att Killen körde om på fel sida desutom, Han tog inne svängen, Nästan upp på trottoaren...
Och det berorde självklart på den gröna skylten där bak...
...och det vet du därför att..? :q
Det finns folk till precis allt så det är ingen anledning till att tro att det var övningskörningsskyltens "fel".
Senast igår låg en dumfan i häcken på mig på motorvägen, gasade som fan, körde om, tvärnitade, tvingade sig in framför mig och bilen framför (jag fick ställa mig på bromsen) och svängde av på avfarten som dök upp där. x(
..och nej, det är tio år sen jag hade en grön skylt på bilen. ;)
Hehe. jag glömde skylten på efter en liten tur med frugan, det var nog många som svor över den "övningskörningen" :e (det gick lite sådär allment vårdslöst som bara en volvo kan framföras :e )
Det finns folk till precis allt så det är ingen anledning till att tro att det var övningskörningsskyltens "fel".
Senast igår låg en dumfan i häcken på mig på motorvägen, gasade som fan, körde om, tvärnitade, tvingade sig in framför mig och bilen framför (jag fick ställa mig på bromsen) och svängde av på avfarten som dök upp där. x(
..och nej, det är tio år sen jag hade en grön skylt på bilen. ;)
Självklart kan jag inte vara 100% säker, Men såg man situationen så skulle man nog anta att det var skylten som gjorde det...
Sen så var personen som körde den andra bilen runt 18 - 20 och hade själv precis haft sin skylt på...
Det är väl klart. Laglydiga små kräk som håller hastighetsbegränsningen ända in i döden. Finns det något värre? :e
Jag är likadan, ser jag en grön skylt så kör jag om - med ovan nämnda anledning. Däremot håller jag inte fem meters avstånd, utan något sånär avstånd att man hinner koka ett ägg eller två innan det smäller.
Det var möjligtvis inte så att du låg och körde ryckigt?
Hatar när folk inte klarar av att köra jämnt utan ligger och diffar på 5-6 km/h.
Men sen så har du antagligen också insett att Svenskar är värdelösa på att köra motorväg, kan skriva en hel roman om svenskar på motorvägar men det orkar jag inte :|
Sen vill jag minnas att svenskar är lammkött på Autobahn.
Självklart vill man inte ligga bakom en övningskörare. De är ju oerfarna, okunniga och ibland nervösa. Däremot är det ju inte rätt att slänga sig in framför sådär, det ogillar jag också starkt. Dock är det inte så många som brukar köra om mig....
267 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25