:e :e :e :e
Skattepengarna!!!
88 svar · 2 325 visningar · startad av Bire · sida 3 av 5
Frågan, av Bire
Yes!!! 3650:- landade just på kontot!!! Kan inte komma mer lägligt än så!!! :e \Firar med FunLight Peach\
Läs frågan i sin helhet →El Rarrto... 11 532 helsvenska riksdaler har landat. Men får ju bara 3706 kronor kvar ju... sabla krediter,,,
annesophie... det var en skaplig återbäring det där... bara 10 lakan mer än min... :) ...då har du ju massa pengar å uppgradera datorn med :)
...jag lär ju spara mina så jag kan köpa 19" tums TFT så småningon... det är min framtid det... :)
SirPeter skrev:
jeanette skrev:
Sätt han på en stol i Redlight. Då kan vi ju t.o.m få lite pengar med oss hem.
Vad skall ni köpa för den femtioöringen då? §e
Köpa en sliskig potatje med meyonaise. :p
frankof skrev:
Jag har glömt att kolla kontot :r men det bör räcka till en hjälm och en HD(nä, inte hd som i blysläden från amerika :e )
ta en treo innan du kollar §e
Hur fasiken vet man om/närman får tillbaka? Jag deklarerade som vanligt och har inte hört något alls från Skatteverket?
Alla är så elaka. Allt jag vill ju att få lite pengar. :(
Dryden skrev:
Skicka över ditt kontonummer så ska jag sätta in lite pengar.
jeanette skrev:
Dryden skrev:
:r f'låt.
Ge Person dina pengar Dryden..... §e
Dryden skrev:
Fortsätter: Så att jag kan åka till Turin och se när Juventus blir Krossad av Djurgården ;)
Esen skrev:
Dryden skrev:
Forstätter: Så att jag kan åka till Turin och se när Juventus blir Krossad av Djurgården ;)
hmm då är det inte Dryden som behöver pengar utan DIF
filippo skrev:
hmm då är det inte Dryden som behöver pengar utan DIF
Varför skulle DIF behöva pengarna???
DIF kommer få in Ca 10 miljoner nu när det blev klart att dom ska möta Juventus...
Ser ut som om Flippo också kommer befinna sig bredvid Dryden på Råsunda, Men du kan ju glömma 6-1 resultatet...
Jag känner mig nöjd med att inte ha lånat ut pengar åt pappa staten, jag ska få -4800 kr. ;)
Tja, en tusenlapp ramlar in lagom till två veckors semester med dagligt spritintag... :birp
Esen & ni andra puckon.. Sluta snacka sport i mina trådar!
Bire skrev:
Esen & ni andra puckon.. Sluta snacka sport i mina trådar!
§e :e
Själv får jag tillbaka runt 3.000:-
Kan någon som har tid/lust förklara för mig hur det här systemet med skatteåterbäring räknas ut?
Så här har mina 3 senaste år sett ut:
2002: +2153 kr
2003: -768 kr
2004: +2980 kr
HUR ända in i malmberget kommer det sig att jag fick betala förra året? Har ju alltid haft samma skattetabell, och lönen var densamma (i stort sett) 2002-2003. Hur får dom fram alla siffror :OO
Å ni stållar :p som får tillbaka över 10k, har ni feta löner eller hur bär man sig åt? ;)
Skatteåterbäring får man oftast för att man har betalat in för mycket. Och det ligger i sakens naur. När man får tillbaka har man redan haft utgifter ubder det föregående året så det är Ens egna pengar som äntligen betalas tillbaka.
Får väl tillbaka lite småkrafs i december. Skulle iofs behövas nu, husköp kostar en del. ;)
Lasp skrev:
Skatteåterbäring får man oftast för att man har betalat in för mycket. Och det ligger i sakens naur. När man får tillbaka har man redan haft utgifter ubder det föregående året så det är Ens egna pengar som äntligen betalas tillbaka.
Jo, så långt är jag ju med :)
Men folk som betalar in så mycket i skatt, beror det på att dom tjänar mer pengar och därav pröjsar mer skatt?
Eller har dom helt enkelt valt att lägga sig på några procent över sin vanliga skattetabell för att i augusti få en fet utbetalning?
Eller finns det några andra sätt?