Grattis Tor :)
Ska bli farsa
76 svar · 2 095 visningar · startad av Web-Tor · sida 4 av 4
Frågan, av Web-Tor
På en 5-gradig skala över fåniga miner hade jag nog en 12:a när jag fick den här smurfen av min flickvän. Först känns det ju ruskigt overkligt men nu när det gått några månader börjar man ju vänja sig vid tanken – man ska bli farsa! :o
Läs frågan i sin helhet →Säg hej till Tor Jr. :D
Jag brukar inte se nåt på sådana men det där behöver ju ingen visa för mig... Ser ju ut som värsta profilbilden, går säkert att använda som körkortsfoto om det skulle behövas ;)
Det var så cool! Har aldrig upplevt nåt liknande. :o
Jag trodde mest att det skulle se ut som en radarbild över månen men man såg barnet mycket tydligt på dom rörliga bilderna. Armar, ben, fingrar och ett hjärta som pumpade för fullt!
Kan tänka mig det :)
Tog ni reda på vilken modell det var eller blir det en överraskning i mitten av januari? :)
Tog ni reda på vilken modell det var eller blir det en överraskning i mitten av januari?
Det får bli en överraskning. :)
Åh, missat denna tråd :r
Stort grattis!
Barn är underbara :)
Web-Tor skrev:
Säg hej till Tor Jr. :D
Jättefina UL-bilder Tor! Visst var det HÄFTIGT? Jag kunde själv stannat på UL hela dagen lång...
Dags för vadslagning? ;)
Det där är solklart en kille - det är jättelikt Jacob nämligen!
Det där är solklart en kille - det är jättelikt Jacob nämligen!
Det har bara blivit så att jag och Sanna kollar barnet för "honom". Sedan så är Sanna övertygad om att det blir en pojk eftersom det är sådan skillnad mot hennes förra graviditet då hon fick en flicka.
Bara det inte blir en elefant så är jag nöjd. :p
Blir det en elefant blir du kändis. ;)
Web-Tor skrev:
Bara det inte blir en elefant så är jag nöjd. :p
Sånt där kan man ju aldrig veta. Man får vara nöjd med det man får. Elefant eller ej... :p
Nä, skämt å sido - jag tror det är en kille! Lita på Sannas instinkt, tjej- och killgraviditeter brukar vara annorlunda har jag förstått och hon bör ju verkligen veta. ;) Men det är lika underbart vilket som så klart.
Antar att du har boken "Ett barn blir till"?
Den är vältummad här minsann. Man blir vördnadsfull inför livet och det mirakel man själv kan åstakomma när man ser barnets utveckling från ägg till embryo till foster till bebis. Från hjälplös bebis till ligistbarn (Jacob)... ;)
Någon frågade i en annan tråd vad som var "meningen med livet".
Det är ganska enkelt att svara på nu tycker jag. :)
Jo, "Ett barn blir till" har vi. Lennart Nilsson har även skrivit en bok för barn som Isabelle har. Den förbereder barn för att få ett lillasyskon. Grejen är bara att man får många, många frågor.
Efter att ha kollat i boken en stund frågade Isa:
- "Jag förstår att barnet inte kommer ut genom naveln - men var kommer det då?"
Web-Tor skrev:
Efter att ha kollat i boken en stund frågade Isa:
- "Jag förstår att barnet inte kommer ut genom naveln - men var kommer det då?"
Ha ha....är det då du plockar fram mammasmurfen och pappasmurfen och berättar sådär pedagogiskt som man ska göra? ;)
Eller visar du helt sonika bilderna på sidan 164 i den "riktiga boken"? :e