Kommer ju knappt ihåg dom 5 första bokstäverna....
Blir svårt att lära sig hela :)
Hur kunde den ha 6/10 i PageRank?
13 svar · 527 visningar · startad av M.Cheraghi
Så en liten läxa till folket :)
Lär er adressen til ldenna hemsida utantill :)
http://www.llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch.com/
Kommer ju knappt ihåg dom 5 första bokstäverna....
Blir svårt att lära sig hela :)
Hur kunde den ha 6/10 i PageRank?
jaha ja...
Det är mitt lösenord ju. ;)
Ärligt talat, varför skaffa ett så långt namn på en stad, järnvägsstation eller vad det nu är. Finns det någon som helst anledning för att man ska vricka tungan varje gång man uttalar det? Och då bortser jag från att det "bara" ska vara längst...
Pace skrev:
Det är mitt lösenord ju. ;)
Ärligt talat, varför skaffa ett så långt namn på en stad, järnvägsstation eller vad det nu är. Finns det någon som helst anledning för att man ska vricka tungan varje gång man uttalar det? Och då bortser jag från att det "bara" ska vara längst...
Värdens längst namn e på en järnvägsstation och antar att det e den som heter så..
Lite info.
http://www.susning.nu/Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwyll-llantysiliogogogoch
Det betyder "Sankta Marias kyrka, i en sänka med vita hasselbuskar, nära till en stridande strömvirvel och Sankt Tysilios kyrka och till en röd grotta."
hehe konstigt att du tog upp det nu. I tisdags hade vi redovisningar om länder där dom hade med den där staden eller va den är. Fan o orka skriva den varje gång.
Liksom ja bor i llan.....osv
Llanfairporhtsogrga...osv. är världens längsta ortnamn, ligger i Wales. Tror dock bara att det kallas Llanfair i folkmun.
jag vet vad jag ska skaffa nästa gång jag köper domän iaf :)
man ska ha så långt det går så man får valuta för pengarna.
Zwery Zen skrev:
Llanfairporhtsogrga...osv. är världens längsta ortnamn, ligger i Wales. Tror dock bara att det kallas Llanfair i folkmun.
Närå. ;)
Krungthepmahanakornamornratanakosinmahintarayutthayamahadilokphopnopparatrajathaniburiromudomrajaniwesmahasatharnamornphimarnavatarnsathitsakkattiyavisanukamprasit är världens längsta ortnamn. Ligger i Thailand.
Rufus skrev:
Zwery Zen skrev:
Närå. ;)
Krungthepmahanakornamornratanakosinmahintarayutthayamahadilokphopnopparatrajathaniburiromudomrajaniwesmahasatharnamornphimarnavatarnsathitsakkattiyavisanukamprasit är världens längsta ortnamn. Ligger i Thailand.
Ja, men orten i Wales är den som har längst namn som fortfarande används, det står så på skylten när man åker dit.
Ortnamnet du har skrivit upp är Bangkoks fullständiga namn. Det kallas dock bara för Krungthep numera, även på skyltar osv.
Re: Lär er adressen utantill :)
M.Cheraghi skrev:
Så en liten läxa till folket :)
Lär er adressen til ldenna hemsida utantill :)http://www.llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch.com/
Hur många poäng ger det i alfapet?
Rufus skrev:
Krungthepmahanakornamornratanakosinmahintarayutthayamahadilo
kphopnopparatrajathaniburiromudomrajaniwesmahasatharnamornph
imarnavatarnsathitsakkattiyavisanukamprasit är världens längsta ortnamn. Ligger i Thailand.
Men det uttalas "Byhålan" :e
tillmar skrev:
hehe konstigt att du tog upp det nu. I tisdags hade vi redovisningar om länder där dom hade med den där staden eller va den är. Fan o orka skriva den varje gång.
Liksom ja bor i llan.....osv
Ja, men...
www.llanfair osv .com skrev:
For brevity, it is understandable that many of the locals simply refer to their village as "Llanfair"