webForumDet fria alternativet

En vecka....

Småprat

16 svar · 523 visningar · startad av Kitti

Medlem sedan apr. 20021 899 inlägg
Frågan#1

... sen är studenten ett faktum. :stud

Ikväll kl 18.00 sitter hela klassen och ska äta tillsammans på restaurang. Vad skumt det känns! Vi har sedan bara en vecka kvar som helklass, sen är det skilda vägar som gäller. :l

Jag gillar ju min klass, därför känns det helmysko. :) :l Vissa kanske man inte alls träffar efter studenten, andra kanske man ser lite oftare.

Och efter gymnasiet nu, va händer sen?? Jag vet bara att jag ska jobba i sommar, sen har jag inte den blekaste... vet inte alls vad jag ska göra. Har haft planer på att plugga vidare, men det känns ändå som att jag vill take a year off. :) :stud

Ni som tar studenten "med mig" här på wF, va har ni för planer?

Ni som tagit studenten, va gjorde ni efteråt? Jobb eller resa, skoj eller tråkigt?

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Jag gjorde lumpen efter att jag tagit studenten. ;)

Medlem sedan jan. 20021 122 inlägg

Studenten i morgon :D
Har inte behövt planera så mycket, 14/6 ska jag infinna mig på I19 i Boden. :) Efter det är det Teknisk Fysik på KTH, blir säkert bra ;)

Medlem sedan aug. 20002 272 inlägg

Jag själv hade fast anställning från juli månad efter jag tog studenten, så det var perfekt! Under tiden man väl höll på med alla förberedelser och sådant inför studenten längtade jag bara till skolan skulle ta slut! Och visst var det skönt att slippa läxor, prov och allt sånt!

Men nu i efterhand - fyra år senare så kan jag längta tillbaka lite till just studenttiden :) Allt var ju kul med bal, studentfesten och allt sånt...

Medlem sedan jan. 20034 480 inlägg

Tog studenten för 5 år sen.
Jobbade ett år som gymnasielärare i matte/fysik/kemi
Därefter och fortfarande pluggar jag juridik på handels i Göteborg, har ett halvår kvar

... men funderar ibland på att sluta, skaffa mig muskler och solbränna och joina chippendales... ;)

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Tog studenten för 4 år sedan och började jobba innan jag ens slutat. :OO

Undrar vad man gjort nu om man inte valt den vägen.

Medlem sedan mars 20024 456 inlägg

Samma här Kitti, Ikväll klockan 18:00 ska hela klassen sammlas och ha en litet party, Restaurang Besöket kommer nästa vecka för oss.

Medlem sedan jan. 20014 973 inlägg

Efter studenten blev det lumpen. Min bästa tid i livet byttes mot min sämsta. Efter muck jobbade jag någon månad och sedan blev det högskola, och där har jag blivit kvar.

Jag tog studenten för två år sedan, och jag saknar den tiden som fan. Som tur är har jag bra kontakt med flera från klassen fortfarande, och det är jag mycket glad över. Sista månaderna i skolan var verkligen obeskrivligt roliga, ah, vilka tider det var...

Medlem sedan sep. 20014 781 inlägg

Gjorde lumpen efter studenten, nu efter muck gör man inte speciellt mycket. Bara skönt att slippa de gröna kläderna!!

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Tog studenten för två år sen.
Chillade hela sommaren, sen komvux i lite mer än ett halvår, sen chillade jag lite mer än ett halvår sen upp till Sundsvall och plugga webbdesign och på måndag flyttar jag hem igen, då ska jag... chilla.

Medlem sedan okt. 20034 048 inlägg

Har inte tagit Stundenten än. Har några år kvar.

Medlem sedan sep. 20005 700 inlägg

Tog studenten fär två år sedan. Hoppade direkt på IT-programmet på Uppsala Universitet och där är jag fortfarande.

Medlem sedan feb. 20003 785 inlägg

Tog studenten för två år sedan och pluggade vidare direkt. Håller nu på att starta upp eget.

Den mest synbara skillnaden på mig nu och då är nog att jag är fetare nu.

Medlem sedan apr. 20013 480 inlägg

Tog studenten förra året och sedan var Militärpolis som gällde fram tills några veckor sedan...

Det är väl lika bra att du också gör lumpen.

Lord Pingu skrev:

Tog studenten förra året och sedan var Militärpolis som gällde fram tills några veckor sedan...

Det är väl lika bra att du också gör lumpen.

Ska jag göra lumpen? Haha, halleluja! Eller ja, jag funderade faktiskt på det... tanken slog mig för några år sen att det skulle va nåt, men när sedan det dök ner några papper i brevlådan, så... näe... :p

Medlem sedan mars 20024 456 inlägg

Kitti skrev:

Ska jag göra lumpen? Haha, halleluja! Eller ja, jag funderade faktiskt på det... tanken slog mig för några år sen att det skulle va nåt, men när sedan det dök ner några papper i brevlådan, så... näe... :p

Lika bra att låta bli, Men e försig en bra merit, Men bättre att börja jobba på engång ifall man har den möjligheten (Som jag har), Än att först göra lumpen och sen söka jobb...

Det är du och jag, Esen! På fredag - då smäller det! ;)

249 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
118 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
118 ms — ändringar (db)