webForumDet fria alternativet

Googlebars pop-upspärrare

Webbhotell & domäner

27 svar · 806 visningar · startad av magnusfeldth

Medlem sedan jan. 20034 480 inlägg
Frågan#1

Skaffade Googles googlebar med pop-updödaren... 414 spärrningar har den gjort...

hur länge har ni haft era googlebars och hur många spärrningar har ni fått ihop?

Medlem sedan jan. 20016 874 inlägg

Strax över 300 senast jag kollade, hur länge vet jag inte, det är datorn på jobbet som måste dras med IE ;)

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg

2661 spärrade, hur länge jag haft den vet jag inte riktigt...

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

Använder inte googlebar. Stänger av popup direkt i mozilla.

Medlem sedan apr. 2004459 inlägg

Under c:a en månad(?) har jag fått 352 spärrade.

/ 2.5 månader var det tydligen...

Medlem sedan mars 20024 456 inlägg

Använder inte googlebar, men därimot en annan Popkiller och den har spärrat 1642 st på ca 2 månader

Medlem sedan aug. 20023 005 inlägg

Min CrazyBrowser har blockat ~20 000, har jag har haft den installerad ca 2 år.

Medlem sedan mars 20025 907 inlägg

Säger som UlfT; Varför inte köra med en browser med inbyggt stöd för det istället för att använda 3p-produkter. Att man på köpet får en browser som tolkar kod rätt och inte öppnar upp säkerhetshål stora som elefanter rakt in i ens operativsystem ser jag som en ren bonus. ;)

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

Peeer skrev:

Säger som UlfT; Varför inte köra med en browser med inbyggt stöd för det istället för att använda 3p-produkter. Att man på köpet får en browser som tolkar kod rätt och inte öppnar upp säkerhetshål stora som elefanter rakt in i ens operativsystem ser jag som en ren bonus. ;)

Jag skulle inte klara mig utan Googles toolbar. Mozillas variant är för liten och löjlig. Angående säkerhetshål så existerar inte det i Mozilla eller? ;)

Har lite drygt 2 500 blockningar, men så har jag installerat om innehållet på datorn också.

Medlem sedan okt. 20023 030 inlägg

Pace skrev:

Mozillas variant är för liten och löjlig.

Det finns ju alltid en extension som funkar som Google Toolbar gör. :)

Medlem sedan dec. 20025 871 inlägg

Värst vad alla porrsurfar då. §jr ;) :P

Jag har haft min Google-popup-spärr sedan den lanserades, och den har hittills blockerat 677 fönster.

Medlem sedan okt. 20034 048 inlägg

0st på Gogglan-baren
Varför ha en tråkig och onödig sak som är i vägen. När det finns "Popup Blockare" som ligger i bakrunden. :q

Hur många det är på min "pop-up blockare" är det väll 600st. ;)

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

Nexus86 skrev:

Pace skrev:

Mozillas variant är för liten och löjlig.

Det finns ju alltid en extension som funkar som Google Toolbar gör. :)

Varför har du inte sagt det innan, din dryge fan!? :birp

Jag tackar för tipset, nu kan jag äntligen börja använda Mozilla på allvar! :birp

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Opera sköter sånt själv så bra så.

[ x ] Block unwanted pop-ups :bire

Medlem sedan jan. 20034 480 inlägg

LeonL skrev:

jupp, speciellt på aftonbladet tex ;)

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

magnusfeldth skrev:

LeonL skrev:

jupp, speciellt på aftonbladet tex ;)

Aftonbladet surfar man inte på av ren princip! Snacka om bloatade sidor med all möjlig reklam och skit för en tioraders notis... :x

Medlem sedan jan. 20032 356 inlägg

PopUp-spärrare finns väl som inställning även i den enklaste brandvägg? Instämmer nog i att det är bättre att använda befintlig pop-spärrare i webbläsare eller brandvägg istället.

Det kan säkert finnas andra bra funktioner i "googlebars", men jag ser ingen poäng i att installera det enbart för att få en PopUp-spärrare.

Medlem sedan maj 200010 687 inlägg

Det finns väl knappast i brandväggen. I så fall tillsammans med en brandvägg i produkter som Norton Internet Security.
Däremot är den popup-killern både korkad och osmidig. Googles är helt klart bättre. Bäst är nog den i Mozilla.

Medlem sedan dec. 19998 577 inlägg

Tyvärr(?) har inte min Mozilla någon onödig räknare så jag vet inte hur många den har stoppat. ;)

Medlem sedan jan. 20032 356 inlägg

Erik Juhlin skrev:

Det finns väl knappast i brandväggen. I så fall tillsammans med en brandvägg i produkter som Norton Internet Security.

ZoneAlarm och andra "brandväggar" för hemmabruk borde nog ha denna funktion? Då de flesta idag har någon form av brandvägg, så tyckte jag att det är lite överflödogt att installera ett separat program enbart för att plocka bort popups. Men det är ju en smaksak.

410 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
129 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
279 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
128 ms — ändringar (db)