Jag har ingen bärbar av något slag, så jag har en del tid där jag inte har kontakt med någon dator.
Annars så jobbar jag framför en dator hela dagarna och det känns som om det räcker alldeles utmärkt för min del. :)
28 svar · 818 visningar · startad av filippo
Jag har kommit på mig själv, oftast är det i efterhand när man ser bilder eller tänker efter att: Datorn är med i stort sett över allt.
Hur har du det, är din dator centralt i din tillvaro.
Bilden ifrån min hemresa efter tävlingar i Gävle i helgen, då jobbade jag med klubbens hemsida för att ha en snabb uppdatering på kvällen ;)
Jag har ingen bärbar av något slag, så jag har en del tid där jag inte har kontakt med någon dator.
Annars så jobbar jag framför en dator hela dagarna och det känns som om det räcker alldeles utmärkt för min del. :)
Är det "Tvångstankens IF" det står på skärmen, filippo? ;)
:stefan: skrev:
Är det "Tvångstankens IF" det står på skärmen, filippo? ;)
Ibland kan man väl nästan tro det! :r
Så länge jag är sysselsatt med något kan jag vara utan dator i veckor.
När jag läste Småföretagare vill ha Internet i bilen var min första tanke att det snart kommer Internetuppkoppling till trappuppgångar och hissar. Jag menar, finns det någon plats man inte kan vara uppkopplad på? När kan man ta "ledigt" från sitt jobb? Tekniken löser otroligt många problem men det verkar inte som att vi får jobba mindre. Vi får snarare jobba ännu mer fast på olika platser. ;)
Fattas väl bara att man börjar dra bredband och lyfta upp 3G-master genom svältdrabbade områden.
- Jag må svälta, men jag har bredband! :birp
Jaja, några allmänna reflektioner från Pace som undrar vart IT-samhället ska sluta.
Jag är ibland inne på din linje, Pace. Det kan vara riktigt skönt att bara släppa allt och vara offline emellanåt. Tekniska hjälpmedel i all ära men det finns gränser. Även för mig. :OO
Nee, Utan datorn kan man inte vara länge, Håller på att fundera på hur jag ska klara mig nu när jag åker bort i 2 veckor på semestern...
Dryden skrev:
Jag är ibland inne på din linje, Pace. Det kan vara riktigt skönt att bara släppa allt och vara offline emellanåt. Tekniska hjälpmedel i all ära men det finns gränser. Även för mig. :OO
Detta kanske kan bero på att ni jobbar med datorer, har tillgång till internet när ni känner för det? Jag har inget varken dator och då även ej tillgång till internet.
När jag är ute och reser eså är det bara datorn och inte internet.....fortfarande för dyrt från mobilen! ;)
filippo skrev:
Detta kanske kan bero på att ni jobbar med datorer, har tillgång till internet när ni känner för det? Jag har inget varken dator och då även ej tillgång till internet.
Byta jobb? :p
Nejdå, det ligger ju något i det du skriver. Jag önskar bara att fler kunde tänka som jag själv gör och därmed stänga av både mobilen (och även ibland sig själva) på exempelvis tåg/buss. Finns det något mer störande än när folk antingen pratar för hela kupén, eller när SMS-pipen avlöser varandra? Jag kan inte för min värld förstå varför det är nödvändigt att låta ljudet vara på när de ändå sitter och nästan tappar ögonen på mobilen. Nu gällde ju den här tråden i och för sig huvuda man kan släppa datorn eller ej, men jag var bara tvungen att skriva av mig. ;)
Min bärbara är min bästa kamrat och vi reser tillsammans varje dag. Jag åker tåg 2 timmar varje vardag och under den tiden får man mycket gjort om man har med sig sin dator.
Har lämnat min bärbara nu :( Annars kunde den också få hnga med på bilresor, men det var inte speciellt ofta. Köper väl en ny snart om företaget går bra, det är iaf mitt mål :D
Ibland kan jag se OveRRidE när han sitter och pussar på sin bärbara. Läskig snubbe det där...
Erik Juhlin skrev:
Ibland kan jag se OveRRidE när han sitter och pussar på sin bärbara. Läskig snubbe det där...
Du är bara avundsjuk. ;)
Mmm, önskar ibland att jag var din bärbara! ;)
:e
Erik Juhlin skrev:
Mmm, önskar ibland att jag var din bärbara! ;)
Man ska ju ha bra relation till sina medarbetare, men jag tror det där gränsar till något annat... ;)
Härmed vill jag klargöra att Erik Juhlin på sin höjd är släpbar. Bärbar är det inte tal om. Basta!
Sitter mer vid datorn än jag borde... :p
Re: Kan du släppa din dator?
filippo skrev:
Jag har kommit på mig själv, oftast är det i efterhand när man ser bilder eller tänker efter att: Datorn är med i stort sett över allt.
- När jag tränar, har inte datorn med mig men all information om träningen läggs in på datorn....
- När jag reser, perfekt tidsfördriv
Hur har du det, är din dator centralt i din tillvaro.
Bilden ifrån min hemresa efter tävlingar i Gävle i helgen, då jobbade jag med klubbens hemsida för att ha en snabb uppdatering på kvällen ;)
Hihi, den där bilden du visade känns på nåt sätt igen... :p :OO :e