webForumDet fria alternativet

12 år av droger...

Småprat

15 svar · 513 visningar · startad av Blårand

Medlem sedan jan. 20032 356 inlägg
Frågan#1

Den här bildserien är mycket tänkvärd. Bilderna är tagna med ganska precis ett års mellanrum av den amerikanska polisen i samband med att kvinnan greps för narkotikabrott. Kvinnan dog strax efter att sista bilden i bildserien togs, om jag inte minns fel. (?)

Kvinnans föräldrar tyckte att bildserien var en bra del i en kampanj mot narkotika, och jag vill nog hålla med.

http://www.internetstart.se/bildgalleri/pics/00701.jpg

Medlem sedan dec. 20025 871 inlägg

Re: 12 år av droger...

Blårand skrev:

Kvinnans föräldrar tyckte att bildserien var en bra del i en kampanj mot narkotika, och jag vill nog hålla med.

Jag med. :l

Medlem sedan mars 20023 561 inlägg

Hemskt att se! :x

Medlem sedan sep. 2002928 inlägg

:x håller med hemskt att se.

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Fast det är väl också 12 år av misär. De som använder narkotika utan att leva på gatan bryts knappast ned lika fort.

Medlem sedan dec. 19997 740 inlägg

Re: 12 år av droger...

Blårand skrev:

Den här bildserien är mycket tänkvärd. Bilderna är tagna med ganska precis ett års mellanrum av den amerikanska polisen i samband med att kvinnan greps för narkotikabrott. Kvinnan dog strax efter att sista bilden i bildserien togs, om jag inte minns fel. (?)

http://www.internetstart.se/bildgalleri/pics/00701.jpg

Tycker mer det ser ut som en bra kampanj mot föräldrar.
tråkigt att se men säkert lärorikt.

Medlem sedan okt. 20034 048 inlägg

Tråkigt och hemskt och se. :l

Medlem sedan mars 20014 214 inlägg

:/

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg

muskot skrev:

Fast det är väl också 12 år av misär. De som använder narkotika utan att leva på gatan bryts knappast ned lika fort.

Tror det även har med att göra hur och vad dom missbrukar...

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

obelix:
Självklart.

Medlem sedan mars 20024 456 inlägg

Tragiskt att se vad en människa gör med sitt liv...

Nu vet man inte hur hennes liv såg ut eller hur hon hade det, Men man måste ha det riktigt förj*vligt innan man utsätter sig för något liknande med sitt liv...

Hoppas denna bildserie kan få människor att tänka sig för innan man testar på olika droger...

Medlem sedan mars 2004754 inlägg

Jag tycker att själva problemet med att folk missbrukar droger såhär är att de inte tänker på hur de missbrukar sitt liv.

Hemskt att se.

Medlem sedan mars 20024 456 inlägg

Själv anser jag att man får skylla sig lite själv ifall man tar droger, Oftast så har man inte blivit tvingad till det...

Men sen kan jag även förstå ifall man kanske börjar ta drogerna...
Kan ju inte tänka mig att det e så lätt att bo på gatan och inte ha något tak överhuvudet som jag skulle tro att dom flesta tunga missbrukarna lever med...

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Fy fan vad hemskt. :(

Medlem sedan sep. 20011 722 inlägg

Vi hade en sådan planch i skolan, på den tiden man gick där. Stod alltid och funderade ett tag framför den när jag passerade.

Medlem sedan jan. 20032 356 inlägg

Det ser det ut att gå fort utför när man använder tyngre droger. Tror inte att det är så lätt att få stopp på eländet, när det väl börjar rulla utför tyvärr.

Fast så här kan det nog bli även om man växer upp i de bästa familjeförhållandena, om man hamnar i fel kretsar.

264 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)