webForumDet fria alternativet

Singel

Småprat

21 svar · 950 visningar · startad av @nders

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg
Frågan#1

Hej, jag lyckas inte hitta några vettiga prisuppgifter på singel på nätet. Är det någon som vet var i Sörmland man hittar billigt grus, singel och makadam?

Jag skulle behöva cirka fem kubikmeter, och jag skulle vilja få't utkört. Det är så jobbigt att ta allt med cykel.

Mvh och tpf,

Det var väl ingen som trodde tråden handlade om något annat? ;)

Medlem sedan mars 20016 260 inlägg

hehe :)
lurare där! ;)

Medlem sedan sep. 20011 722 inlägg

Hmm, tog ett tag innan min hjärna ställde om sig från ensamhet till småsten.

Medlem sedan jan. 20012 204 inlägg

:)

Medlem sedan juli 20031 505 inlägg

Om inte annat så kanske du kan höra med Vendels Grus(ligger i U-a) om dom vet var du kan få tag på det. :)

Medlem sedan dec. 20025 871 inlägg

Kolla även på CDON.com. :p

Jag funderade inte på vad tråden handlade om, utan vad "tpf" betydde. Efter en stunds tänkande kom jag fram till att det betyder "tack på förhand". :birp :OO

Medlem sedan jan. 20016 874 inlägg

Medlem sedan jan. 20023 554 inlägg

Huvaligen så grusligt :P

Medlem sedan juni 200010 432 inlägg

Finns väl hur många grusleverantörer somhelst runt huvudstaden. Bara att köra lite eniro... ;)

Är du inte noga med vad du ska ha (ganska stor skillnad på de saker du radade upp) så lär väl grus (s.k 0-8) vara det billigaste. Är det "ärtor/gårdssingel" lär du få variation i priset beroende på vem/vart du frågar. Är det makadam du behöver bör du vända dig till en bergtäkt och inte en grustäkt, för vettigaste pris & kvalitet - tror jag.

red:
Ser nu att du menar Sörmland och då kanske inte nödvändigtvis huvudstaden? Nåja, eniro lär väl funka även i Sörmland :p

Medlem sedan okt. 20034 048 inlägg

Vilken bluff! x( ;)

För att ytterligare understryka: det är singel jag behöver, ingenting annat.

För att ännu ytterligare understryka: makadam behöver jag inte, ej heller grus.

Jag har hittat ytterst få prisuppgifter på nätet, och de uppgifter jag hittat har jag inte förstått. Det verkar för billigt, liksom.

- - - - - -

Singeln skall grävas ner i backen runt huset för att skydda mot fukt. Såvida inte någon mer kunnig än vänstertecknad kommer och skriker neej. ;-)

Och, för att återigen understryka något; se bild och notera numreringen. ;)

haus.jpg
Medlem sedan jan. 20014 973 inlägg

@nders skrev:

Singeln skall grävas ner i backen runt huset för att skydda mot fukt. Såvida inte någon mer kunnig än vänstertecknad kommer och skriker neej. ;-)

Jag har hört att Okkido är singel, så gräv ner honom. Han är dessutom vattenavstötande. :h

Medlem sedan juni 200010 432 inlägg

grusanders skrev:

Det verkar för billigt, liksom.

Det är billigt. Det som är dyrt är körningen med lastbilen som ska förflytta ärterna från grustaget till tomten. Grustaget brukar kunna anlita åkare åt dig, eller så får du kanske en hänvisning till en åkare. Ivf är det åkaren som tar dina pengar.

Medlem sedan mars 20015 287 inlägg

Du skulle tom kunna unna dig tvättat singel eller liknande eftersom det har än bättre dränerande egenskaper.
Som privatperson kan man helt klart ha svårt att inse hur det ska kunna bli någon vidare lönsamhet på något som kostar några tior per ton.
Själv löste jag mina singelproblem lätt när det var ett vägbygge i närheten och arbetarna tyckte det var perfekt med lite fikabröd (solbullar?) till kaffet. ;)

Medlem sedan feb. 20016 388 inlägg

Re: Singel

@nders skrev:

Det var väl ingen som trodde tråden handlade om något annat? ;)

Jo... och jag håller fortfarande på att lugna ner mig... x(

Tillhör numret möjligtvis ett hus i din ägo?

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Le Snabel, låt mig kontrollera med mina kontakter. Jag är övertygad om att jag ska kunna skaka loss en lösning åt dig. :)

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

Usch, blev lite rädd när jag såg rubriken "Singel" och det fanns en bifogad bild med (frågan var alltså vilken kroppsdel som var singel...).

Re: Re: Singel

hypatia skrev:

Det kan nog mycket väl vara så. ;)

Rikard skrev:

Le Snabel, låt mig kontrollera med mina kontakter. Jag är övertygad om att jag ska kunna skaka loss en lösning åt dig.

Jättebra om du kunde höra dig för. :) Tack! :f

solbulle: klart en sån som du skulle komma undan med att bjuda gubbarna på fikabröd. ;)

Medlem sedan feb. 20016 388 inlägg

Re: Re: Re: Singel

@nders skrev:

hypatia skrev:

Det kan nog mycket väl vara så. ;)

GRATTIS!!! :D

Svinga singeln med elegans och styrkan hos ett sabeltandat marsvin!

Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg

Vilken rolig benämning på något grusrelaterat. Jag vill också ha någon kubik grus, fast inte den sortens grus.

266 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
139 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
119 ms — ändringar (db)