obelix Medlem sedan sep. 2002 8 900 inlägg Frågan 17 maj 2004 00:46 #1 Nu har jag blivit lite less på att inte ha något att göra...
Är som en del vet både sjukskriven och arbetslös sedan 2 år tillbaka, och jag kommer att vara det ett bra tag till...
Är intresserad av Psykiatri, hur hjärnan funkar och hur människor är funtade, eller inte funtade ibland...
Så nu tänkte jag höra vad skulle ni vilja veta om psykiska problem...
Detta är en ren sysselsättnings grej för mig, jag vill bara ha tipps om vad jag ska läsa på och ev skriva ner...
Depressioner,
Självmord,
Skada sig själv (skära sig i armar etc)
Vad som skulle vara intressant att få veta mer om är hur folk har lyckats ta sig ifrån problemen, och vad det går att göra åt dem. Jag är oftast inte intresserad av problemen, utan av lösningarna.
KoTTeN Medlem sedan sep. 2001 1 722 inlägg
Gislaved.net skrev:
Vad som skulle vara intressant att få veta mer om är hur folk har lyckats ta sig ifrån problemen, och vad det går att göra åt dem. Jag är oftast inte intresserad av problemen, utan av lösningarna.
Helt klart, problem kommer man in i utan hjälp ;), vägen ut från problemet är det intressanta och viktiga.
Socialpsykologi tycker jag är intressant. Valde det själv som uppsatsämne på Psykologin.
Läs detta: http://w1.314.telia.com/~u31437000/krigare.pdf Mycket intressant!
oelbal Medlem sedan jan. 2001 4 973 inlägg Bakfylleångest och åldersnoja tycker jag är oerhört intressant, eftersom jag stiftar bekantskap med båda fenomenen lite väl ofta...
Berätta för mig hur jag råder bot på de psykiska problemen så blir jag glad.
I Ingrid Medlem sedan dec. 1999 7 740 inlägg
KoTTeN skrev:
Helt klart, problem kommer man in i utan hjälp ;), vägen ut från problemet är det intressanta och viktiga.
Jovisst, man måste ju först ha ett problem innan man kan lösa det.
Hjärnans och psykets utveckling från Neandertalare till nutidsmänniska, kunde ju vara ganska intressant att veta något om. :)
Web-Tor Medlem sedan nov. 2000 13 890 inlägg
Hjärnans och psykets utveckling från Neandertalare till nutidsmänniska, kunde ju vara ganska intressant att veta något om.
Människan (Homo sapiens) är inte släkt med Neandertalarna. ;)
obelix Medlem sedan sep. 2002 8 900 inlägg
Rickard R skrev:
Socialpsykologi tycker jag är intressant. Valde det själv som uppsatsämne på Psykologin.
Läs detta: http://w1.314.telia.com/~u31437000/krigare.pdf Mycket intressant!
Tackar, precis vad jag behöver...
Har upptäckt att jag glömt en massa som jag fått lära mig...
Och det är ingen hit om jag ska tillbaka till psykiatrin...
Mer tips på intressanta saker...
I Ingrid Medlem sedan dec. 1999 7 740 inlägg ...allt om reptilhjärnan.
Web-Tor skrev:
Människan (Homo sapiens) är inte släkt med Neandertalarna. ;)
Fast ibland undrar man...