Sattsa 3000:- på aktier och sen så köper du båda om 3-4 dagar när aktien har gått upp.
Annars så e det ju bäst att köpa spelet nu och vänta med bilen...
Eller så frågar du dina föreäldrar om pengar (Lån alltså...)
21 svar · 631 visningar · startad av Lofberg
Hur ska jag göra? För ungefär ett år sedan postade jag en tråd om ett dilemma jag hade. Skulle jag spara till en radiobil för ca 6000 kr eller köpa en Xbox. I det fallet blev det en Xbox - och jag må säga, Xboxen är något av det bästa som hänt mig :) - men nu, när bilen legat i minnet i mer än ett år har jag börjat samla ihop till den, fast nu mer seriöst och målmedvetet. Jag har ca 3000 kr i dagsläget, men kommer behöva ytterligare 2000 kr (då den i Tyskland kostar ca 5000 kr ink. frakt). Nu är det ju också så att det mycket MYCKET efterlängtade spelet RalliSport Challenge 2 släpps imorgon - på vissa ställen redan släppt - och det är ju detta som ställer till det. I det flesta butiker kostar det runt 600 kr, som alla konsollspel. Men på Cd-Wow kostar det bara 459 kr, men släpps dock så sent som den 24:e. Nu är frågan den, vilket ska jag gå på? Spelet och fördröja köp av bil eller bil och fördröja köp av spel.
Har ju också en 3 år gammal Kyosho-båt som just nu står i hyllan i väntan på att jag ska få in den till Wentzels i Sthlm så de får titta över den. För som vissa av er kanske redan vet så har jag aldrig någonsin kört med den båten, och den är ju tre år gammal :( Om ni vill veta detaljer så säg till, men nu orkar jag inte...
Sattsa 3000:- på aktier och sen så köper du båda om 3-4 dagar när aktien har gått upp.
Annars så e det ju bäst att köpa spelet nu och vänta med bilen...
Eller så frågar du dina föreäldrar om pengar (Lån alltså...)
Esen skrev:
Men tänk om då aktien istället har gått ner? :OO
caze, problemet är att jag vill ha båda så fort som möjligt men vet inte vilket som skulle bäst, mest och snabbast glädje.
Köp spelet på Cd-Wow, inte är det väl värt 150 riksdaler för tio dagar? Jag lovar, det hinner inte bli gammalt till den 24:e heller :) Och så har du ju något att längta till desutom.
Webber2003 skrev:
Esen skrev:
Men tänk om då aktien istället har gått ner? :OO
Man får investera bra och inte i något bolag som går ner ;)
Esen och webber, lägg ner!
Lofberg skrev:
Okey, här ger man ett seriöst tips och du ber en lägga ner...
Tacksamt....
Esen skrev:
Lofberg skrev:
Okey, här ger man ett seriöst tips och du ber en lägga ner...
Tacksamt....
Menar du seriöst att Lofberg bör satsa på aktier?
Lofberg; Köp bilen, då får du ivf "köra" lite på riktigt innan du har råd med spelet. ;)
Och modda boxen, sen blir det mycket billigare med spel nu när jag har DVD-brännare. §e ;)
Utnyttja din bror och lura honom att köpa spelet - sen när du inser att det kommer att ta för lång tid att spara ihop t bilen så ljuger du ihop en ny historia - han går säkert på det!... :i :e
Ta ett lån..
SugarDaddy skrev:
Utnyttja din bror och lura honom att köpa spelet
Det är nog ingen bra idé, för då kan inte Lofberg komma in på wF för att N kommer då att blockera wF's portar. ;)
Här kommer jag med ett outsider tips.
Spara pengarna! Både spelet och bilen kommer du glömma efter ett tags användande, men pengar kommer alltid vara pengar. Du kan göra vad du vill med pengar. Pengar är makt!
Lägg undan lite pengar till körkort som snart kommer vara aktuellt; det är aldrig för tidigt att börja spara.
Köp Rallisport 2, det är det bästa rallyspel jag någonsin spelat. Det slår alla colin varianter med hästlängder, jag är helt såld. Sitter ungefär 6 timmar om dagen med Rallisport 2 för tillfället, det är så otroligt bra, det är lätt värt pengarna.
Spara pengarna till något vettigt istället.. :)
Okej för att bryta trenden!
Vad är det för fel på Båten? :)
Kan du ge lite mer ingående detaljer angående den? =)
Första året när byggandet av båten började upphörde jobbet snabbt då vi upptäckte att det fattades delar. Det tog sen ett bra tag innan vi fick (kunde hämta) delarna (för det är inte alltför lätt att få tid över till en liten tripp in till Stockholm mitt på dagen). Sen då, när vi efter ytterligare ett tag byggt lite - jag vet, vi jobbade inte så fort - så fattades det ännu mer delar, och då gällde samma visa igen. Sen när vi väl fick ihop båten rätt (förra året) och skulle "köra in" motorn, så blev det av några starter trassel med glödstartern, och sen, som om det inte var nog så pajjade drag-starten (snöret fastnade i utdraget läge). Och det är så läget är idag...
Ok, tillbaka till bilen. Upptäckte just att den tyska butiken höjt priset en aning, nu ca 5300 kr ink. frakt. Har också/därför börjat fundera på att beställa från USA (igen) då priset exk. frakt är ca 3000 kr. Men då kommer vi till den lite "läskigare biten" med tull och moms :x
ÅÅh, nu vet jag inte vad jag ska ta mig till... :o :(