hello!
tänkte sticka till tyskland och shoppa lite... och när vi ändå är där så tänkte vi kanske festa till det lite och gärna sova över nånstanns...
planen är att vi tar färjan från trelleborg till nått ställe i tyskland som jag inte kommer ihåg namnet på och sen antingen om det är nån livad stad stannar där eller kör vidare nån mil om det finns nån annan rolig stad i närheten...
så, är det nån som har koll på roliga städer i tyskland ehh... nära där färjan från trelleborg landar???
Nått bra ställe att sova på???
och så undrar jag såklart hur mycket öl osv man får ta med sej hem...
Finns ju lite olika ankomststäder om du tar färjan från Trelleborg. Du har Travemünde och Rostock som TT Line kör till.
Beroende på vart du bor så finns det ju andra alternativ att ta sig till Tyskland. Vi brukar köra Helsingborg - Helsingør och sedan över Rødby - Puttgarden. Alternativet är ju också att åka från Gedser.
Och då, beroende på vart du landar i Tyskland så blir det ju lite olika stadsalternativ men Hamburg är ju inte särskilt långt bort oavsett vilket. Sedan finns ju Kiel och Lübeck också, två rätt kända ställen när det gäller weekendshopping.
Ett tips: Säg att du inte tänker panta burkarna i Tyskland så får du köpa dom utan att betala panten...
Vet ej ifall det stämmer utan hörde det på jobbet....
Förr gick det hos vissa, de drog ett sträck över sträckkoden osv. Men tror knappast någon gör det än idag.
Några jobbarpolare var där för inte så länge sedan och då frågde dom ifall dom skulle panta burkarna i Tyskland och ifall dom lovade det så slapp dom panten....
Men dom kanske har ändrat nu eller så hade dom bara tur och kom till rätt kassa :bire
...och då kan jag rekommendera Puttgardens bordershop. Där gick jag loss förra sommaren och fyndade en hel del bland diverse drycker. :)
Och är man i närheten av Puttgarden så finns ju Aldi i den lilla orten Burg am Fehmarn på samma ö, cirka 8km från färjeläget.
Flickvännen var i Puttgarden precis tror jag. Eller var det nu var, det var en bordershop iaf. Fick finöl (carlsberg elephant, den godaste som finns, synd bara att dom slutat göra den i flaskor) för typ 3 kr burken.
264 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e