Audi är en bra bil. Volvo är en bra bil. VW är bra bilar i allmänhet.
Har inte mkt över för BMW eller mercedes eftersom dom är dyra
i inköp/ägandekostnad. Lite bil för många pengar (jämförelsevis).
Köpa bil
26 svar · 714 visningar · startad av Sico · sida 2 av 2
Frågan, av Sico
Jag ska troligen köpa ny bil i prisklass mellan 40- 60 000:- Jag är ingen bilexpert så jag tar en del hjälp genom webcar2000. I den prisklassen verkar Volvo 850 vara en riktig hajare. Funderade på att köpa en Mitsubishi Galant/Carisma men de verkar inte veta hur man håller tätt i plåten. Rost är något jag absolut inte vill ha problem med. Jag va inne på Audi A4 spåret
Läs frågan i sin helhet →De ska va diesel om man kör mycket, min kompis köpte en wolkswagen diesel golf, liten bil som bara drar 5.7l på 100km.
Diesel bilar brukar ju hålla ganska bra också, motorn asså.
His Divine Shadow skrev:
De ska va diesel om man kör mycket, min kompis köpte en wolkswagen diesel golf, liten bil som bara drar 5.7l på 100km.
Diesel bilar brukar ju hålla ganska bra också, motorn asså.
Man bör nog se över vilka regler som gäller för Diesel innan man handlar, nya sånna finns för året o det är nyare bilar som är vinnare...
Jupp, en gammal diesel kommer att bli svindyr men en ny och ren dieselbil kommer att bli ett billigare alternativ redan vid 1500 mil/år ungefär. Äntligen ska jag väl tillägga.
Bire skrev:
Man bör nog se över vilka regler som gäller för Diesel innan man handlar, nya sånna finns för året o det är nyare bilar som är vinnare...
Jo, denna kompis ifråga åkte över till sverige och köpte sin bil, vilket var en 2000 modell.
NETwork skrev:
Jupp, en gammal diesel kommer att bli svindyr men en ny och ren dieselbil kommer att bli ett billigare alternativ redan vid 1500 mil/år ungefär. Äntligen ska jag väl tillägga.
Mmm jasså, funderat på nån gammal diesel pickup själv att köra nu som då, diesel skatten är ju billigare på pickupar.
Saab? Va kacklar ni för? Lyssna på Bire när det gäller Saab.
Sico skrev:
Psst, ej Ford, Opel eller Saab :e
Tror det lutar åt en Volvo 850 faktiskt. I denna prisklassen får man ingen felfri bil, vilket jag är fullt medveten om. Och eftersom jag inte vill lägga över 100 000kr på bil just nu så får det bli en bil som jag vet att man kan greja med själv om något går sönder. Det tråkiga är väl att det kan va svårt att få sålt den för ett högt pris om jag ska göra mig av med den :e