webForumDet fria alternativet

Telefonförsäljare från Hong Kong

Småprat

12 svar · 755 visningar · startad av Jymdis

Medlem sedan mars 20016 260 inlägg
Frågan#1

Hur vanligt är det?
Dom har ringt tre gånger nu och vill jag ska köpa aktier i ett modeföretag i Paris (jag låter dom snacka för det kosta en del för dom + jag får bonus).

Medlem sedan mars 2001895 inlägg

Från Hong Kong har jag inte varit med om det tidigare, men fick för några årsedan ett samtal från Belgien där de ville att jag skulle investera $ 25000 - $ 500 000 i något projekt.

De fisst vad jag hette och mitt mobilnummer, hur har det varit i ditt fall? Har de bara ringt och chansat eller vet de vad du heter?

Dom visste mitt mobilnummer och mitt företagsnamn.

Medlem sedan aug. 20002 272 inlägg

Har fått ett par samtal från Japan och ett från Tyskland de senast åren.
Inte nog med att dom pratar pissdålig engelska så är du så fruktansvärt envisa :(
Samtliga har varit frågaor om jag vill investera i aktier å sån skit!

Medlem sedan okt. 20023 030 inlägg

Det var någon från USA som ringde förut och frågade om jag ville prova någon bantningskur alldeles gratis. Enda nackdelen med det hela är väl att jag inte direkt är överviktig. ;)

Medlem sedan dec. 20025 871 inlägg

Det kostar 20 öre/min att ringa från Hongkong till Sverige. ;)

Bra att du inte åkte på erbjudandet. Det kan hände att de lurar dig från olika länder. :OO

Mjae dom ringde till mobil på dagtid så det lär ha kostat lite mer än 20 öre/min.

Medlem sedan okt. 20034 048 inlägg

Ärsh, Om det ringer något ifrån utlandet så lägg på!

Medlem sedan mars 2001895 inlägg

Jymdis skrev:

Dom visste mitt mobilnummer och mitt företagsnamn.

Okej, men det kanske är så att du har presenterat dessa uppgifter via någon webbsida eller liknande.

Mig ringde dem, med vetskap om att jag var privatperson. Det var nästan lite skrämmande.. Det kan ju vara någon som sharat mitt nummer kanske..

Medlem sedan sep. 20016 059 inlägg

Re: Telefonförsäljare från Hong Kong

Jymdis skrev:

Hur vanligt är det?

I mina ögon är det inte alls vanligt ;)

Var glad att de inte talar japanska iaf :e

Medlem sedan jan. 2001271 inlägg

Har ni inte listat ut var de hämtar sina uppgifter från? :OO

Jag kan svara på varför jag fick samtal från en "investmentfirma" från Japan. De hade nämligen hämtat alla uppgifter från Networksolutions som jag reggat en domän genom. De ville ha min hemadress för att skicka mer info och frågade om den de hade stämmer - det var min gamla adress som jag flyttat från.

Den databasen är troligen det säkraste kortet om man vill få drösvis med spam till sin adress. Men så klart använder de även andra uppgifter som telefonnummer i detta fall. x(

Medlem sedan jan. 20034 480 inlägg

Nexus86 skrev:

Enda nackdelen med det hela är väl att jag inte direkt är överviktig. ;)

Vad vet du om det? Du är bara lekman, det är dom som är experter! ;)

Bender:
jag funderade på det, och det stämmer nog att det är så ja.
lite roligt att dom ringer och tror att jag har råd att investera minst 10000 dollar ;)

262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)