webForumDet fria alternativet

Den ofrivillige "hypokondrikern"

Småprat

5 svar · 423 visningar · startad av SugarDaddy

Medlem sedan apr. 20021 155 inlägg
Frågan#1

Har alltid tillhört den där [idiotiska] delen av befolkningen som drar sig för att uppsöka läkare osv, vägrade exvis gå med på att mina magsmärtor skulle kunna vara blindtarmen tills jag skjutsades in akut för, ja just det, brusten blindtarm.
Nåja, upptäckte en liten knuta i armhålan härom dagen. Först brydde jag mig, tänkte bara att det var ngt alá inflammerad hårsäck lr ngt. Men sen har man petat lite på den, känt att den ömmar på "fel" sätt ( :OO ) och nu efter en tid har jag lyckats gå från stilla undran till fullfjädrad hypokondri och är övertygad om att vi talar det här eftersom så många symptom stämmer in på pricken.
Nåja, får väl vänta tills imorgon o se vad de på vårdcentralen säger, undra om Netdoctor egentligen e så bra, man blir ju bara smått paranoid och tycker att "allting" stämmer :OO :e .

Medlem sedan juni 20012 236 inlägg

Men du...

Det du har kan likagärna vara en vanlig svullen lymfkörtel, precis som de man kan få på halsen när man är förkyld.
Det är inte ovanligt att det ploppar upp svullna lymfkörtlar på kroppen lite här och där, både på barn och vuxna. Det är bara ett tecken på att kroppen bearbetar en infektion.

Tycker inte att du ska måla f-n på väggen. Det är ju bra att du får knölen undersökt men jag tror verkligen att det inte är något farligt! :)

Medlem sedan juni 20011 732 inlägg

Cancer är ju inte särskilt troligt, en svullen lymfkörtel får man ju lite nu och då. Inget farligt alls. Då skulle du se mig när jag hade körtelfeber (eller vad det heter) för ett par år sedan, varenda lymfkörtel i kroppen såg ut som en tennisboll. :)

Medlem sedan apr. 20021 155 inlägg

Tackar f de orden :) , tror egentligen inte heller att det är något allvarligt, men innan man väl varit o kollat f säkerhetens skull så får det väl ligga o gnaga lite i bakhuvudet dådå (om inte annat har jag något att skylla tisdagsokoncentrationen på).

Medlem sedan sep. 2000685 inlägg

Doktor på nätet

Nätet är inte bara bra om man ska leta sjukdomar. Man kan ju bli hypokondriker för mindre. Sedan går man till läkaren med sin krämpa och han/hon hittar inga fel och man tycker inte läkaren gjort tillräckligt i sin undersökning så jag börjar rabbla allt jag läst på nätet. Nu har läkaren lärt sig det så han/hon frågar -vad tycker du vi ska göra? Jag har blivit en hypokondriker :P Jag lider.

Medlem sedan nov. 20011 551 inlägg

håller med annesophie och network. Ganska ofta man får svullna lymfkörtlar då man har nån liten infektion... om jag inte missminner mig är det där de vita aggressiva blodkropparna produceras, för att sen ta sig an fula bassilusker etc...

253 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
124 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)