webForumDet fria alternativet

Göran Persson inte mycket bättre än kungen....

Politik & samhälle

32 svar · 907 visningar · startad av fredrik1

Medlem sedan aug. 2002207 inlägg
Frågan#1

http://www.expressen.se/index.jsp?a=130673

:P :P

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Häromdagen såg jag en bilist som körde förbi mig när jag vill gå över ett obevakat övergångsställe, sen såg jag en annan bilist som höll ~70km/h på 50-väg. Expressen ville inte skriva en enda rad om händelserna.

Jag tycker att statsministern plus fru förgick med gott exempel eftersom de körde Saab.

Medlem sedan jan. 20023 554 inlägg

Dryden skrev:

Häromdagen såg jag en bilist som körde förbi mig när jag vill gå över ett obevakat övergångsställe, sen såg jag en annan bilist som höll ~70km/h på 50-väg. Expressen ville inte skriva en enda rad om händelserna.

140 på motorväg är väl inget att bråka om medan gränsöverskridande på 30- och 50-sträckor bör rendera i spöstraff och offentligt uthängande i lokalpressen. Den som inte stannar vid övergångsställe när så erfordras enligt lag och konvenans, kan lätt får repor i lacken ;)
Nu ska jag ta hojen till Stockholm City för att avnjuta BurgerKingburgare och beskåda citymarodörer av alla slag :bire

Medlem sedan sep. 20016 059 inlägg

Vem säger att de skulle vara bättre om de höll fartbegränsningarna :q Göran och Carl är vanliga människor de med! ;)

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Saknar pålitliga vittnen till händelsen.

Enligt Expressen erkänner Persson den "vansinniga fortkörningen" genom det här uttalandet:

Göran skrev:

- Jag höll som vanligt hastighetsbegränsningen. För att vara säker brukar jag använda farthållare.
-Men någon gång kan även jag behöva köra om eller hantera en trafiksituation genom att bromsa eller gasa kortare sträckor.

Någon mer än jag som missar var han erkänner att han kört i 140 km/h?

Medlem sedan juli 20033 147 inlägg

Men herregud, är trött på överdrifterna.

Vem har inte åkt 140 km/h på en motorväg?

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Vem har inte åkt 140 km/h på en motorväg?

Inte många har gjort det lagligt i alla fall.
Jag är mest trött på skvallertidningar. :l

Medlem sedan sep. 20014 781 inlägg

Vem kommer härnäst ut i media om fortkörning? :OO :l
Får se vem det blir..

Medlem sedan okt. 20034 048 inlägg

*gäsp*

Medlem sedan aug. 2002207 inlägg

Då så!
Då kan vi säga att kungen är frikänd!
Intressant att det blev ett sånt ståhej när kungen körde för fort, men när göran gör det så.......

:l

Medlem sedan maj 200010 687 inlägg

Det har väl med folks ogillande av monarki och att ha ett system där en kung blir kung genom arv.

Theon, det är ju oftast så att på 50-vägar blir det bucklor, men på motorvägen dör man...

Medlem sedan jan. 20032 356 inlägg

Tror Persson lider av mindrevärdighetskomplex helt enkelt. Värre en så är det nog inte tror jag. Han ville helt enkelt visa svenska folket att han är lika "ball" som kungen. Lite småtragiskt.

Medlem sedan dec. 19997 740 inlägg

Re: Göran Persson inte mycket bättre än kungen....

fredrik1 skrev:

http://www.expressen.se/index.jsp?a=130673

:P :P

Jävla typer båda två- :)

Medlem sedan jan. 20032 356 inlägg

Re: Re: Göran Persson inte mycket bättre än kungen....

Ingrid skrev:

...typer båda två- :)

För en gång skull håller jag faktiskt med dig Ingrid. :)

Medlem sedan juli 20011 304 inlägg

Intressant att det blev ett sånt ståhej när kungen körde för fort, men när göran gör det så.......

Kanske för att det går att ge Göran en bot (vilket han borde få) ;)

Medlem sedan mars 20024 456 inlägg

Blir så trött, ALLA som har körkort och som kört på motorväg någon gång har kört över hastighetsgränsen. Den som säger att han/hon aldrig gjort det ljuger.......

Medlem sedan jan. 20023 554 inlägg

Erik Juhlin skrev:

Det har väl med folks ogillande av monarki och att ha ett system där en kung blir kung genom arv.

Theon, det är ju oftast så att på 50-vägar blir det bucklor, men på motorvägen dör man...

På 50- och 30-vägar blir det ofta dödliga bucklor i gamla och barn vid övergångsställen vilket enligt min ringa mening är vanligare än motorvägsdöden.

Medlem sedan aug. 20013 824 inlägg

faan va pinsamt att orka bry sig! han far la fan kora lika fort som alla andra om han vill, bara han inte kor ihjal nagon och betalar sina boter.

Igar korde vi i ca 180 storsta delen nar vi akte hem fran crossbanan. inte fan star det om det i spanska tidningen.

tycker det bara ar pinsamt att folk orkar bry sig, de ar ju fan inte mer an vanliga manniskor ju. Bara for att de har en hogre titel an manga av oss andra sa gor det inte dem till natt annat an manniskor. Alla, och jag menar ALLA gor misstag.

fuck it! ha det!

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

Har ni inte hört om Bertil i Staffanstorp? Han körde i 120 förra måndagen - på en motorväg!

Johanna i Stockholm har blivit lite fläskig också, visste ni inte det?

Och inte att förglömma Joakim i Motala som hade en älskarinna. Hon pratar ut om det på stortorget nästa vecka, för er som är intresserade.

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Expressenreporter var en av dom som blev omkörd.

Nonchalant av statschefen är bara förnamnet. :l

277 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
146 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
128 ms — ändringar (db)