webForumDet fria alternativet

Ni som läser Datormagazin!

Småprat

32 svar · 1 124 visningar · startad av Fredde Mannen

Medlem sedan nov. 20014 054 inlägg
Frågan#1

Hej ni små, denna riktar sig till Er som läser datormagazin!

Vad tycker ni är intressant och vad saknar ni för typ av artiklar i datormagazin?

Skriv gärna ner ämnesområdet, typ linux och vad inom linux som ni tex saknar och tycker att det borde skrivas om! :)

// Kramar Fredde Mannen :P

Medlem sedan dec. 19996 522 inlägg

Jag tycker det har blivit lite för mycket linux. Sen tycker jag det är mycket blandad kvalitét på programmeringsskolorna, cobolskolan nu senast var inget att ha enligt mig. Det vore roligare med lite mer artiklar om infallsvinklar på programmering, olika systemutvecklingsmetoder som RUP, OOAD, Extreme Programing etc.

Sen är de flesta av deras photoshop- och designartiklar riktigt usla, för det kan man läsa Cap & Design.

Jag har premenumrerat i fyra år nu, kommer fortsätta om det inte blir ännu mer linux

Medlem sedan juni 20011 732 inlägg

mer .net, mindre linux! :) Jag tycker datormagazin är för bred, en genomsnittlig läsare har väl behällning av 10% av innehållet i en tidning, vet inte om det beror på mig eller "tidsandan" generellt där tidningar får allt svårare att konkurera med nätet... men jag har märkt att jag bläddrar igenom tidningen allt snabbare trots att sidorna blivit fler.

ok! :) Låter som intressanta önskemål, vill gärna ha fler synpunkter och önskemål! :e

NETwork, du verkar vara som mig, skillnad att jag bara bläddrar förbi Linux-magazinet ;) Dock när toalitteraturen är slut läser jag delen om Linux he he.

Medlem sedan okt. 20031 113 inlägg

Så du Fredde Mannen jobbar för Datormagazin?

Webber2003 skrev:

Så du Fredde Mannen jobbar för Datormagazin?

Har jag aldrig påstått.. ;) Men skall skriva några artiklar för dem mest troligt och behöver information om vad Ni datormänniskor vill läsa mer om! :)

man é juh inte dum, detta kallas efterforskning! ;)

Medlem sedan jan. 20011 213 inlägg

Agree, Linux kan man dra ner på.

Personligen vill jag ha mer programmering, nätverk, säkerhet, tweaks etc.

..tror jag :q

Medlem sedan juni 200010 432 inlägg

Mer linux! :)

*fast jag bör väl erkänna att jag slutare köpa/läsa DMZ för några år sen ;)

PeW, är inte du student ? Gå med i SIF som studerande medlem får du en prem. i ett år gratis :) Sen ska jag iof gå ur SIF för de är sjuka i huvudet, men... :)

Medlem sedan nov. 20011 551 inlägg

Håller med erka, då jag jobbar en del enligt rup skulle det vara hemskt intressant, kanske en kombinerad rup - uml artikel för utvecklare (det skiljer ju rätt friskt vad man skall kunna som projektledare resp utvecklare)

Medlem sedan juni 200010 432 inlägg

erka skrev:

PeW, är inte du student ? Gå med i SIF som studerande medlem får du en prem. i ett år gratis :) Sen ska jag iof gå ur SIF för de är sjuka i huvudet, men... :)

Jo, men jag har valt NyTeknik istället för DMZ :)
SIF, ja. Lite 'kärringstatus' om man läser deras medlemstidning ;)

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

bha, DMZ kan aldrig bli vad det en gång var... *det var bättre när den kom utt på tidningspapper, magazin e för mainstream* :e

olika systemutvecklingsmetoder som RUP, OOAD, Extreme Programing etc.

Kom hitt så ska jag trycka ner RUP modelen så långt ner i halsen på dig så... *arrrrr*.......* :bla

Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg

NETwork skrev:

mer .net, mindre linux! :) Jag tycker datormagazin är för bred, en genomsnittlig läsare har väl behällning av 10% av innehållet i en tidning, vet inte om det beror på mig eller "tidsandan" generellt där tidningar får allt svårare att konkurera med nätet... men jag har märkt att jag bläddrar igenom tidningen allt snabbare trots att sidorna blivit fler.

Håller helt klart med! Mindre Linux, mer .NET. DMZ har mig veterligen haft en serie .NET-artiklar, fast då C#-programmering. Mer .NET!

För övrigt så snöar DMZ in sig i vissa artikelserier, som den där Bo Leuf (för det var väl han) hade en artikelserie om onödiga och elaka processer i MS:s operativsystem.

Nej - mer programmering och webbutveckling - mindre Linux.

Medlem sedan feb. 20003 100 inlägg

stoffe-2k skrev:

bha, DMZ kan aldrig bli vad det en gång var... *det var bättre när den kom utt på tidningspapper, magazin e för mainstream* :e

Jaaa! DMZ borde fokusera mest på Amiga som den hade under sin glansperiod! ;)

flat-eric skrev:

stoffe-2k skrev:

Jo visst.. :bla

Amiga känns som lite utanför nu.. lite smått! :e

Medlem sedan apr. 20012 266 inlägg

Datormagazin borde vara mer som PC+ var, dvs mer programmering... för bildbehandling kan man gott och väl läsa Cap & Design :)

Medan vi är inne på ämnet tidningar kan jag rekommendera N&K, lagom av allt :)

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

flat-eric skrev:

stoffe-2k skrev:

Och så borde de återinföra Back Chat, Brad S och de redaktionella anmärkningarna, så att vi får en kul datortidning igen.

Medlem sedan feb. 20042 594 inlägg

m_soderlund skrev:

Nej - mer programmering och webbutveckling - mindre Linux.

Bara att hålla med.

Medlem sedan okt. 20034 048 inlägg

Jag läser tyvärr inte datormagazin.
Jag köper "PC För alla" istället ;)

267 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
128 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
136 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)