Jag tror att det sitter i huvudet på den som gör det, man måste vara lite pantad eller omdömeslös.
Men man kan inte bara skylla på äckliga serier som jackass. Jag har hört om en kille som hoppade ut från ett fönster för att han trodde han var en pokemon (Denna var dock under 10). Sensmoralen blir att man även bör förbjuda alla barn- och ungdomsserier där någon eller något flyger, t ex stålmannen och liknande. Jag tror att man ska satsa mer på att fånga upp dessa personer tidigt i livet och ge dem den hjälp de behöver.
norrmän.
12 svar · 707 visningar · startad av ERR0R
Om det inte vore för att det vore död genom trafikolycka hade det varit en värdig kandidat till Darwin Awards...
spango skrev:
Om det inte vore för att det vore död genom trafikolycka hade det varit en värdig kandidat till Darwin Awards...
Med tanke på att trafikolyckan orsakades helt genom hans egna agerande, tycker jag att han nog kan nomineras för det priset.
Hemskt. :l Ett äkta kvalitetspucko deluxe, utan tvekan.
r) Vill också säga att jag håller med ERR0R. (Se nästa inlägg.)
man tycker ju nästan mer synd om han som körde bilen. vilket helvete att leva med att man har dödat någon, även fast det inte var hans fel överhuvudtaget så lär det ju kännas rätt skapligt illa ändå.
Japp, Det är mest synd om föraren som körde över "kvalitets puckot".
<trams>
- Vet ni vad Norrmannen sa när han blev överkörd?
- Näää
- Aj, Det gjorde ont!
</trams>
:P
Världen kommer sörja sin förlust av en först klassen idiot2k...
Men återigen inte skoj att sitta bakom ratte..
I Sverige är det i snitt en person i veckan som dör på liknande sätt. De flesta av dem vill nog dock dö och väljer därför att ställa sig framför ett tåg istället eftersom tåg till skillnad från bilar inte har någon som helst chans att väja. Med en bromssträcka på en dryg kilometer hjälper det ju inte att nödbromsa heller.
Vid en olycka tas lokföraren om hand av en specialutbildad kollega, så kallad kamratstödjare, och man får inte börja jobba igenom förrän man har besökt en läkare som gör bedömningen att man klarar det. En del människor slutar som lokförare efter en sådan händelse, men även om de flesta återvänder till jobbet efter några dagar så är det något man får leva med hela livet.
tydal skrev:
I Sverige är det i snitt en person i veckan som dör på liknande sätt. De flesta av dem vill nog dock dö och väljer därför att ställa sig framför ett tåg istället eftersom tåg till skillnad från bilar inte har någon som helst chans att väja. Med en bromssträcka på en dryg kilometer hjälper det ju inte att nödbromsa heller.
Vid en olycka tas lokföraren om hand av en specialutbildad kollega, så kallad kamratstödjare, och man får inte börja jobba igenom förrän man har besökt en läkare som gör bedömningen att man klarar det. En del människor slutar som lokförare efter en sådan händelse, men även om de flesta återvänder till jobbet efter några dagar så är det något man får leva med hela livet.
Jag minns ett tillfälle när jag åkte pendeltåg, och det hördes hur det dunkade i underredet. Jag trodde först att någon hade lagt en sten på spåret. Efter en mycket lång stund kom det sjukvårdspersonal till platsen. Då förstod jag vad som hade hänt.
bluxbluxo skrev:
Japp, Det är mest synd om föraren som körde över "kvalitets puckot".
Håller med!
<trams>
- Vet ni vad Norrmannen sa när han blev överkörd?
- Näää
- Aj, Det gjorde ont!
</trams>
:P
:OO
UlfT: Hemskt!
tydal skrev:
Jag är inte avundsjuk på lokförare...