webForumDet fria alternativet

GUD

Politik & samhälle

152 svar · 7 250 visningar · startad av DotStudio · sida 4 av 8

Frågan, av DotStudio

Hejsan. Vilka här tror på gud och framförallt vilka tror inte på GUD, och isåfall varför eller varför inte\?

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan apr. 2001361 inlägg

UlfT, UlfT, UlfT !!!

Högre syfte?

Hur många ensama själar flockas inte kring tv rutan så fort en tjej klär av sig och duschar! ?

Där har du syftet!

Nej men alvarligt! Det är ju svårt att säga vad har den för funktion? Varför heter UlfT, UlfT? OKEJ nån gav dig namnet! *kanske*

Men det är ju svårt att säga varför finns Audi bilen? Varför har inte DotStudio 100 miljader på sitt konto? varför? är jag inte värd det? Kan jag inte få det? kommer jag få det? Vissa saker kanske inte RAKT av går att förklara!

Medlem sedan sep. 20025 506 inlägg

DotStudio skrev:

Vissa saker kanske inte RAKT av går att förklara!

Just det, varför då försöka göra det genom att påstå att allting är någons stora plan?
Är det samma snubbe som har bestämt att grillkorv och korvbröd inte ska säljas i matchande förpackningsstorlek? ;)

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

Mog skrev:

UlfT skrev:

DotStudio skrev:

Vad kom först, hönan eller ägget ?

Ägget, naturligtvis. Varför ens fråga en så enkel fråga?:OO

Var det gud som värpte fram det då ?
Då är han ju ett höns och då var ju hönan först iaf !?!

Nej. Den första hönan kläcktes ur ett ägg som lades av något djur som antagligen påminde om hönor.

Mog: Slumpen? Att det fanns spår i DNA-kedjan som pekar på samma källa.

Okej. Jag förstår inte direkt vad du vill syfta på men.

Varje människa har en DNA kedja!

Din DNA kedja bygger vidare från dinna Föräldrars *JAG ÄR INGEN EXPERT, men jag antar att det är så*

Har du ett syskon så kan man se LIKNELSE från din egen DNA.

Har du och din syster/bror liknande DNA! Är det en slump isåfall eller är det så att ni är SLÄKT? Kanske rent av har samma mor?

Medlem sedan nov. 2003266 inlägg

DotStudio skrev:

Men det är ju svårt att säga varför finns Audi bilen?

Alla kan ju inte köra Volvo !

DotStudio skrev:

Varför har inte DotStudio 100 miljader på sitt konto?

DotStudio har inte jobbat tillräckligt hårt eller gjort ett operativsystem !

DotStudio skrev:

är jag inte värd det?

Vem är VÄRD 100 miljader ???

DotStudio skrev:

Kan jag inte få det?

Hittar du nån som är tillräckligt generös så varför inte ?

DotStudio skrev:

kommer jag få det?

Troligen inte, sorry.

DotStudio skrev:

Vissa saker kanske inte RAKT av går att förklara!

Jodå, men människor förklarar på olika sätt och tror/accepterar inte varandras förklaringar.

Mr. N - Nu misstolkar du nog mig! Jag ställde en fråga! Vem tror på Gud och vem gör inte det. Och isåfall varför!?

När nån har någon teori jag inte tänkt på innan blir JAG nyfiken. Då vill jag veta mer.

Nu har det kommit upp massa annat snack om hörnor, big brother ocg dess mening., Hur de kom till och varför!

Men det var ju inte det jag egentligen ville veta från början utan mer folks livsfilosofi rent ut sagt!

Nu har det spårat ur och handlar om mer än så!

UlfT skrev:

Mog skrev:

UlfT skrev:

DotStudio skrev:

Vad kom först, hönan eller ägget ?

Ägget, naturligtvis. Varför ens fråga en så enkel fråga?:OO

Var det gud som värpte fram det då ?
Då är han ju ett höns och då var ju hönan först iaf !?!

Nej. Den första hönan kläcktes ur ett ägg som lades av något djur som antagligen påminde om hönor.

Å f.n en mutation :e

DotStudio skrev:

UlfT, UlfT, UlfT !!!

Högre syfte?

Du skrev följande:

DotStudio skrev:

Men det Du tror på som ateist är att jorden, livet bara kom till så där *poff* Inte nån som helst innebörd av det hela eller nånting?

Det tolkar jag som att du tycker att livet måste ha någon innebörd. Att det måste finnas ett högre syfte med det.

DotStudio skrev:

Hur många ensama själar flockas inte kring tv rutan så fort en tjej klär av sig och duschar! ?

Hur ofta ser du detta i Big Brother? Mitt intryck är att det står i tidningen att sådant har hänt. Sedan sätter sig alla och kollar i förhoppning om att få se det igen. Men allt de ser, är ett gäng tråkiga människor som har tråkigt. Men visst. Om du uppfattar detta som ett högre syfte, i klass med en guds syfte med att skapa liv, så är det din ensak. Själv menar jag att detta bara är en naturlig förutsättning för ett program som Big Brother.

Ok, jag tror inte på (någon) gud, fast det kanske du har märkt? ;)

Mog: men människor förklarar på olika sätt och tror/accepterar inte varandras förklaringar..

Jag accepterar! Men när någon säger ett ex okej! Mog! ;-)

Kommer jag få 100 miljarder?
svar: troligtvis inte...

Det är ungefär som att säga

Jag ser att du har blå ögon. Är dom bruna?

eller Jag har ont i axeln, Vet du var jag har ont?

Allså det jag vill SYMBOLISERA! är att saker som är självklara eller man själv vet svaret på behöver inte besvaras.

DotStudio skrev:

Mog: men människor förklarar på olika sätt och tror/accepterar inte varandras förklaringar..

Jag accepterar! Men när någon säger ett ex okej! Mog! ;-)

Kommer jag få 100 miljarder?
svar: troligtvis inte...

Det är ungefär som att säga

Jag ser att du har blå ögon. Är dom bruna?

eller Jag har ont i axeln, Vet du var jag har ont?

Allså det jag vill SYMBOLISERA! är att saker som är självklara eller man själv vet svaret på behöver inte besvaras.

Ok ;) :bire

Jag förstår ärligt talat inte vad du menar med ditt senaste inlägg DotStudio, det låter som om du talar om retoriska frågor, men jag är inte säker...

Mr. N - Du fick det sagt i ditt första inlägg på första sidan ja ;-)

UlfT :Det tolkar jag som att du tycker att livet måste ha någon innebörd. Att det måste finnas ett högre syfte med det.
-Inte alls, Det måste inte vara så! Men tycker du eller någon annan anorlunda så är jag öppen för det du säger eller förklrar din livsfilosofi för jag är nyfiken! Men då Du inte gör det... vet jag fortfarande inget... Därför förstår jag fortfarande inte din teori mer än ->

1. Ingen gud
2. Poff, vi lever!

OBS: Jag dömer ingen! Jag är bara nyfiken! Därför jag frågar!

DotStudio skrev:

OBS: Jag dömer ingen! Jag är bara nyfiken! Därför jag frågar!

någon skrev:

Curiosity killed the cat !

:e

Det de handlar om är ju om GUD finns eller ej?`

Finns det? (gud allså)
Hur ser du på det?

om inte!
Hur ser du på det?

Det är det jag är intreserad av.

Inte av hönor, ägg, bigbrother.

Och vissa av er svarar med nja... skämt svar! Men jaa... skämt måste man ha. Men det är inte de SVAREN jag söker ! okej. så snälla... sluta med det *host* Mog

DotStudio skrev:

UlfT :Det tolkar jag som att du tycker att livet måste ha någon innebörd. Att det måste finnas ett högre syfte med det.
-Inte alls, Det måste inte vara så! Men tycker du eller någon annan anorlunda så är jag öppen för det du säger eller förklrar din livsfilosofi för jag är nyfiken! Men då Du inte gör det... vet jag fortfarande inget... Därför förstår jag fortfarande inte din teori mer än ->

1. Ingen gud
2. Poff, vi lever!

Min livsfilosofi är att vi själva skapar oss en mening med livet. Det finns alltså ingen fördefinierad mening. Vi får själva fylla livet med en mening.

Nu förstår jag din livsfilosofi UlfT! :)
Jag håller till och med på ett visst sätt!

Medlem sedan aug. 20013 824 inlägg

tror inte på någon gud... tycker det är löjligt, och börjar man tro för mycket på det blir man bara dum i hövvet och går inte att komminucera med.

Tror på vetenskapen. Jag tror även på en del fenomen som man hittils inte lyckats förklara.. De kommer man nog förhoppningsvis ändå en vacker dag kunna förklara.

DotStudio skrev:

Det de handlar om är ju om GUD finns eller ej?`

Finns det? (gud allså)
Hur ser du på det?

om inte!
Hur ser du på det?

Det är det jag är intreserad av.

Inte av hönor, ägg, bigbrother.

Och vissa av er svarar med nja... skämt svar! Men jaa... skämt måste man ha. Men det är inte de SVAREN jag söker ! okej. så snälla... sluta med det *host* Mog

Taget, backar ur.
Mitt svar om jag tror eller inte finns nånstans i början av tråden. :bire

Medlem sedan mars 2004754 inlägg

mikul skrev:

tror inte på någon gud... tycker det är löjligt, och börjar man tro för mycket på det blir man bara dum i hövvet och går inte att komminucera med.

Mig veterligen har ingen fallit i katakoni tack vare deras tro.

DotStudio skrev:

1. Ingen gud
2. Poff, vi lever!

Enligt fysikens lagar skapades ju universum ur ingenting, eller hur?

266 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
129 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)