webForumDet fria alternativet

Sugröret som fattades

Småprat

64 svar · 1 176 visningar · startad av magnusfernstrom · sida 3 av 4

Frågan, av magnusfernstrom

Fredag. Äntligen fredag. Nu kan jag äntligen slippa den stressiga vardagen. Jag tänkte börja min helg med lite härlig mat, men jag orkade inte göra något själv, så det blev McDonalds. Allt är frid och fröjd tills jag till min stora förskräckelse upptäcker att jag inte fått något sugrör. Jag ställde mig då frågan "Är det meningen att jag skall dricka min milkshake som någon jävla filmjölk eller?".

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan okt. 20034 048 inlägg

altack skrev:

Btw, intressant stavning av ordet "egentligen" :e

*dunkar huvudet i databordet för min usla svenska* :p

Medlem sedan feb. 20042 594 inlägg

LeonL skrev:

LOL@3 påpekningar av "ingentiligen" :e

Denna tråd har på en halvtimma fått mer än 30 trådar, vilket betyder att det statistiskt sett har skrivits ungefär ett inlägg varje minut. :OO

Man måste ju värma upp tangentbordsfingrarna såhär på kvällskvisten. :bire

Medlem sedan jan. 20032 356 inlägg

LeonL skrev:

Denna tråd har på en halvtimma fått mer än 30 trådar, vilket betyder att det statistiskt sett har skrivits ungefär ett inlägg varje minut. :OO

Min mycket seriösa tråd om Clintans pappa har bara fått 10 svar under samma tid.
http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&threadid=99467&forumid=102

Det är något som inte längre stämmer här på wF. ;) ;)

Medlem sedan dec. 20025 871 inlägg

Blårand: altack gillar inte att skriva i seriösa trådar. §jr ;) :e

Blårand skrev:

LeonL skrev:

Min mycket seriösa tråd om Clintans pappa har bara fått 10 svar under samma tid.
http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&threadid=99467&forumid=102

Det är något som inte längre stämmer här på wF. ;) ;)

It wasn't me.

Medlem sedan okt. 20034 048 inlägg

LeonL skrev:

Det är därför han har skrivit 674 inlägg i Cafét. §jr

Medlem sedan dec. 19995 718 inlägg

bluxbluxo skrev:

Ingentiligen, Varför skapa en tråd om ett litet sugrör? :OO :e

Jag tror inte att det handlar om ett litet sugrör, ett litet sugrör hade man inte kunnat suga milkshake med.

Medlem sedan jan. 20032 356 inlägg

Nicrosoft skrev:

Jag tror inte att det handlar om ett litet sugrör, ett litet sugrör hade man inte kunnat suga milkshake med.

Mjölk-skak menar du? ;) ;)

Medlem sedan dec. 19995 718 inlägg

Så var det ja,, juverproduktskak

LeonL skrev:

Tyvärr är det min natur. :l ;)

Jag är aktiv i några trådar i Språk och Musik/Media. Och där kan det hända att jag är fullt seriös... dessutom skrev jag två väldigt seriösa inlägg i "Dagens ungdom"-tråden ;)

Medlem sedan jan. 2004155 inlägg

Låter väldigt otäckt det där med den barbariska kassörskan som hånflinade. :l
Själv skulle jag gått i taket. :OO

Medlem sedan juli 20015 107 inlägg

I de McDonalds resturanger jag har besökt på senare dagar är det självbetjäning på sugrör, likaså på salt peppar och servetter! För att slippa långa köer för att folk som tappat sitt sugrör på golvet och vill ha ett nytt!

Sen att du klagar på tjejen i kassan som bemöter dig med ett leende förstår jag inte! Tillskillnad från många andra tråkiga människr i kassan anser jag att de som ler och är trevliga är de som får en att återvända.

Klaga på att jordgubbsglassen är slut? ja jätte synd om dig och du kanske borde stämma McDonalds, för enligt svensk lag måste de tillhandahålla jordgubbsmilkshake 24/7. inge mer med det.

Om jag vore du, skulle jag vara glad att kom till den tjejen i kassan! Våren är här solen skiner en trevlig tjej i kassan som bemöter en på ett mkt trevligt sätt.

r:\ Nu vet inte jag om du var ironisk eller ej. Men hursomhelst talar jag i allmänhet om tumme upp till trevligt folk

Medlem sedan apr. 20007 588 inlägg

Blårand skrev:

Det retar mig en del att det svenska språket inte längre duger åt dagens ungdomar. Milkshake ska det heta, ballt och häftigt. Vad är det för fel på ordet "mjölk-skak"?

Precis, och på samma sätt ska vi inte använda en massa jävla franska låneord som t.ex garage och paraply, låt oss kalla det "hus för bil" respektive "uppspänt tygstycke mot regn" istället.

Låneord är oftast onödiga att använda om det finns bra svenska motsvarigheter, men mig veterligen finns ingen svensk motsvarighet till milkshake, mjölk-skak låter helt rubbat.

Medlem sedan mars 20033 686 inlägg

M.Cheragi: Självklart var jag ironisk. Min ironi kan vara svår att förstå sig på ibland (läs: alltid).
+ att jag skrev väl aldrig att jag bemött tjejen i kassa otrelvligt va :)

sgtpepper: Jag skrattar på riktigt!

"uppspänt tygstycke mot regn"

:L :L :L :L :e :e

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

I-landsproblem-tråd? Förstår inte hur folk verkar kunna bli förbannade över något sådant, och sedan får det vara hur ironiskt som helst (en ironi som dessutom inte gick hem).

Hos mig gick ironin hem alldeles utmärkt, av den enkla anledningen att ingen blir förbannad över en sådan sak på riktigt. :)

Medlem sedan dec. 20025 871 inlägg

Jag tar inte detta som ironi

sgtpepper skrev:

Blårand skrev:

Det retar mig en del att det svenska språket inte längre duger åt dagens ungdomar. Milkshake ska det heta, ballt och häftigt. Vad är det för fel på ordet "mjölk-skak"?

Precis, och på samma sätt ska vi inte använda en massa jävla franska låneord som t.ex garage och paraply, låt oss kalla det "hus för bil" respektive "uppspänt tygstycke mot regn" istället.

Låneord är oftast onödiga att använda om det finns bra svenska motsvarigheter, men mig veterligen finns ingen svensk motsvarighet till milkshake, mjölk-skak låter helt rubbat.

I så fall borde vi nog hitta på nya ord och avskaffa det svenska språket, eftersom en stor del av alla ord i svenskan härstammar från andra språk.

F.ö. tycker jag att mjölkdrink låter som ett bra alternativ till milkshake. :)

Försöker förgäves att få tråden att flyttas toll Språkforumet :e

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

altack skrev:

Hos mig gick ironin hem alldeles utmärkt, av den enkla anledningen att ingen blir förbannad över en sådan sak på riktigt. :)

Därför gick inte ironin hem.

Fast där handlade det mer eller mindre hot, otrevligheter samt omvänd rasism.

Det får man ju tänka på.

270 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
140 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
120 ms — ändringar (db)