webForumDet fria alternativet

Sugröret som fattades

Småprat

64 svar · 1 184 visningar · startad av magnusfernstrom

Medlem sedan mars 20033 686 inlägg
Frågan#1

Fredag. Äntligen fredag. Nu kan jag äntligen slippa den stressiga vardagen. Jag tänkte börja min helg med lite härlig mat, men jag orkade inte göra något själv, så det blev McDonalds. Allt är frid och fröjd tills jag till min stora förskräckelse upptäcker att jag inte fått något sugrör. Jag ställde mig då frågan "Är det meningen att jag skall dricka min milkshake som någon jävla filmjölk eller?".

Sånt där upprör mig. Att McDonalds personal var så inkompitent! Det visste jag inte. Döm sedan av min förvåning när tjejen i kassan glatt informerar mig om att jordgubbs milkshaken är slut. Även här ställde jag mig själv en fråga. Vad är det som är hon finner så underhållande? Måste hon vara en solstråle? Jag gillar inte att hon är glad när jag inte får som jag vill. Kan hon inte förstå det?

Jag hatar fredagar, jag hatar choklad milkshake, jag hatar solstrålar som springer runt som nån kärleksgud och försöker sprida lycka och kärlek, och inte sist men inte minst, jag hatar McDonalds

Medlem sedan okt. 20034 048 inlägg

Skit i McDonalds! Ta BurgerKing! :i

Men jag kommer ändå inte att komma över sorgen. Jag vill ju ha jordgubbs milkshake med sugrör :(

Medlem sedan jan. 20016 874 inlägg

Dax att se över medicineringen igen :q §e ;)

frankof

Ta inte upp min medicinering om jag inte nämnt den själv i tråden.

Okej?

Medlem sedan feb. 20042 594 inlägg

Beklagar. :(

altack: Tack, det behövs :(

Nu har jag druckit upp min milkshake och problemet kan nog anses som löst!

Medlem sedan jan. 20016 874 inlägg

Orka, se över din "känslighet" ;)
Den stackar underbetalda tjejen i kassan mötte dim med ett leende vilket var totalt borkastad, och du blir upprörd och söker sympati här, tror inte det :p

Medlem sedan jan. 20032 356 inlägg

Jag brukar lyfta bort plastlocket på "mjölk-skaken" och dricka upp den. Det är effektivare än att försöka suga upp massan som är allt för tjock för sugröret.

Det retar mig en del att det svenska språket inte längre duger åt dagens ungdomar. Milkshake ska det heta, ballt och häftigt. Vad är det för fel på ordet "mjölk-skak"?

Gå in på McDonalds och beställen en ostburgare och en mjölk-skak med jordgubbssmak, så ska ni se hur ungdomen i kassan reagerar. ;) ;) ;)

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg

Du får se det från den ljusa sidan...

Det kommer smaka mycket godare nästa gång, då dom har det du vill ha... :bire

Medlem sedan dec. 19995 718 inlägg

Man kunde ju säga att detta suger men det är svårt utan rör.

Medlem sedan feb. 20042 594 inlägg

magnusfernstrom skrev:

Nu har jag druckit upp min milkshake och problemet kan nog anses som löst!

Skönt att det löste sig till slut. :)

Blårand. mjölk-skak, ost burgare och friterad potatis!
Ska säga så nästa gång jag beställer...

Och även lägga till "och ett sugrör...TACK". Så hon fattar att man vill ha sugrör.

Medlem sedan okt. 20034 048 inlägg

Alla sagor har oftast ett lyckligt slut ;)

Medlem sedan dec. 20025 871 inlägg

Allt är frid och fröjd tills jag till min stora förskräckelse upptäcker att jag inte fått något sugrör.

McDonald's räknar nog med att deras kunder inte är så lata att de inte ens orkar hämta sugrör vid ketchupståndet.

Döm sedan av min förvåning när tjejen i kassan glatt informerar mig om att jordgubbs milkshaken är slut.

Klart hon gjorde fel! Hon skulle i stället ha varit skitarg och skrikit om att milkshake-en har tagit slut.

Enkel lösning till sugrörsproblemet:
Jag antar att du beställde "något & company" vilket gjorde att du även fick pommes frites. Du skulle då alltså antagligen gå till ketchupståndet (eller vad man nu kallar det) för att hämta ketchup, eller åtminstone hämte lite servetter. Chansen är väldigt stor att det finns sugrör där. Så det är nog bara att ge med sig och lyfta sin hand en liten bit för att hämta ett sugrör.

Angående den glada minen:
Kunder ska bemötas på ett trevligt sätt. Jag antar att kassörskan även lade till "tyvärr" i sin mening, och då spelar det väl ingen roll om hon är glad eller inte. Hon kanske precis blev förlovad.

Varför reta upp sig själv i onödan? :q ;)

Medlem sedan sep. 20014 781 inlägg

Man kan ta eget sugrör hahahaha :L

Medlem sedan jan. 20032 356 inlägg

magnusfernstrom skrev:

Blårand. mjölk-skak, ost burgare och friterad potatis!
Ska säga så nästa gång jag beställer...

Räkna med att magen kommer att förbli hungrig. Ingen av dagens ungdomar i kassan kommer att förstå vad du menar, och ingen av dom kommer heller att anstränga sig det minsta för att försöka förstå vad du menar.

LeonL: Självklart var tråden skriven med viss ironi.

Medlem sedan dec. 20025 871 inlägg

magnusfernstrom skrev:

LeonL: Självklart var tråden skriven med viss ironi.

... och självklart skrev jag mitt inlägg med en viss ironi. :birp

260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)