Igår satt vi med ett skolarbete långt in på natten och jag kom väl inte i säng förns 3 tiden, sen lite tv och somnade runt 4. Idag skulle jag upp 08.00 och vara i skolan 09.15. Jag tänkte, hmm detta kommer bli problem, då jag behöver mina 25/h per dygn. :)
Men iaf, nu är klockan 08.31 jag har sovit 4-5 timmar ungefär, aldrig en chans att jag skulle vakna av mig själv efter det, i går sov jag 14 timmar i sträck utan att somna, +2 sen och +1 sen.
Men ja iaf igen, jag hade missat att ställa klockan! Idag är en viktig dag att jag dyker upp i skolan, och jag ställer inte klockan! Men nu är jag vaken och sitter här, jag har alltså vaknat av mig själv några minuter över 8, helt av mig själv.
Hur kan hjärnan time det så perfekt att den vet vid vilken tid jag ska upp när det verkligen är något viktigt som händer?
Om du går upp samma tid varje dag, så blir väll att hjärnan blir inställd på den punkten på dagen.
Mjo, men grejjen är att jag har inte haft någon fast tid att gå upp på mer än ett år, det varierar allt mellan 8 på morgonen och 9 på kvällen :) Min dygnsrytm är nog den mest upfuckade av alla. Men det är skumt att man vaknar av sig själv när det verkligen behövs.
Har hört något om att kroppen vet om att det är viktigt och ställer sin egen klocka och att man sedan kommer känna sig tröttare eftersom man sover sämre under natten då, men jag känner mig grymt pigg, galet pigg och då har jag inte sovit mer än 4 timmar i natt. Med andra ord borde jag vara hjärndöd.
har inte den biologiska klockan något med graviditet att göra? Tja... det kanske stämmer, minns inte om några kroppsdelar var reda för att göra barn ;) om det var så, är det antagligen därför jag är hjärndöd också... if u know what i mean... :P
Fick aldrig min biologiska klocka att passa med "dagtid" så jag ändra "dagtid" till "kvällstid", så nu vaknar jag alltid av mig själv(mellan tie och tolv någon gång :e )
Fick aldrig min biologiska klocka att passa med "dagtid" så jag ändra "dagtid" till "kvällstid", så nu vaknar jag alltid av mig själv(mellan tie och tolv någon gång :e )
Måste hålla med dig om det där :e
263 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25