Web-Tor skrev:
Fastighetsskötaren har brutit benet och ingen har hämtat soffan. Därför slog jag sönder den i småbitar och staplade sedan dessa i en fin hög i vinskorridoren.
Ahh.. My way!
53 svar · 2 456 visningar · startad av Web-Tor · sida 3 av 3
I månadsskiftet ska jag sälja en lägenhet och när jag gick upp på vinden för att kolla så att vindsförrådet var tomt så ser jag att någon knött in en bäddsoffa i mitt förråd. Eftersom jag inte använt vindsförrådet på ett år har jag inte haft nåt lås på dörren. Nu är frågan vad jag ska göra med bäddsoffan. :q Låter jag den stå kvar kommer jag enligt kontraktet få betala för att den forslas bort a
Läs frågan i sin helhet →Web-Tor skrev:
Fastighetsskötaren har brutit benet och ingen har hämtat soffan. Därför slog jag sönder den i småbitar och staplade sedan dessa i en fin hög i vinskorridoren.
Ahh.. My way!
OveRRidE skrev:
Aggressionsterapi?
Oh nej!
Det finns en fullkomligt logisk förklaring.
Fastighetsskötaren bad mig att ställa ut den i korridoren tills han kunde frakta bort den men sa också att den inte fick stå i vägen för någon annans förråd. Problemet är att soffan var över två meter och vindskorridoren är ganska smal. Jag kunde inte ställa soffan längs någon vägg utan att blockera någon annans förråd och dessutom var det så lågt i tak att jag inte kunde ställa den på högkant.
Därför var jag helt enkelt tvungen att stycka upp soffan i mindre delar för att den skulle få plats.
Att det sedan var kul och kändes bra att spöa skiten ur en så ful bäddsoff var en ren bonus. :e
Hmm, ge sig på döda ting. :OO ;)
Web-Tor skrev:
Därför slog jag sönder den i småbitar
Tror inte att denna tämligen underhallande historia hade kunnat fa ett bättre slut. Go Tor! :birp
Web-Tor skrev:
OveRRidE skrev:
Aggressionsterapi?
Oh nej!
Det finns en fullkomligt logisk förklaring.Fastighetsskötaren bad mig att ställa ut den i korridoren tills han kunde frakta bort den men sa också att den inte fick stå i vägen för någon annans förråd. Problemet är att soffan var över två meter och vindskorridoren är ganska smal. Jag kunde inte ställa soffan längs någon vägg utan att blockera någon annans förråd och dessutom var det så lågt i tak att jag inte kunde ställa den på högkant.
Därför var jag helt enkelt tvungen att stycka upp soffan i mindre delar för att den skulle få plats.
Att det sedan var kul och kändes bra att spö skiten ur en så ful bäddsoff var en ren bonus. :e
Ah, the sweet sound of fully authorized and allowed destruction. It's like fuel on the fire. ;)
Jag hade själv ganska skoj förra sommaren när vi rev dåvarande blivande svärfars och svärmors verandra. En slägga, ett par skyddsglasögon och att med överkropp i blåkläder få gå loss på en hel uteplats kan ge en bra kick kan jag lova. ;)
Vi tömde hela högstadieskolans uppehållsrum på möbler & gjorde metodiskt kaffeved av dom till tonerna av ljuv 80-tals metal...
Det var en härlig tid!!!
I och med att jag är avundsjuk på att du faktiskt legitimt har fått slagit sönder någon annans soffa, måste jag fråga.
Vilka/vilket verktyg använde du för att sönderdela med?
Web-Tor skrev:
Ja! Så ska fula bäddsoffor tas! :birp
Släpa iväg den till ett mörkt hörn och låt den, likt ett ohyggligt monster
som jagar, ligga där och bara vänta.... vänta på sitt offer....
Ljuva minnen av sista festen på Kåren innan en större ombyggnation... Nånstans på småtimmarna kom vi på att innerväggarna skulle ju rivas efter helgen så det var ju lika bra att göra det på en gång!
Ett gäng toknitade studenter som går lös på väggar med släggor och hammare - varför filmas inte sånt? :e
Men kul var det! ;)
Vilka/vilket verktyg använde du för att sönderdela med?
Jag använde sparkar och slag - bäddsoffan hade inte en chans.
Blev hänvisad till denna tråd från en annan tråd såsom den slutliga lösningen!!
Inte kan jag se någon lösning här. Vad har jag missat?