webForumDet fria alternativet

Bäddsoffa

Boende & hem

53 svar · 2 456 visningar · startad av Web-Tor

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg
Frågan#1

I månadsskiftet ska jag sälja en lägenhet och när jag gick upp på vinden för att kolla så att vindsförrådet var tomt så ser jag att någon knött in en bäddsoffa i mitt förråd.

Eftersom jag inte använt vindsförrådet på ett år har jag inte haft nåt lås på dörren.

Nu är frågan vad jag ska göra med bäddsoffan. :q
Låter jag den stå kvar kommer jag enligt kontraktet få betala för att den forslas bort av den nya ägaren.

Puttar jag ut den ur mitt förråd (eller ställer in den i grannens olåsta förråd) kommer alla tro att det är min soffa eftersom den stått i mitt förråd tidigare.

Bäddsoffan är trasig och dessutom ful så jag tvivlar på att jag kan skänka bort den.

Det finns inte något grovsoprum.

Tacksam för seriösa svar.

Medlem sedan dec. 20003 887 inlägg

Du och en kompis, en bil med släp och en soptipp är vad jag rekommenderar.

Om du nu inte lyckas ta reda på vems otyg till soffa det är.

Medlem sedan jan. 20016 874 inlägg

Du kan antingen köra en "fuling" och utnytja grannens förråd, eller köra den till tippen själv.
Som sista utväg lämna den och ta smällen.
Synd att du inte upptäckte det innan påsk, hade passat fint på påskbrasan.

Medlem sedan juni 20012 236 inlägg

Det är nog säkrast att du frågar runt i huset om det är någon som äger soffan innan du vidtar åtgärder.
Om du inte gör det, forslar bort och slänger den kan du bli ersättningsskyldig om ägaren skulle dyka upp och vilja ha sin fula soffa tillbaks.

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Du ska elda upp den!

Medlem sedan dec. 20003 887 inlägg

frankof skrev:

Synd att du inte upptäckte det innan påsk, hade passat fint på påskbrasan.

Det är iofs snart sista april... :) *brinn soffa, brinn* §e

Jag känner inte någon som äger en släpvagn så då få jag hyra en. Dessutom har jag varken tid eller lust att slänga andras skräp.

Eftersom jag inte bor i huset längre blir det ganska jobbigt att få tag i alla som bor där. Dessutom delar hela huset på samma vindsförråd så det blir 30 dörrar att ringa på...

Om du inte gör det, forslar bort och slänger den kan du bli ersättningsskyldig

Eftersom förrådet inte var låst (vare sig av mig eller förrådstjuven) så misstänker jag att soffägaren skulle få svårt att bevisa att det är jag som slängt soffan.

Du ska elda upp den!

Det är ett trähus så jag är rädd för att även vindsgrannens antika ekbord kan fatta eld.

Medlem sedan sep. 2003901 inlägg

Sätt upp lappar i trappuppgångarna, som förklarar hur det ligger till.
" Att du har någons soffa ståendes i ditt förråd, och att du kör den till tippen om dom inte har hört av sig eller tagit bort den inom en vecka."
Då har du ju gett dom en sportlig chans och dom kan inte komma och klaga sen.

Bär ut soffan & ställ den i ett trapphus eller liknande, bara du bär den från ditt utrymme.

Alt 2 är att tala med väden & berätta att det finns en gök i fastigheten!

Medlem sedan dec. 20003 563 inlägg

Säg vad som hänt till ordföranden i föreningen så får han ta beslutet.
Då har du i alla fall din rygg hyfsat fri.

Web-Tor skrev:

Jag känner inte någon som äger en släpvagn så då få jag hyra en. Dessutom har jag varken tid eller lust att slänga andras skräp.

ME!!!
allvar får du problem så kan du nog låna vår.
Det är nog det minsta problemet ;) , ta hand om andras skräp och köra bort den däremot... x(

Ha!!!
Jag kom just på det..
Är du med i hyresgästföreningen får du låna deras vagn gratis!!!
(Det är iaf deras starkaste argument att gå med) :e

Tack för erbjudandet!
Kostar det inte pengar att slänga saker på tippen?

Slår nog en pling till ordföranden. Eller så ställer jag helt enkelt in soffans i hans förråd. :e

Hyresgästföreningen är jag inte med i eftersom det är en bostadsrätt jag ska sälja. ;)

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Re: Bäddsoffa

Web-Tor skrev:

Puttar jag ut den ur mitt förråd [...] kommer alla tro att det är min soffa eftersom den stått i mitt förråd tidigare.

Jag skulle göra precis så. Vill folk sedan tro att det är din soffa kan de väl få göra det, du bor ju ändå inte kvar i huset.

Good point.

Fast då får jag se till att låsa det tomma förrådet efter mig så att mina arga grannar inte puttar in soffan igen.

Web-Tor skrev:

Tack för erbjudandet!

Slår nog en pling till ordföranden. Eller så ställer jag helt enkelt in soffans i hans förråd. :e

jo det är det som är det tråkiga, tror det kostar en hundring eller så. Man kan ju passa på och slänga en massa annat skräp om man har det :OO

Men hör av dig......om du behöver släpet.

Annars hadde jag nog med ställt ut den i gången, efter att ha meddelat hyresvärden eller vaktmästaren.
Sen får dom andra säga vad f*nken dom vill. Du är ju inte där iaf. ;)

Jag har en omgång vinterdäck kvar i ett förråd i Varberg, samt lite allmänt skräp i förråd på andra håll i landet.. ;) Vem bryr sig? :e

Vem bryr sig?

Den superpedantiska nya ägaren?

Medlem sedan dec. 19992 751 inlägg

25 riksdaler vill jag minnas att det kostar på tagenetippen i Backa.

Medlem sedan dec. 19995 718 inlägg

Web-Tor skrev:

Är kanske olika men här i söder kostar det inget om man slänger på sk. återvinningscentraler.

335 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
193 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
139 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
193 ms — ändringar (db)