webForumDet fria alternativet

övningskörning steg1

Småprat

7 svar · 1 095 visningar · startad av caze

Medlem sedan sep. 20016 059 inlägg
Frågan#1

Första gången man var och övningskörde idag :D

Lite pinsamt med tanke på att många av vännerna redan har körkort, inte minst flickvännen :e

Men allt gick förvånansvärt bra, längtar tills man får ut och köra i trafiken, ska läsa på lite teori, sen bär det av... ;)

Är det förresten någon som vet något bra övningskörningsområde i Stockholm, gärna nära Lidingö, där det är tillräckligt brett för att sätta upp egna hinder och dylikt...

Medlem sedan jan. 20034 480 inlägg

Re: övningskörning steg1

caze skrev:

Är det förresten någon som vet något bra övningskörningsområde i Stockholm, gärna nära Lidingö, där det är tillräckligt brett för att sätta upp egna hinder och dylikt...

Var ligger slottet? Få vakterna att stå som hinder, sen är det bara att tuta och köra! :e

Medlem sedan dec. 20003 563 inlägg

Tror det är lite sent nu men innan de ordnar grusplanerna skulle du kunna köra en fuling och övningsköra på dessa. Sätta ut koner osv.
Annars har väl större parkeringsplatser när det är stängt alltid varit populära vid övningskörning.

Medlem sedan jan. 20014 973 inlägg

Åh, av någon anledning så är jag ännu mer tacksam över att jag inte bor i Stockholm... §e

Medlem sedan juli 20015 107 inlägg

Täby Galopps parkering är perfekt för detta :)
Hurvida det är inhängnat område på nätterna, det vet jag inte

Medlem sedan dec. 19996 522 inlägg

Det är inte inhägnat på nätterna, iaf inte hela. Är du ändå i Täby och bränner kan du ju köra i viggbyholm, finns relativt mycket småvägar där.

Medlem sedan juni 20019 519 inlägg

Re: övningskörning steg1

caze skrev:

Första gången man var och övningskörde idag :D

Lite pinsamt med tanke på att många av vännerna redan har körkort, inte minst flickvännen :e

Vet hur du känner dig :e fasen då får jag fixa det också :e

Medlem sedan jan. 20021 122 inlägg

Täby Gallop är mkt bra :e

253 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)