webForumDet fria alternativet

Tuffa killar!

Småprat

70 svar · 1 962 visningar · startad av magnusfernstrom · sida 2 av 4

Frågan, av magnusfernstrom

Jag är en rätt spontan person, jag tänker inte efter så mycket innan jag säger saker. Det tänder till direkt. Jag vet inte varför jag håller på som jag gör, för jag vet ju innerst inne att jag inte kommer att förända någon med min attityd. Men jag kan bara inte stå och se på. Vad talar jag om? Tuffa killar helt enkelt. Senast kom det sex zigenare till min skola. Tre i en ny Volvo och tre i en Me

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan mars 20033 686 inlägg

"(för mig okända)"

Trodde du syftade på en av mina tidigare trådar här, vilket du skulle använda som något hån eller förklaring till allt detta.

Jag säger inte att det jag skrivit har påverkats av min diagnos. Mina handligar och mitt sätt att tänka i situationer som dessa påverkas dock. Men mycket kan nog också bero på att jag har en syster i samma ålder, och det sista jag skulle vilja se är 25-åringar som raggar på henne.

Medlem sedan jan. 20014 973 inlägg

Varför titta på tv, all underhållning man behöver finns ju här på wF. :L

Medlem sedan dec. 19996 592 inlägg

men hur ska man handskas med såna här idioter?

Det var du som betedde dig som en idiot.

hade jag antagligen knäckt den lilla skitens näsben.

Uhuh.

När dom sedan sneglar på mig för att jag råkar vara svensk gör mig också förbannad.

Det var du som började tjafsa.

ADHD, känner du till det SugarDaddy?

Terapi? Äter du några läkemedel? Finns adderal i Sverige?

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

2 djupa andetag & sen gå därifrån utan att tilltala dom, det är nog det enda korrekta..

Medlem sedan aug. 20013 824 inlägg

Bire: sant, men inte lätt om man nu har adhd, mdb eller liknande sjukdom.

Matti: Dom kommer till skolgården, sneglar på mig för att jag är svensk, ser arga och försöker skrämma mig genom att se arga ut.
Går fram till mina kompisar och försöker mer eller mindre "ta dom" ifrån mig.

Då händer något. Jag tänker "MEN VA FAAAAN!!!", sen så kan ni räkna ut resten själva.

Terapi? Äter du några läkemedel? Finns adderal i Sverige?

Terapi? Nej, jag äter nåt skit som har så många biverkningar att jag oftast skiter i den.
Adderal? Vad är det??

Bire: Om det ändå vore så väl. Jag har upptäckt att jag inte tänker på det sättet när jag stöter på problem som dessa.

magnusfernstrom skrev:

Terapi? Nej, jag äter nåt skit som har så många biverkningar att jag oftast skiter i den.

Säg det till din läkare och fråga om du kan få prova något annat preparat.

Medlem sedan juli 20015 107 inlägg

:OO stort orka på att skriva nått seriöst långt i denna tråd men. Varför ens bemöda sig att gå fram till folk och irretera sig på dom och deras tillhörigheter :OO

M.Cheragi: Det var ju det att dom sneglade på mig och stötte på mina vänner som verkligen inte ville det.

Matti: Min pappa är läkare och har gett mig ett par mediciner. Men eftersom jag är rätt så stor så är dosen alltid för liten. Och när dom funkar har dom en massa biverkningar.

Medlem sedan juli 20015 107 inlägg

Men dina vänner kände juhe de sen tidigare och kände till hela deras livssituation, De kunde lätt ha avlägsnat sig från platsen om de kände av situationen obehaglig.
Sne tänder du alltid på folk som kollar på dig?

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg

magnusfernstrom skrev:

M.Cheragi: Det var ju det att dom sneglade på mig och stötte på mina vänner som verkligen inte ville det.

Matti: Min pappa är läkare och har gett mig ett par mediciner. Men eftersom jag är rätt så stor så är dosen alltid för liten. Och när dom funkar har dom en massa biverkningar.

Får du hjälp från någon annan läkare?

Om inte så skaffa en annan egen läkare...

Inget ont om din pappa, men han är inte lämpad till att behandla dig eftersom han är din far...

Medlem sedan mars 20015 287 inlägg

Det mest idiotiska med hela denna historia är imho att skriva o berätta det här. Har man kastat tärningen så...

Min pappa är läkare och har gett mig ett par mediciner

Vilka mediciner?

Medlem sedan aug. 20023 005 inlägg

Du skrev:

När dom sedan sneglar på mig för att jag råkar vara svensk gör mig också förbannad.

De kanske sngelade på dig för att du sparkade på deras fälgar?

Du skrev:

Om inte en av tjejerna som dom raggade på, som även är min vän, hade lugnat mig, hade jag antagligen knäckt den lilla skitens näsben.

Den lilla skiten var enligt dig fem år äldre än dig..

Du skrev:

Jag går då fram till bilen och sparkar på fälgarna och säger nåt i stil med "Risiga fälgar".

Han puttar mig då och hotar med stryk.

Gjorde han helt rätt i.

Du skrev:

Jag frågar vad det är för motor i mercan, mest för att jag skall kunna håna dom för den fula bil dom har

Det var väl jävligt onödigt?

Du skrev:

Vad ska man göra? Min metod fungerade väl till viss del, men dom kommer antagligen tillbaks nästa vecka igen.

Tips?

Ja, varför inte bara samla alla dina kompisar och gå emot dem samtidigt? :OO

Skaffa ett liv grabben, du behöver inte leka Jean Claude van Damme framför tjejerna bara för att du ser ett gäng invandrare.

Hehe, som sagt, dom sneglar på mig, skryter om sina bilar, jag går fram och PEKAR MED FOTEN PÅ FÄLGEN och kommenterar den.

Dom raggar på tjejerna som känner att et börjar bli lite jobbigt, lite obehagligt. Jag går fram och bara säger det som jag först kommer på.

M.Cheragi: Ja, om dom sitter och sneglar på mig bara för att jag är vit så...Satt på McDonalds en gång och såg att två stycken kollade på mig. Hör sen orden "Kolla svennen". Klart man går fram och frågar typ "Känner du mig eller? Va snackar du om mig för då?".

Matti: Ritalina, Concerta och nåt annat skit.
obelix: Jag har också besökt BUP och sånt skit.

"Men dina vänner kände juhe de sen tidigare och kände till hela deras livssituation, De kunde lätt ha avlägsnat sig från platsen om de kände av situationen obehaglig.
Sne tänder du alltid på folk som kollar på dig?"

nej, dom hade träffat dom genom nån anna kompis nån gång och snackat lite.

Matti: Ritalina, Concerta och nåt annat skit.

Både Ritalina och Concerta är baserade på metylfenidat. Det kan vara värt att kolla upp om det finns några andra alternativ. Enligt det här abstraktet kan Adderall, en mix av amfetaminsalter, vara ett alternativ för folk som inte blir hjälpta av metylfenidat. DN har en artikel om strattera, ett läkemedel som till skillnad från metylfenidat/amfetaminbaserade preparat inte är en stimulant. Provat Strattera?

Medlem sedan mars 2004754 inlägg

"Alla är galna och gör fel. Det är bara jag som är normal och gör rätt!" :OO

256 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)