Frågan 7 apr. 2004 21:31 #1 Som säkert många vet så ger Lindows nu upp kampen mot Microsoft och då måste de hitta på ett nytt passande namn.
Tyckte vi kunde komma med olika förslag är på Cafét för att hjälpa de på traven ;).
Helt enkelt, vad ska de heta istället?
The OS formerly known as Lindows, eller... :q :e
dho Medlem sedan aug. 2002 2 027 inlägg Har de inte bestämt sig för Lind-s (Lindash)?
J jarvklo Medlem sedan juli 2001 3 378 inlägg De kan väl "göra en GNU" och döpa om sig till "LNW" (Lindows is Not Windows) ? :e
dho skrev:
Har de inte bestämt sig för Lind-s (Lindash)?
Jo man har exempelvis i Sverige börjat kalla sitt operativsystem Lind-s enbart för att komma undan tvister så länge. Men att de ska ha det som officelt namn har jag svårt att tro.
L LeonL Medlem sedan dec. 2002 5 871 inlägg Utan att skapa förvirring så tycker jag att Lindash (inte Lind-s, ser ut som en svordom :p) duger. :)
LeonL skrev:
Utan att skapa förvirring så tycker jag att Lindash (inte Lind-s, ser ut som en svordom :p) duger. :)
Ash, tycker du lindASC är ett bra namn :e. Nej personligen tycker jag det låter väldigt fult.
Esen Medlem sedan mars 2002 4 456 inlägg Eller varför inte lägga ner hela Lindows....
Lindows - Longhorn :p
Vad är Lindows för något igentligen? :q
P Pedda Medlem sedan juni 2000 6 031 inlägg
bluxbluxo skrev:
Vad är Lindows för något igentligen? :q
http://www.lindows.com/lindows_sales_intro.php
Rikard Medlem sedan dec. 1999 17 055 inlägg
stoffe-2k skrev:
The OS formerly known as Lindows, eller... :q :e
"Ecky-ecky-ecky-ecky-pikang-zoop-boing-goodem-zoo-owli-zhiv"
T tstone Medlem sedan apr. 2001 101 inlägg Goldstar döpte ju om sig till "Lucky Goldstar" och säljer som sjutton under namnet LG numera...
Goldstar fanns i Hobbexkatalogen när det begav sig för alla som är födda på 80-talet...;)
Så varför inte döpa det till LL eller Lucky Lindows - det har ju funkat tidigare!
:D Nicke
Pace Medlem sedan juni 2001 9 024 inlägg
Rickard skrev:
"Ecky-ecky-ecky-ecky-pikang-zoop-boing-goodem-zoo-owli-zhiv"
Engine^ skrev:
Hide it all behind a...
...a shrubbery!
G8 skrev:
The OS that says NI!
Haha, bäst hittills! Varför inte PhytonOS? ;)