LAN? ;)
Vad kan vara mera romantiskt än att slakta henne i en liten vänskaplig omgång CS ;)
Nä, seriöst, vad med dom gammla klassikerna, bio, bärs, bära hem? (stryk det som inte passar ;) )
16 svar · 580 visningar · startad av Fredde Mannen
Oj oj... nu har det kommit till det aktiva singellivet med dater och liknande.. ni vad förslår ni att man skall ge som erbjudande till en tjej/kvinna som kan vara lockande och de ger med sig och vill komma på daten?
Tjejen är intresserad, men nu saknar jag ideér, hon ville att jag skulle komma med ett erbjudande! I need Help, here, har varit för länge insjunken i ett förhållande och har inga idéer! :l
obs. jag har inget körkort och bor förtillfället hemma hos mamma, så en romantisk middag hemma går ej, och inga långa utsvängningar dit vars det inte finns lokaltrafik! *suckar*
LAN? ;)
Vad kan vara mera romantiskt än att slakta henne i en liten vänskaplig omgång CS ;)
Nä, seriöst, vad med dom gammla klassikerna, bio, bärs, bära hem? (stryk det som inte passar ;) )
Flyga Luftballong :)
Annars kan du lyssna på frankof :e
Bjud henne på en helkvälls wF-surfande. Funkar alltid ;)
Nej, men allvarligt. Det viktiga är väl att göra nåt kul ihop utan att för den saken skull göra sig till. Den lokala pizzerian kan duga lika bra som en femstjärnig gourmérestaurant, ifall ni har humorn på rätta stället :bire
Ifall det är första daten kan det kanske verka lite väl påfluget att släpa hem henne, speciellt om det är bira/brännvin med i bilden ;)
Jag skulle köpa ingredienser till en god maträtt och bjuda hem henne. Kanske laga maten tillsammans med henne, om hon tycker om att laga mat. Sen en trevlig kväll ute på stan, kanske? (Och då ta det lugnt med spriten. ;))
Här har du en date: 2004-04-06 12:40
Näh, men en middag som du har lagat själv låter ju bra. Då har ju DU lagt ner arbete på den, och det skulle nog uppskattas hur äcklig maten än blir. :p
Stryk bio iaf, helt värdelöst att sitta knäpptyst o fundera på om hon vill nått eller inte o sen upptäcka att filmjäveln sög.
Köp ett par flaskor rött, ta med henne, flaskorna, nått enklare att smaska på & nått att sitta på ut i solen & ha det bara bra? Skulle nog jag satsa på tror jag..
Om du nu bor hemma så kanske middag med mamma inte låter så lockande...och varför överdriva på första dejten?
Ta henne på bio och mat, behöver ju inte vara pizza men något annat lite casual. :)
Om du kan ha en dejt under dagstid så är en picknick med lite god mat och vin alltid kul...men se till att inte hamna i nån skogsdunge (=ödemark). Man ska alltid ha lite saker att kolla på (diskussionsämnen) om man inte är 100% säker på att man kan prata om vad som helst...
Ha det så trevligt! :)
Sommaren står inför dörren, så en romantisk promenad till någon utkiksplats eller liknande vid skymningen hade nog jag försökt ordna, om det nu inte är för långt.
Innan detta hade jag dessutom sett till att ordna ett bord på någon restaurang som ni sedan går till, utan att hon vet om det. Det kan vara bra att säga att du har planerat en matbit, men säg inte hur eller var.
Annars finns det ju uppsjöar med andra nytänkande idéer för de som anser att de gamla vanliga romantiska knepen är föråldrade:
gå på Zoo! Funkar bra!
Ähh gör något intressangt, jag kan varmt rekommendera att ni ses i stan/byn eller vad det nu är. Gå till ngt café och köp med er lite grejer, sedan sätter ni er på något lugnt och trevligt ställe och har en spontan picnic..
..annars är som sagt bio alltid bra. Då har man inte så mycket krav att prata hela tiden och man slipper "den pinsamma tystnaden" som lätt gör sig påmind på en första dejt. Efter filmen har man ju någonting att prata om.
Att bara supa är tort. Lite väl svensson. Givetvis beror det ju på vad det är för flicka. Annars, om du är blyg av dig, finns det t.ex. i göteborg ett café eller ja, i folkmun saloonen, där de även serverar alkoholhaltiga drycker, då kan man ju lätt glida över till dessa om man fattar tycke och man går inte rakt på utan börjar med en blygsam fika.
Det viktigaste är att du gör någoting spontant och intressangt. Bjud på dig själv!
Lycka till :)
Roppar och öl? ... eller nej förresten, det kanske inte är så bra.
Lyckas men utan att krångla till det så förbannat så kanske det är värt mer än att hon faller för en falsk fasad som du ändå inte orkar hålla uppe om ett par år?
Köp en flaska vin som du gillar & se till att hon lär sig dricka det! :e
Kör en picknick om det är fint väder, annars duger en fika bra. Som annesophie säger, ingen idé att överdriva pa första dejten.
Sen finns det ju vissa som tycker det är kul att "testa" sin dejt genom att till exempel föresla badhus eller nagot annat lite mer udda :).
Re: En date, behöver hjälp!
Fredde Mannen skrev:
obs. jag har inget körkort och bor förtillfället hemma hos mamma, så en romantisk middag hemma går ej, och inga långa utsvängningar dit vars det inte finns lokaltrafik! *suckar*
Jag ser att du bor i Kalix... jag visste inte att ni hade lokaltrafik där uppe §e
Vad finns det egentligen att göra där uppe? Har snön smält än? Vad sägs om en picknick i vårvädret? (om vädret tillåter) Kan vara både romantiskt och härligt utan att det spräcker budgeten, samtidigt som det är intimt...
Bire skrev:
Stryk bio iaf, helt värdelöst att sitta knäpptyst o fundera på om hon vill nått eller inte o sen upptäcka att filmjäveln sög.
Sanning på det!! Gå på bio för att lära känna varandra är ju helt tokfel! Varför inte circus?? Annars är en pava rötjut med tilltugg en jäkligt bra idé!
Som flera gjort klart, ingen bio!
Ett litet mysigt café med lagom ljudnivå brukar vara rätt så framgångsrikt. Sen att det blir en pinsam tystnad i början tycker jag är lite gulligt ;)
Antar att gå en sväng i nån park efter fikan kan vara bra också.