webForumDet fria alternativet

SVD har verkligen lyckas

Webbhotell & domäner

10 svar · 436 visningar · startad av Jupiter

Medlem sedan jan. 2004618 inlägg
Frågan#1

Gick in på svd.se idag och mötes av en vit sida (kör med Firefox). Såg i adressfältet att det var någon adress till en reklam om Volvo, vilken jag inte kan se. Men detta gör att jag inte heller kan gå in på svd.se då jag bara få upp denna reklam som i Firefox blir en vit sida.

Är detta ett medvetet trick från SVD sida att minska antalet besökare på sidan, eller?

Medlem sedan jan. 20016 874 inlägg

Flash, och bra störande, du måste ha flash för att komma till svd x(
prova dena :http://www.svd.se/dynamiskt/ettan/did_5148533.asp

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

frankof skrev:

Den fungerar, men jag har bestämt mig för att bojkotta SVD från och med nu. Ska nog ta och skriva ihop ett lite e-brev och skicka iväg och säga vad jag tycker.

Medlem sedan jan. 20016 874 inlägg

Jupiter skrev:

frankof skrev:

Den fungerar, men jag har bestämt mig för att bojkotta SVD från och med nu. Ska nog ta och skriva ihop ett lite e-brev och skicka iväg och säga vad jag tycker.

Jag har nu skickat iväg ett e-brev till berörda personer på SVD där jag talar om vad jag tycker och varför jag gör. Jag meddelade även att jag kommer att bojkotta SVD. Får se vilket eventuellt svar jag får tillbaka.

Medlem sedan juli 20013 378 inlägg

Hmm...

Hej - jag brukar läsa er tidning gratis på nätet och det funkar inte just nu för att ni idag valt att finansiera tjänsten med reklam som är i ett digitalt format som jag alldeles själv valt att inte installera stöd för i min jättefina webbläsare - dumma er!

Skulle vara kul att se hur du lyckades formulera detta på ett sätt som får dem att vilja fortsätta tillhandahålla information gratis på nätet genom att finansiera den med reklam och motivera dem till att inte istället börja ta betalt för tjänsten (och därmed kunna ställa tekniska krav på användarna) för att slippa en massa tjafs :P

jarvklo skrev:

Hmm...

Hej - jag brukar läsa er tidning gratis på nätet och det funkar inte just nu för att ni idag valt att finansiera tjänsten med reklam som är i ett digitalt format som jag alldeles själv valt att inte installera stöd för i min jättefina webbläsare - dumma er!

Skulle vara kul att se hur du lyckades formulera detta på ett sätt som får dem att vilja fortsätta tillhandahålla information gratis på nätet genom att finansiera den med reklam och motivera dem till att inte istället börja ta betalt för tjänsten (och därmed kunna ställa tekniska krav på användarna) för att slippa en massa tjafs :P

Jag har inget emot reklam i sig. Det jag vänder mig emot är att ersätta hela första sidan med reklam och således förlora läsare. Jag brukar även köpa papperstidningen lite då och då, men kommer även att sluta med det.

Sen skrev jag långt ifrån så som du försöker göra gällande.

Medlem sedan sep. 20016 059 inlägg

Herregud, snacka om överdrivet med reklam, redan på första sidan, lär ha kostat volvo en del... :(

Svd är överlägset i verkligheten men när det gäller att läsa tidningen på nätet suger hela uppläget, då läser jag mycket hellre DN.se...

Medlem sedan juli 20013 378 inlägg

Sen skrev jag långt ifrån så som du försöker göra gällande.

Självfallet - och det är jag övertygad om att de allra flesta som läser mitt inlägg också förstår - i varje fall de som var närvarande i skolan när man gick igenom användningen av ironi som argumentationsteknik... :P
:i Om du läser mitt inlägg igen (och inser att mitt fingerade "citat" är ironiskt menat) så ser nog du också att jag inte "gör gällande" något annat än att det vore kul att se vad du faktiskt skrev... :birp

Medlem sedan dec. 19996 592 inlägg

Svd är överlägset i verkligheten

Pappersversionen är inte så mycket bättre.

På en stor — och av annonsen avklippt — bild sitter 16-årige Hussam Abdu i princip naken och stirrar med livrädda ögon upp mot två beväpnade israeliska soldater. Han har då precis stoppats vid en vägspärr på Västbanken med en åtta kilo tung sprängladdning under jackan. Under bilden står Volvos reklambudskap att läsa: "Ha det så kul".

Reaktioner på förstasidesreklam

263 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
120 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
128 ms — ändringar (db)