Mc FettoMedlem sedan nov. 20022 355 inlägg
annesophie skrev:
mrblonde skrev:
Det är som jag förstått det väldigt vanligt att man bestämmer sig (dvs du frågar) och går iväg och tillsammans skaffar ringarna och bestämmer ett datum när man sen verkligen förlovar sig. Har en vän som är guldsmed och han påstår att det är grymt ovanligt med killar som köper ringen först och frågar sen.
Förutsatt att killen har smak så är det där definitivt det mest romantiska man kan tänka sig. Som tjej ser man planeringen bakom, smygandet och ringinköpandet etc etc, och det är värt nästan lika mycket som frågan... :)
Fram för romantiska killar! :f
*tss* smaken är som baken!
MmrblondeMedlem sedan aug. 20012 349 inlägg Mitt inlägg gällde själva förlovningen. Man kan ju fråga om att förlova sig, inte samma sak nödvändigtvis som att fråga om att gifta sig.
Att smyga med bara en förlovningsfråga är tydligen ovanligt.
Nexus86Medlem sedan okt. 20023 030 inläggEn sak jag har funderat på; ska verkligen ringarna vara likadana? Om man vet att det finns en ring som hon vill ha men som absolut inte passar på en kille kan man väl ändå köpa en sådan till henne och en annan till sig själv?
Visst, det ser bättre ut med likadana men det blir väl ändå bäst om båda får den ring de helst vill ha?
mikulMedlem sedan aug. 20013 824 inlägggrymt hade varit om man helt plötsligt kom hem till sin tjej med en förlovningsring på fingret... och sen säger man det att "du, det är nått jag måste berätta för dig... Jag skall förlova mig..." hon säger då förmodligen "VA?!" och då säger man "ja & det är med dig så klart!"
Nexus86Medlem sedan okt. 20023 030 inlägg
mikul skrev:
grymt hade varit om man helt plötsligt kom hem till sin tjej med en förlovningsring på fingret... och sen säger man det att "du, det är nått jag måste berätta för dig... Jag skall förlova mig..." hon säger då förmodligen "VA?!" och då säger man "ja & det är med dig så klart!"
Den lär man ju nästan prova när det är dags (om det blir dags). :birp
EsenMedlem sedan mars 20024 456 inläggSäger bara en sak: Hoppas hon inte ser detta inlägg....
Ifall ni nu inte har kommitövererns om att förlova er och att hon redan vet...
EsenMedlem sedan mars 20024 456 inlägg
mikul skrev:
grymt hade varit om man helt plötsligt kom hem till sin tjej med en förlovningsring på fingret... och sen säger man det att "du, det är nått jag måste berätta för dig... Jag skall förlova mig..." hon säger då förmodligen "VA?!" och då säger man "ja & det är med dig så klart!"
Kom att tänka på en sak: Undra ifall någon har testat detta? Någon som vet? Eller kanske t.o.m har erfarenhet av det....
OkkidoMedlem sedan maj 20007 492 inläggJag är mer sugen på att veta hur det gick för Fredriksson.
EsenMedlem sedan mars 20024 456 inlägg
Okkido skrev:
Jag är mer sugen på att veta hur det gick för Fredriksson.
Vem e inte det, hoppas han tala om det när det e klart och självklart, Det viktigaste: Vad svarade hon?
mikulMedlem sedan aug. 20013 824 inläggse på fan... jag är inte så jävla dum som jag man kan tro ibland :e