Frågan 31 mars 2004 16:24 #1 Hej
Ska göra en liten manual som landar på ca 60 A4 papper. Nu är frågan hur jag ska sätta ihop papprerna på ett snyggt sätt.
Ska göra ca 30 st och har en budgett på ca 50 kr per st och då ska papperskostnad och utskriftskostnad vara inräknat.
Vill inte ha hålat papper och sätta in det i en sån där plastmappdär man utnyttjar hålen i pappret.
Finns det inte nån grej där man limmar ryggen i en mapp så papprerna sitter kvar?
Ihopsättning med spiral är ju ett annat alternativ.
Några tips?
X xyzse Medlem sedan mars 2004 35 inlägg Re: Snygg ihopsättning av ca 60 papper
Addeladde skrev:
Finns det inte nån grej där man limmar ryggen i en mapp så papprerna sitter kvar?
finns en maskin som limmar ryggen. vi har sån i skolan...
annars finn det ju fina plast bitar som man sätter på ryggen fast jag vet inte om det funkar på 60 papper...
M mwin Medlem sedan okt. 2001 551 inlägg Kontakta ett tryckeri eller bokbinderi som sysslar med efterbehandling.
Dryden Medlem sedan aug. 2002 18 625 inlägg
mwin skrev:
Kontakta ett tryckeri eller bokbinderi som sysslar med efterbehandling.
Då är ju bara frågan om han inte spräcker sin budget på 1500:- (som också inkluderar pappers/utskriftskostnader).
E ejick Medlem sedan mars 2001 895 inlägg I skolan hade vi en "spiralbindare" som någon har varit inne på tidigare. Jag tro det är en billig lösning fast man behöver håltagaren och spiraler.
Men du kan säkert få låna en håltagare på någon skola inärheten. Det är oftast bara att be snällt.
Annars:
http://www.wettergrens.se/foretag/dept.asp?dept_id=7OS773BMTYTJHGR38HDGUC4W1OUS4IDF