webForumDet fria alternativet

Snygg ihopsättning av ca 60 papper

Webbutveckling

4 svar · 1 228 visningar · startad av Addeladde

Medlem sedan jan. 20013 406 inlägg
Frågan#1

Hej

Ska göra en liten manual som landar på ca 60 A4 papper. Nu är frågan hur jag ska sätta ihop papprerna på ett snyggt sätt.

Ska göra ca 30 st och har en budgett på ca 50 kr per st och då ska papperskostnad och utskriftskostnad vara inräknat.

Vill inte ha hålat papper och sätta in det i en sån där plastmappdär man utnyttjar hålen i pappret.

Finns det inte nån grej där man limmar ryggen i en mapp så papprerna sitter kvar?

Ihopsättning med spiral är ju ett annat alternativ.

Några tips?

Medlem sedan mars 200435 inlägg

Re: Snygg ihopsättning av ca 60 papper

Addeladde skrev:

Finns det inte nån grej där man limmar ryggen i en mapp så papprerna sitter kvar?

finns en maskin som limmar ryggen. vi har sån i skolan...
annars finn det ju fina plast bitar som man sätter på ryggen fast jag vet inte om det funkar på 60 papper...

Medlem sedan okt. 2001551 inlägg

Kontakta ett tryckeri eller bokbinderi som sysslar med efterbehandling.

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

mwin skrev:

Kontakta ett tryckeri eller bokbinderi som sysslar med efterbehandling.

Då är ju bara frågan om han inte spräcker sin budget på 1500:- (som också inkluderar pappers/utskriftskostnader).

Medlem sedan mars 2001895 inlägg

I skolan hade vi en "spiralbindare" som någon har varit inne på tidigare. Jag tro det är en billig lösning fast man behöver håltagaren och spiraler.

Men du kan säkert få låna en håltagare på någon skola inärheten. Det är oftast bara att be snällt.

Annars:
http://www.wettergrens.se/foretag/dept.asp?dept_id=7OS773BMTYTJHGR38HDGUC4W1OUS4IDF

309 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
152 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
154 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
146 ms — ändringar (db)