Om du brukar få räkning(ar) av Telia varje månad så kanske du borde uppmärksammat att ingen sådan räkning kommit till dig den aktuella månaden?
Å andra sidan är det lika lite ditt fel som Telias fel. Posten ska ha ansvaret!
12 svar · 702 visningar · startad av Vide
En månad fick jag ingen räkning ifrån Telia (kom väl bort i posten?), sedan fick jag en påminnelse där en avgift lagts på, samt dröjesmålränta.
När jag ringde Telia för att skälla av mig lite så sa dom att dom inte kunde göra någonting, det var ju inte deras fel, jag kontrade med att det inte var mitt fel, samt att jag som kund inte skulle behöva betala för att någon annan gjort bort sig.
Damen i telefonen tyckte att jag borde hålla koll på vilka räkningar jag borde få och på så sätt höra av mig inom dom 8 dagarna man har på sig för att göra påpekningar.
Hur är det egentligen, skall jag på en faktura jag inte fått lista ut inom vilken tid jag skall höra av mig och säga "Ni har glömt att fakturera mig"?
Skall jag skicka en räkning till Posten för att jag inte fått min räkning? ;)
Om du brukar få räkning(ar) av Telia varje månad så kanske du borde uppmärksammat att ingen sådan räkning kommit till dig den aktuella månaden?
Å andra sidan är det lika lite ditt fel som Telias fel. Posten ska ha ansvaret!
E-faktura! :i
Jag skulle ringt upp igen och krävt ett ordentligt svar. Det kan väl knappast vara ett krav på att man ska hålla koll på vilka datum man ska få räkningar?
Posten ska betala.
Mmm... skall ringa dom igen och hoppas att jag inte kommer till den satkärringen jag pratade med, jag tänker ju inte betala för något som inte är mitt fel!
Ansvaret att fakturera dig ligger på dem så du ska inte behöva veta när du skall betala.
alj skrev:
Ansvaret att fakturera dig ligger på dem så du ska inte behöva veta när du skall betala.
Vad jag vet så är det precis tvärtom. Det är mitt ansvar att se till att jag får mina räkningar och betalar dem i tid. Får man ingen räkning ska man ringa till företaget i fråga och be att få en ny. Det är vad jag har hört iaf.
Telia är lika kundvänliga som vanligt......
alj skrev:
Nej
Vide skrev:
Hur är det egentligen, skall jag på en faktura jag inte fått lista ut inom vilken tid jag skall höra av mig och säga "Ni har glömt att fakturera mig
Ja, det är kundens ansvar att hålla ordning på när fakturan skickas och att se till att räkningen blir betald, så att Telia (i det här fallet) kräver extra avgifter för att räkningen inte betalts i tid är helt i sin ordning. Om vi vänder på det: hur ska Telia göra skillnad på att en räkning inte kommit fram, kontra att den helt enkelt struntats i att betalas? Har nu posten strulat hade jag tagit en diskussion med dem och inte avsändaren.
Hur är det måste man inte få en påminnesle innan det blir straff avgift ?
Nickemannen skrev:
Hur är det måste man inte få en påminnesle innan det blir straff avgift ?
Nej, det finns ingen sådan regel. Det är upp till företaget att bestämma.
Tyvärr är konsumentskyddet alldeles för svagt fortfarande. Posten (statligt företag) screwar dig, så då kan sen Telia ta ut extra avgift.
Jymdis skrev:
Posten (statligt företag) screwar dig, så då kan sen Telia ta ut extra avgift.
Aha! Konspiration! :i