webForumDet fria alternativet

Första cykelturen

Småprat

27 svar · 651 visningar · startad av greyhound

Medlem sedan maj 20031 472 inlägg
Frågan#1

Då har man äntligen plockat fram cykeln och tagit den första turen och fan va ont man får i rumpan som vanligt :)

Men nu är även våren i Sundsvall det har jag bestämt. Så är det. :)

Fast nu måste man återgå till att söka jobb :(

Medlem sedan sep. 20011 086 inlägg

Första?
Jag har cyklat nästan var dag det här året :)

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Jag cyklade för flera veckor sedan i Sundsvall, fast då var det kallt, halt och... svårt att få upp låset till cyklen :)

Då blir det förhoppningsvis en glad överraskelse när jag åker hem i kväll, för just nu i Skåne ser jag inte ett moln och det är 11°.

/r Jag ska förresten också ut och cykla nu om jag 1. hittar min cykel eller 2. inte fixar någon som kan köra mig.

Medlem sedan nov. 20022 355 inlägg

Tusan också, hittade inte min nyckel så det fick bli premiär på rullorna, en fin tur runt pildamsparken sen var jag trött nog! :)

Medlem sedan dec. 19992 615 inlägg

Ta fram cykel? Det är väl dags att snart skriva i den här tråden för cykelns räkning. Dubbdäck om vintern är som att cykla på grusväg med vanliga MTB-däck på sommaren.
Söka jobb....? Nä det har jag redan gjort idag ;) Besökte platsbanken.amv.se och inget nytt fanns det ;) Skämt och sido så har jag jobb från påsk och till december. Jag är även hotad med fast anställning hos den arbetsgivaren.

Medlem sedan apr. 2001361 inlägg

Varför cykla när man åka bil? eller varför åka bil när man kan flyga flygplan? eller helt enkelt... varför cykla när man kan gå? *faan vad jag inte har mycket att göra just nu.....*

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

I Östersund går det nog att cykla men nja, jag väntar nog till efter påsk. Men jag måste skaffa en skärm till framhjulet också.

Medlem sedan juni 20006 022 inlägg

Jag har cyklat hela vintern...

Medlem sedan dec. 20003 563 inlägg

Cyklar året om här med.
Kanske att man rastar sina inlines som legat begravda ett tag nu. :)

Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg

Jag tog fram cykeln ur källaren igår, cyklade med dåligt pumpade däck, för att dyka förbi Cykeldoktorn och pumpa däcken stenhårda. Back to normal procedures! :D

Jag har hört att det bara är de mesiga killar som inte cyklar på vintern §e

Medlem sedan maj 20031 472 inlägg

Quid skrev:

Nej jag tror det mera har med snö, kyla och vind att göra inte att man är mesig :)

Medlem sedan feb. 20042 594 inlägg

Jag har ocyklat hela vintern, och kommer nog att fortsätta göra det ett tag.

Medlem sedan juni 20015 009 inlägg

Tropisk värme i skåne. Givetvis cyklar man året om. Man *orkar* ju inte gå 1km till bussen varje dag. :p :)

Medlem sedan nov. 20023 429 inlägg

Ääh :P Vilket fjoll, ta FRAM cykeln? Den är alltid redo, och används alltid. Dessutom har jag denna vinter klarat mig bra på Tunturin, t.o.m. när det var punktering på fram fick jag kämpa med den, tills det blev helstopp. Bakdäcket är så nerslitet att det inte finns en tillstymmelse av mönster på det. Växlarna är fast på högsta och låset frös varje dag i kylan. Gummihandtagen sitter så dåligt att de i dåliga dagar glider av styret (vilket har slutat illa en gång)Hmm, SLÅ DET §e

Medlem sedan nov. 20018 492 inlägg

Vad är det för mes som inte cyklar året om? :o :q :p

Mika3l skrev:

Vad är det för mes som inte cyklar året om? :o :q :p

Precis... skämmes!

Medlem sedan okt. 20034 048 inlägg

Jag tog fram cykeln för ca en månadad sedan :)

Och idag är det kanon väder ute så man kan cykla (15+ *C) :D

Medlem sedan juni 2001845 inlägg

i helgen tänkte jag nog plocka fram racern från vinterförvaringen och kanske tom ta en tur... :)
Om det inte blir riktigt aprilväder... ;)

Medlem sedan mars 20025 907 inlägg

greyhound skrev:

Quid skrev:

Nej jag tror det mera har med snö, kyla och vind att göra inte att man är mesig :)

Eller med det faktum att saltet (och annat bös som sprids på vägarna under vintern) nöter enormt på cykelns kedjor, kransar, drev mm. Om jag inte varit sjuk idag så hade jag tagit fram cykeln idag. Strålande solsken, ska bli 12°C i skuggan under dagen, samt inte ett moln så långt ögat kan nå.

258 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
119 ms — ändringar (db)