webForumDet fria alternativet

Bakfylleångest

Småprat

22 svar · 3 880 visningar · startad av erka

Medlem sedan dec. 19996 522 inlägg
Frågan#1

Efter två dagars inflyttningsfest som slutade med någon i en fyllecell (inte jag dock), illaluktande lägenhet, mindre pengar på banken har jag fått en otrolig bakfylleångest.

Jag brukar alltid få bakfylleångest men idag, två dagar efter senaste alkoholen är det värre än någonsin, jag kan knappt sitta still, suckar och ger ifrån mig konstiga läten, jag kan bara ligga helt still och inte göra något stora delar av tiden, är ett med min soffa och min kropp. Igår innan jag skulle somna såg jag konstiga saker så fort jag stängde ögonen och jag var spiknykter. Detta kanske är tecken på att man inte borde dricka mer, men jag dricker inte speciellt ofta. För en student kan inte 2 gånger senaste månaden räknas som mycket.

Men denna förbannade jävla ångest, jag kan ju inte vara ensam om att få ångest två dagar efter festande, vad ska man göra, någon som har några tips?

Man är fan inte 20 längre.

Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg

Förtära mindre alkohol nästa gång är nog ett bra tips. ;)

Det spelar hellre inte någon roll, dricker jag fyra öl eller 15 får jag samma ångest. Får väll gå med i IGTO-NTO.

Inte förtära alkohol över huvud taget? ;)

uhhhh... gillar singel-malt för mycket. :)

Medlem sedan nov. 20022 355 inlägg

Tror inte din kropp bryr sig om att du är student eller ej... rätt naturligt med bakfylleångest, speciellt om du har något innan som tär/stressar dig så byggs det på rätt rejält av alkoholen...

Medlem sedan mars 20007 896 inlägg

Vänj dig vid det, alltså festa mer? ;)

Ärligt, bakfylleångest har väl alla haft mer eller mindre - den brukar ju gå över av sig själv efter någon dag.

Jag brukar ju alltid ha bakfylleångest, men idag är den värre än någonsin, jag är helt apatiskt, ser ingen glädje i sådant jag brukar se glädje i, jag är nog på väg ner i en djup deppresiv vecka kanske.

Ska prova och spela lite tv-spel, kanske kan hjälpa.

Hm.. Kolla om det finns ett läkemedel som är ångestdämpande? (Fass.se:s sökfunktion är inte bra. :l

Medlem sedan mars 20007 896 inlägg

Lite solljus kanske kan hjälpa? Här i Stockholm är det skinande sol, vet inte hur det ser ut i Lund däremot. Nu tänkte jag säga "Sätt dig på en uteservering om det finns någon" - men så kom jag på mig själv att det kanske inte hjälper. Kanske om du tar en cola iofs. :)

Uhhhhhh fan vad patetiskt man är när man är bakfull, nästan som när en man är riktigt sjuk.

Spin, att du nämde sthlm får mig att må ännu mer dåligt, just när jag är bakis saknar jag kära sthlm mer än någonsin, tänk att sitta på august och svinga en bägare tillsammans med goda vänner

Hm.. Tänk - nu är det vår! Ut i friska luften med dig! :)
Ta en promenad. Fyllesnacka med en kompis..? :)

Medlem sedan maj 20002 993 inlägg

Prozac! :moose

klockan snart 17.30, börjar känna mig lite bättre......

Medlem sedan jan. 20013 406 inlägg

Bakfylleångest löses bäst med pizza och film sen får man fundera på hur svinig man ska vara nästa gång istället för att tänka tillbaka på svinerierna...

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Bakfylleångesten är som värst när man vaknar, och inte riktigt minns vad som hände på kvällen, då kan jag känna att jag bara vill sjunka under jorden, men när man snackat med alla polare och upptäcker att man inte gjort så mycket dumt, då är det chill igen.

Medlem sedan sep. 20016 059 inlägg

Okkido skrev:

Bakfylleångesten är som värst när man vaknar, och inte riktigt minns vad som hände på kvällen, då kan jag känna att jag bara vill sjunka under jorden, men när man snackat med alla polare och upptäcker att man inte gjort så mycket dumt, då är det chill igen.

Brukar det bli så att man vaknar utan att komma ihåg vad man gjort under hela kvällen tidigare, så brukar det inte vara lugnt för min del inte :e

Medlem sedan feb. 20003 785 inlägg

erkovic! se till att tajma bakfylleångesten med mitt nästa besök i Lund så styr jag upp där

Medlem sedan maj 20002 993 inlägg

Okkido skrev:

När kompisarna skickar länkar till "Är du alkholist?"-test på msn är det kanske värre? :OO :r :e

Medlem sedan maj 2001406 inlägg

jag som brukar vakna och tänka att det inte vart så farligt sen snackar man med polarna och får reda på att det var det ... det är då man vill sjunka genom jorden

263 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
118 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
140 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
120 ms — ändringar (db)