webForumDet fria alternativet

Finnar...

Program & appar

15 svar · 976 visningar · startad av Ingrid

Medlem sedan dec. 19997 740 inlägg
Frågan#1

min son har förskräckliga blemmor på ryggen.

Vad skall jag göra åt det?
Tips på väldigt bra medel uppskattas. :)

Medlem sedan juni 200010 432 inlägg

Tvätta med salubrin.. har alltid funkat för mig. Svider visserligen som f*n, men det ger snabbt resultat. Sen kanske en och en annan läkare eller hudvårdsnisse har andra åsikter om det medlet till det ändamålet, fast det är en annan historia ;)

Medlem sedan feb. 20011 517 inlägg

hmm :OO en polare till mig tycker att bland medel man kan köpa på stan är konsums "blåvitt" bäst. jag har inte testat det, men ändå ett tips? :)

Medlem sedan sep. 20016 059 inlägg

Använder aco's acnelösning tror jag det heter, det är visserligen till ansiktet men finns annars på apoteket...

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Be honom sluta med anabola :i

Medlem sedan apr. 2001361 inlägg

Ska finnas nån vitamin syra för behandling av sånt. Men jag tror det ska vara recept belagt.

Medlem sedan aug. 20012 349 inlägg

Man kan få recept på medel mot finnar om man går till läkare.

Själv kan man ju börja med att undvika att bada bastu eller åka båt till åland som ett första steg mot att slippa finnar.

Medlem sedan jan. 20034 480 inlägg

två krämer som säljs på apoteket: stioxyl och basiron.

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg

Web-Tor skrev:

Be honom sluta med anabola :i

:x :l

Om det är stora problem så bör ni kontakta en hudklinik...

Blir det stora ärr, så kan dom fungera om en grogrund till nya blemmor, som kan bli värre och värre...

Finns även en sjukdom med blemmor/bölder som heter Hiddroadenitis suppurativa (Stavning?) eller acne vulgaris, tror inte att det är den för det är inte vanligt hos killar, mer vanligt hos tjejer...

Medlem sedan apr. 20022 743 inlägg

mrblonde skrev:

undvika att bada bastu

Tvärtom är det bra att bada bastu bara man tvättar sig efteråt. Även sola är en bra metod om man inte vill ta till mediciner.

Annars är ju det bästa som många skrivit att gå till en hudläkare, finns reält många olika salvor och tabletter och piller och massa smått och gått för det.. är ett vanligt problem...

Medlem sedan jan. 20034 480 inlägg

Poffe skrev:

mrblonde skrev:

undvika att bada bastu

Tvärtom är det bra att bada bastu bara man tvättar sig efteråt. Även sola är en bra metod om man inte vill ta till mediciner.

Tror att kanske mrblonde menade att finländare (även kallade 'finnar') är personer man ofta träffar på i en bastu... kanske.... §jr

magnusfeldth skrev:

Tror att kanske mrblonde menade att finländare (även kallade 'finnar') är personer man ofta träffar på i en bastu... kanske.... §jr

ah.. läste inte slutet av meningen :r

men men, man får se det från den ljusasidan, nu fick nu iallafall Ingrid ett råd för att få bort dem ;)

Tetracyklin, Dalacin liniment eller kapslar...

Dessa två kan man få utskrivna av läkare...

obelix skrev:

Du tänkte nog på Tetralysal? Det är kapslar som ofta anväds med Dalacin.
Annars är Ery-Max tillsammans med Skinoren en bra kombination, med bättre verkan oftast. Ery-Max är kapslar och Skinoren en gel man smörjer med.

Poffe skrev:

obelix skrev:

Du tänkte nog på Tetralysal? Det är kapslar som ofta anväds med Dalacin.
Annars är Ery-Max tillsammans med Skinoren en bra kombination, med bättre verkan oftast. Ery-Max är kapslar och Skinoren en gel man smörjer med.

Tetracyklin

Fast det verkar vara rätt lika varandra tror jag...

Btw, hur ser dom ut?

Du behöver inte stoppa in bilder,det räker med en beskrivning...

Det finns olika behanadlingar beroende på hur dom ser ut, dvs storelk och sånt...

Och nej, jag är inte ute efter att gotta mig eller äckla andra...

Medlem sedan jan. 20014 973 inlägg

caze skrev:

Använder aco's acnelösning tror jag det heter, det är visserligen till ansiktet men finns annars på apoteket...

Jag använder samma. Rekommenderas.

257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
128 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
129 ms — ändringar (db)