webForumDet fria alternativet

Kniv i magen?

Småprat

8 svar · 426 visningar · startad av Rufus

Medlem sedan mars 2004754 inlägg
Frågan#1

Aj, aj, aj!

"Is there a doctor in the house?"

Jag var just på väg till skolan och skulle borsta tänderna då det konstigt nog började kittla lite i magen. Sen stack det till, en smärta jag närmast kan beskriva som en kniv. Jag tappade tandborsten och balansen.
Vulgärt nog har jag börjat rapa alldedes förskräckligt också.

Kan det ha något samband? Gaser i magen som vill ut eller dylikt?

Någon som råkat ut för något liknande?

(Det gör förresten ont när jag skrattar också, så dra inte en Luxman emot mig! :p)

Medlem sedan juni 20014 290 inlägg

Doktorn nästa!

Medlem sedan sep. 20004 079 inlägg

Definitivt, kan vara någonting jäkligt, blindtarm, nånting som har spräckt, tarmvred? Vem vet? Doktorn nästa säger jag också.

Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg

Aj! Konsultera en doktor är mitt råd.

Hm, detta påminner mig om en grej jag är utsatt för lite då och då, senast när jag torkade mitt hår efter att ha duschat.
Helt plötsligt rycker det till i bakhuvudet, och sen en oerhört intensiv smärta i vänstra delen av bakhuvudet. Jag tappade handduken, höll på att ramla omkull.. Aj! Troligen en nerv som kommer i kläm då och då.. :l

Medlem sedan sep. 20016 059 inlägg

Håller med dom andra, the doctor is the best solution ;)

Medlem sedan aug. 20003 742 inlägg

Re: Kniv i magen?

Rufus skrev:

Aj, aj, aj!(Det gör förresten ont när jag skrattar också, så dra inte en Luxman emot mig! :p)

Jag vill! :p

Det behöver inte vara något allvarligt utan någon spänningsvärk, fast om det inte släpper inom rimlig tid så bör du konsultera någon kompetent på området.

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Ring vårdcentralen/akuten och fråga - antingen slipper du åka upp i onödan alternativt måste dit med en jävla fart. I vilket fall kan du liksom inte förlora på det. ;)

Medlem sedan mars 2004754 inlägg

Det har faktiskt släppt nu. Tror nog det vart någon nerv som kom i kläm , spänningsvärk eller något sånt temporärt.. Farsan får kika på det.

Hur som helst, jag stannar hemma resten av dagen ändå.
"Med rädsla för återkommande symptom." :p

Och ja, farsan är doktor.

Medlem sedan okt. 20034 048 inlägg

Ätit en taskig Pizza?

260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)