Skulle vilja visa vad webForum kan leda till i slutändan. Tråden Programmeringshjälp filmbranschen ledde till att jag började utveckla en mjukvara för att styra sk. "Animatronics" åt Göran som startade tråden. Jag hjälpte även till med själva byggandet av denna animatronic - dels mekanik, dels elektronik.
Resultatet av jobbet är en reklamfilm för Sprite och Sprite Zero som sänds i hela Norden (Jag har enbart sett den på MTV än så länge men den kommer på fler kanaler!) Jag var med under inspelningen av reklamfilmen och är en av tre personer som styr genom mjukvaran jag gjort. Jag har hand om munnen och nosen i de flesta scenerna.
Sprite har skapat ett helt "koncept" med denna figur och reklamfilmen/filmerna samt annat finns för beskådning på http://www.theinstinct.com/
Detta jobb har lett till fler jobb och jag gjorde för några veckor sedan en grafisk detalj till en oddset-reklam.
Jag vill genom detta visa att webForum är fantastiskt bra att ha. Inte bara för att kunskapsnivån här är relativt hög utan för att det uppenbarligen är ett bra ställe att knyta kontakter på.