Jag fattar inte varför framförallt USA fast även Sverige får fler och fler överviktiga ? När skall folk börja ta hänsyn till sina kroppar ?
Varför skall övervikt vara ett problem när andra delar av världen svälter ?
Okej, det är genetiskt osv. Vissa kan jag förstå att dom har det svårt i kampen mot sin fetma men för alla dom andra som blir feta ? Ut och rör på er sluta ät skräpmat tänk på er kropp.
Feta personer äcklar mig, inte det att dom är feta utan att dom förstör sina kroppar. Visst alla kan inte ha den perfekta kroppen. Men även om man gillar mat och hatar att röra på sig så behöver man ju inte bli så jävla överviktig.
Jag vet inte om alla dom där gå ner i vikt klubbarna hjälper särskilt bra ut i skogen och dra stockar ät näringsrik mat och mycket mat på fasta tidpunkter istället för allt gå ner i vikt kost.
Jag håller med, folk borde ha lite vett och förstå att "..kanske är ändå inte 160 kg varken så normalt eller bra för min hälsa.." och i en trailer till något "Fetmaprogram" i TV4 förut sa någon som vägde just 160+ kg något i stil med "Man känner sig så uttittad och "hånad"..", ja det är ju konstigt :o
Ja, men alla tror ju att ja gå bränner mer fett än att springa vilket är en av de största myterna i världshistorien.
Det handlar om hur länge man gör aktiviteten
det är bara ut och köra tills man nästan svimmar som är grejen.
Okej det är säkert jättesvårt om man börjar att gå ner i vikt när man väger 160 men man borde ha märkt av det lite innan man kom upp i vikten. Jag vet att vanor är extremt svårt att ändra på. Men det är något man måste göra.
Det handlar om hur länge man gör aktiviteten det är bara ut och köra tills man nästan svimmar som är grejen.
Nej, det är inte det som är grejjen. När man vill ändra på sin livsstil är det katastrofalt att gå ut stenhårt för början. För när den motivationskick som man hade när man tänkte påbörja "sitt nya liv" börjar avta kommer man sakta men säkert att återgå till sina gamla vanor.
bluxbluxo skrev:
Avskaffa MC Donalds, Burger King och allt annat snabbmat man köper på stan.
Hur definierar du snabbmat? Vilka maträtter, tillagade enligt vilka recept, vill du förbjuda?
Tror du att det är de onyttiga hamburgarna som gör folk feta har du fel. Det är läsk som dricks överallt som gör en fet. Visst är hamburgarna onyttiga, men inte alls i närheten.
Man kan äta och dricka vad man vill i stort sett, och ändå hålla sin kropp i form.
Jag kan väl hålla med er i mångt och mycket,
men jag måste faktiskt säga att jag reagerar när ni använder ordet ÄCKLIG.
Här sitter kanske en massa människor och läser detta som är medlemmar här, och har kanke av olika orsaker problem med vikten,
men även om man är äcklad så tycker jag nog att ni kunde ha valt ett annat ordval.
Det räcker väl med att blickar sårar dom, det behöver man ju inte göra med ett dumt ordval ovanpå allt.
Tror du att det är de onyttiga hamburgarna som gör folk feta har du fel. Det är läsk som dricks överallt som gör en fet. Visst är hamburgarna onyttiga, men inte alls i närheten.
Att skylla fetma på läsk, och onyttig mat är ju knappast rätt! En stor del av den snabbmat som finns innehållet inte alls lika mycket fett och kalorier som en vanlig "dagens lunch" gör!
Men som Spin säger så kan man i princip äta vad som helst utan att gå upp i vikt. Det största problemet är att folk rör sig för lite och kombinerar det med mat som innehåller onyttiga fetter och annat skit, vilket bl a finns i snabbmat.... Man ska inte heller glömma att kroppen behöver massa massa fett varje dag, men inte den typen av fett som finns i en stor del av snabbmaten...
Det handlar ju om att få i sig energi och sedan röra sig så man gör av med energin... Rör man sig inte i förhållande till hur mycket och vad man äter klart man går upp i vikt...
Jag är dock ett undantag då jag lyckligtvis inte kan gå upp i vikt pga sämre matvanor, endast av att träna och därmed öka muskelmassan... :p
Jag kan väl hålla med er i mångt och mycket,
men jag måste faktiskt säga att jag reagerar när ni använder ordet ÄCKLIG.
Här sitter kanske en massa människor och läser detta som är medlemmar här, och har kanke av olika orsaker problem med vikten,
men även om man är äcklad så tycker jag nog att ni kunde ha valt ett annat ordval.
Det räcker väl med att blickar sårar dom, det behöver man ju inte göra med ett dumt ordval ovanpå allt.
Även jag reagerar. Det är ett kraftigt ordval att säga att man "blir äcklad" av feta personer. :x
Jag blir äcklad av vissa medlemmar här som tydligen saknar allt form av förnuft, medlidande, empati och samvete. Tjocka människor ska inte behöva läsa den skit som skrivs här.
Jag blir äcklad av vissa medlemmar här som tydligen saknar allt form av förnuft, medlidande, empati och samvete. Tjocka människor ska inte behöva läsa den skit som skrivs här.
Tjocka människor kanske skall ta orden till sig och ändra på sina vanor.
Det är väl inte Mcdonalds eller snabbmaten som är problemet. Det är att folk går till McDonalds och äter snabbmat som är problemet. Kanske lite mer resturanger som gör bättre mat.
Okej det jag skrev längre upp att ta ut sig tills man svimmar kanske inte är det bästa i början.
Men det är fortfarande en myt att gå förbränner mer fett än att springa. Det är längden på aktiviteten samt hur hårt man kör.
Okej dom största kanske skall börja med att gå men är man bara lite överviktig så tycker jag att man kan springa.
Sedan så tycker jag själv att det känns extremt bra efter ett hårt träningspass när jag är helt slut. Samt träningsvärk är den bästa känslan man kan ha i princip :).
Sedan sa jag att jag äcklas av personer som inte tar hand om sin kropp.. inte fetman i sig. (eller jo kanske skräck exemplen).
jag hatar t.ex. rökare med som förstör för sig själva och dom i omgivningen.
268 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2