Följdfråga; Vad skall du ha det till?
tralla...
19 svar · 513 visningar · startad av ERR0R
bleka hud. :)
Fråga Michael Jackson..
men seriöst nu... måste ha.
Jag har själv ingen aning om vart man kan få tag på sånt, så jag skulle vilja ha lite hjälp.
Sånt medel är väll förbjudet? :q
Klorin?
Men sminka då?
Vet inte om det går att få tag på här i Sverige men när jag var i Thailand och skulle köpa en hudcreme så upptäckte jag när jag kom till bungalowen att det var vitt piggment i det.
Alltså inget för mig. Men dom tycker ju att det är fint att vara vit.
Nu till tipset:
Skulle ju kunna vara att dom har det i någon asiatisk affär, du vet dom som har allt :)
Testa det skadar ju inte.
Annars har du ju teatersmink och ta till, dom butikerna för teaterapor ;) har ju sådana saker med.
men sminka mej kan jag ju inte göra :) är ju ingen kärring... hehe...
och det verkar ju inte speciellt hälsosamt att smörja in ansiktet med klorin, eller ? men jag kan ju prova :P
kanske ska klargöra vad jag ska ha det till, det är såhär att jag har ett par väldigt o-attraktiva röda ärr i ansiktet som jag skulle vilja bleka ner till min vanliga hudfärg om det går.
Har hört det nånstans, men vet inte vart.
Har hört att det finns nåt medel som heter hydrokin om jag minns rätt som bleker huden.
faen att det inte finns någon asiatsk affär här ute i skogen :/
red: har några fula fläckar som är brunare också :/
Hör av dig till en hudterapeut eller till en hudklinik där du bor...
Tror det är dumt att mixtra själv med sånt där...
Du kan ju gå andra vägen och använda brunkräm istället. Applicera det på kvällen och du blir en nyans brunare nästa dag. Själv skulle jag inte rekommendera dig att bleka dig eftersom det antagligen håller i längre och sedan blir konstigt på sommaren.
Det finns ju ett altenativ till, du kan ju börja hänga i modsgäng och få lite tips den vägen.
men brunare vill jag ju inte bli :)
vill inte se för "o-svensk" ut när jag inte är det.
och eftersom jag har mörkt hår så kan det väldigt lätt bli så.
Det finns särskilda stift (har för mig att clerasil har tillverkat ett sådant) som man kan sätta på acnehud och som är hudfärgat. Det finns på apoteket.
Sök proffshjälp, håll inte på att kladda med sådan själv, det kan bli fatalt.
ERR0R skrev:
kanske ska klargöra vad jag ska ha det till, det är såhär att jag har ett par väldigt o-attraktiva röda ärr i ansiktet som jag skulle vilja bleka ner till min vanliga hudfärg om det går.
Har hört det nånstans, men vet inte vart.
Men halåå...det kunde du ju ha sagt med en gång.
Gå till en läkare. Dom kan ordinera en liten operation om du hänvisar till psykiskt lidande. Går antagligen att ta bort med laser.
Vet inte exakt hur,men du kan ju höra efter.
jeanette skrev:
ERR0R skrev:
Har hört det nånstans, men vet inte vart.Men halåå...det kunde du ju ha sagt med en gång.
Gå till en läkare. Dom kan ordinera en liten operation om du hänvisar till psykiskt lidande. Går antagligen att ta bort med laser.
Vet inte exakt hur,men du kan ju höra efter.
jäääää då kanske du kan bli sövd...har hört att det går bättre för timrå då :OO :birp
Nämen det gör ju inget, säg bara till brudarna att du har fåt dom i slagsmål eller nått så tycker dom du är kool :P
Skall man vara seriös också så skulle jag nog fråga nån expert om jag va du ;)
ERR0R skrev:
men seriöst nu... måste ha.
Jag har själv ingen aning om vart man kan få tag på sånt, så jag skulle vilja ha lite hjälp.
Eftersom det inte hör till vanligheten att bleka sin hud i detta naturligt bleka land, så är det inte så enkelt att få tag på blekmedel för huden. I London har det blivit en succé med något som heter fairskin (eller liknande) och det går säkerligen att beställa genom din lokala frisör.
Att bleka huden är ungefär lika nyttigt för huden som det för håret att bleka håret. Väteperoxid är skadligt. På ungefär samma sätt som socialstyrelsen skriver på nikotinvaror: Rökning dödar/Snusning orsakar cancer. Du kommer ju inte att dö eller få cancer, men det jag menar är att din naturliga produktion av pigment tar skada av användningen av sådana medel och det är faktiskt inte bra.
Jag har sett annonser i lokaltidningen här i Växjö om en firma som tar bort ärr och rodnader med laserteknik. Jag har ingen aning om vad det kostar, men det är nog ett klart bättre alternativ än att börja försöka bleka bort det själv.
okej... tack så mycket för hjälpen ! ;)