Fotbolls-VM | Sydafrika | 2010

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dryden
    Medlem
    • 2002-08-03
    • 12245

Förstår inte heller Italien-föraktet och absolut inte i en match som den idag. Någon som såg när italienaren blev kapad efter bara några minuter? Dobbarna rätt på smalbenet och inte ens ett gult kort mäktade domaren med, plus när en annan i Paraguay la sig i närkamp med Cannavaro. Plus lite annat. Äh, skärp er nu. Italienarna rullade ju boll riktigt vackert första 20-25 men blev, liksom jag, i chock när det otroligt orättvisa 1-0 kom.

Det där om att slänga sig som femåringar är ju rent och skärt skitsnack om man ser till dagens insats.
    Last edited by Dryden; 2010-06-15, 00:08.
    resebloggen # twitter # instagram

Comment

• legis
      Medlem
      • 2004-07-21
      • 4440

Dagens Italien är inte samma som förr. Idag såg jag inte några större fuskförsök eller divalator. Som jag sade ovan, jag ser fram emot att se mer av årets Italienska lag. Historiskt sett har jag dock hyst ett stort Italien-hat.
      http://gråimport.se

Comment

• Danne V
        Medlem
        • 2006-08-02
        • 7685

Originally posted by Dryden
        Förstår inte heller Italien-föraktet och absolut inte i en match som den idag. Någon som såg när italienaren blev kapad efter bara några minuter? Dobbarna rätt på smalbenet och inte ens ett gult kort mäktade domaren med, plus när en annan i Paraguay la sig i närkamp med Cannavaro. Plus lite annat. Äh, skärp er nu. Italienarna rullade ju boll riktigt vackert första 20-25 men blev, liksom jag, i chock när det otroligt orättvisa 1-0 kom.

Det där om att slänga sig som femåringar är ju rent och skärt skitsnack om man ser till dagens insats.
        Jajamänsan. Idag (eller rättare sagt: igår) höll dom sig i skinnet, och det tackar vi för. Men det visste varken du eller jag i förväg, och det är ju onekligen lättare att vara efterklok.

Att du inte förstår det du kallar "Italien-förakt" tror jag inte ett dugg på. Menar du att du inte sett hur just italienare (plus många andra nationer förstås) under alla år utmärkt sig för att filma och ha sig?

Men har nån mer än Celia (?) och jag lyssnat på radion? Vem är den där göken som refererar ibland? Verkar komma från Göteborg och kläcker ur sig helt puckade grejer ibland. Häromdagen kände han sig som om han bodde i magen på folk berättade han.
        Last edited by Danne V; 2010-06-15, 07:05.
        Med vänlig hälsning från
        Danne
        ------
        Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
        Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
        Våga Vägra
        FaceBook

Comment

• Web-Tor
          Medlem
          Smurf
          • 2000-11-03
          • 11794

Originally posted by Lasp
          För de som i det dagliga använder Igoggle kan detta vara något http://www.google.com/ig/directory?h...rld_cup1.xml##
          Den där gadgeten är ju för VM 2006.

Den här verkar bättre:
          Last edited by Web-Tor; 2010-06-15, 07:06.
          /Tor
          Jag och mina bilder.

Comment

• Dryden
            Medlem
            • 2002-08-03
            • 12245

Originally posted by Danne V
            Jajamänsan. Idag (eller rättare sagt: igår) höll dom sig i skinnet, och det tackar vi för. Men det visste varken du eller jag i förväg, och det är ju onekligen lättare att vara efterklok.

Att du inte förstår det du kallar "Italien-förakt" tror jag inte ett dugg på. Menar du att du inte sett hur just italienare (plus många andra nationer förstås) under alla år utmärkt sig för att filma och ha sig?
            Har man följt andra ligor de senaste åren så vet man att italienarna inte är värst/bäst på att filma. Men jag antar att föraktet beror på gamla "meriter".

Men har nån mer än Celia (?) och jag lyssnat på radion? Vem är den där göken som refererar ibland? Verkar komma från Göteborg och kläcker ur sig helt puckade grejer ibland. Häromdagen kände han sig som om han bodde i magen på folk berättade han.
            Tänker du på Christian Olsson?

Comment

• Danne V
              Medlem
              • 2006-08-02
              • 7685

Har man följt andra ligor de senaste åren så vet man att italienarna inte är värst/bäst på att filma. Men jag antar att föraktet beror på gamla "meriter".
              Då antar du fel. Jag tycker att dom fortfarande - och tveklöst - står för det mesta av skådespeleriet även om det blivit lite bättre på senare år.
              Tänker du på Christian Olsson?
              Eh.. han som hoppar tresteg? Eller har han en namne på radiosporten?
              Med vänlig hälsning från
              Danne
              ------
              Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
              Våga Vägra
              FaceBook

Comment

• Dryden
                Medlem
                • 2002-08-03
                • 12245

Eller har han en namne på radiosporten?
                http://sverigesradio.se/sida/gruppsi...rtikel=3769549

Comment

• Danne V
                  Medlem
                  • 2006-08-02
                  • 7685

Schysst. Det låter som det skulle kunna vara den killen (fast man inte hörde så mycket i klippet som det låg en länk till). Ska försöka uppfatta hans namn nästa gång. Morbid "humor" hade han i alla fall. Man riktigt hörde hur Ralf Edström satt som en fiollåda och undrade vilken drog karln gick på.
                  Med vänlig hälsning från
                  Danne
                  ------
                  Våga Vägra
                  FaceBook

Comment

• celia
                    Medlem
                    • 2001-12-11
                    • 1080

Celia (?)
                    Det är mitt brasilianska artistnamn
                    "The creative mind has a vast attic." ~ Leonard Mlodinow
                    For redundant, see redundant.

Comment

• Danne V
                      Medlem
                      • 2006-08-02
                      • 7685

Originally posted by celia
                      Det är mitt brasilianska artistnamn
                      Jag satte dit frågetecknet eftersom jag inte kom ihåg om det var du eller nån annan som hade lyssnat på radio. Trodde det var uppenbart.

Men de va ju å andra sidan kul att få reda på att ditt id kommer fråna Brassarna. Då ser du väl fram emot kvällens super-rysare mot Kim Jong-Il and his Motherfuckers ikväll.
                      Med vänlig hälsning från
                      Danne
                      ------
                      Våga Vägra
                      FaceBook

Comment

• karlj87
                        Medlem
                        • 2004-03-05
                        • 573

Men jag antar att föraktet beror på gamla "meriter".
                        Vem minns inte denna klassiker?
                        : :

Comment

• Dryden
                          Medlem
                          • 2002-08-03
                          • 12245

Hur många italienare är det i den här video? Ingen majoritet. Däremot en hög med tyskar, argentinare och annat löst folk. Humor hur som helst.

Sedan ska man ju inte glömma lite italiensk "självdistans" också, det här är också en klassiker:

Comment

• legis
                            Medlem
                            • 2004-07-21
                            • 4440

Hur många italienare är det i den här video? Ingen majoritet. Däremot en hög med tyskar, argentinare och annat löst folk. Humor hur som helst.

Sedan ska man ju inte glömma lite italiensk "självdistans" också, det här är också en klassiker:
                            http://www.youtube.com/watch?v=QRO626ImQek
                            hahahaha, underbart!
                            http://gråimport.se

Comment

• :stefan:
                              Moderator
                              • 2000-04-28
                              • 8032

http://www.youtube.com/watch?v=QRO626ImQek
                              Italiensk självdistans? Senast jag kollade var Guardian en högeligen brittisk tidning...
                              My motor is stalled but my wheels are still spinning.

Comment

• Dryden
                                Medlem
                                • 2002-08-03
                                • 12245

Fast om man gillar Italien och samtidigt gillar filmen så borde det ju öppa för lite italiensk självdistans.

Comment

Working...