Fotbolls-VM | Sydafrika | 2010

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • :stefan:
    Moderator
    • 2000-04-28
    • 8032

Men vilken pajas till domare! Missar handsen, minst sagt hård utvisning och märkliga varningar.

Nån som minns Toro Rendon, "Stinsen från Colombia"?
    My motor is stalled but my wheels are still spinning.

Comment

• jme
      Medlem
      • 2001-05-07
      • 1967

Tyckte kommentatorn i finsk TV nämnde nåt om en ny linjedragning vad gäller hands...
      Min blogg | Mina böcker

Comment

• Esen
        Medlem
        • 2002-03-16
        • 3534

Originally posted by :stefan:
        Men vilken pajas till domare! Missar handsen, minst sagt hård utvisning och märkliga varningar.

Nån som minns Toro Rendon, "Stinsen från Colombia"?
        Med tanke på att dom har valt att ha med Martin Hansson som VM domare så kan man ju bra undra vilka andra idiotdomare dom skickat till sydafrika...

------------------------------------------
        Text Censurerad av wF: *** *** *** ** ***
        SvFF - FOTBOLLSMÖRDARE
        Djurgårdens IF - NY Yankees -Iloveny

Comment

Moderator
          • 2000-04-28
          • 8032

Heder till de som driver arenan i Durban förresten, massa löparbanor och skit var helt osynliga - helt täckta av gröna mattor. Gillart!

Comment

• Dryden
            Medlem
            • 2002-08-03
            • 12245

Hur stora växlar ska man dra av Tysklands överkörning? Australien var ju inte av någon större kaliber kändes det som, men att man knallar igenom gruppspelet tämligen oberörda lär vi ju alla vara överens om. Det kan ju ge lite olika effekter. Antingen går man in i en åttondelsfinal/kvartsfinal med gott självförtroende och låter maskinen rulla på, eller så går man in "ostartade" och åker på knock direkt mot någon taggad underdog.

Å andra sidan, Tyskland är ju mer rutinerat än så. Att man skulle torska mot en underdog känns helt enkelt inte tyskt (nåväl, vi bortser väl från VM94-torsken mot Bulgarien). De blir väl sonika att räkna med rakt igenom utan att sväva ut för mycket.

Men att börja snacka guld nu? Ja, typiskt journalistiskt. De lär väl hinna byta sina guldfavoriter ett antal gånger innan de tillslut hävdar "Vad var det jag sa?" när finalen är färdigspelad.
            resebloggen # twitter # instagram

Comment

• jme
              Medlem
              • 2001-05-07
              • 1967

-54, -74, -90, 2010?

I can has a pattern?
              Min blogg | Mina böcker

Comment

• Dryden
                Medlem
                • 2002-08-03
                • 12245

Italien träningsspelade mot Schweiz i Genève den 28 maj 1982. 1-1.
                Italien träningsspelade mot Schweiz i Genève den 31 maj 2006. 1-1.
                Italien träningsspelade mot Schweiz i Genève den 5 juni 2010. 1-1.

Vem drar slutsatsen?
                resebloggen # twitter # instagram

Comment

• Danne V
                  Medlem
                  • 2006-08-02
                  • 7685

Originally posted by Dryden
                  Hur stora växlar ska man dra av Tysklands överkörning? Australien var ju inte av någon större kaliber kändes det som, men att man knallar igenom gruppspelet tämligen oberörda lär vi ju alla vara överens om.
                  Precis som i all idrott behövs det inte mycket för att man antingen halkar in i en uppgångs- eller nedgångsspiral. I det här fallet halkade Tyskland in i den ena och Australien i den andra och skillnaden blev större än vad den borde ha blivit.

Hade t.ex. australiensarna fått sin straffspark (den var ju solklar!!!) vet man inte vad som kunnat hända. Då hade dom mycket väl halka in i en uppåtspiral.

Visst fasen är Tyskarna äckligt disciplinerade (försökte dom inte spela som Barça?), men nu har dom presenterat sitt spel och kommande motståndare sitter just nu och nagelfar varenda sekund av matchen.

Så personligen tror jag inte att kvällens uppvisning med nödvändighet kommer att upprepas. Det kan lika gärna gå i baklås för dom som för andra, beroende på tusentals olika omständigheter, och vad som helst kan hända.
                  Med vänlig hälsning från
                  Danne
                  ------
                  Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
                  Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
                  Våga Vägra
                  FaceBook

Comment

• Danne V
                    Medlem
                    • 2006-08-02
                    • 7685

13.30 Holland-Danmark TV4.
                    En match som jag ser fram emot extra mycket och som jag tror/hoppas kommer att bli jämn och tuff mellan två lag som (på papperet) både är ganska jämnstarka och spelar offensiv fotboll. Tippar oavgjort. Men heter man Danne så hoppas man ju att røde-hvide vinner.
                    Med vänlig hälsning från
                    Danne
                    ------
                    Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
                    Våga Vägra
                    FaceBook

Comment

• Compusa
                      Moderator
                      • 2002-01-14
                      • 2952

Samma här! Blir nog en riktigt bra match. Matchtiden är inte den bäst, men matchen visas förvisso på nätet

Comment

• Lasp
                        Medlem
                        • 2000-07-29
                        • 10197

Dryden frågade tidigare om bra länkar!
                        Jag vet inte om detta är att anse som en aktuell resurs:
                        Livet är kort och Nu!
                        Läs mera!
                        !?

Comment

• Compusa
                          Moderator
                          • 2002-01-14
                          • 2952

Här visas matchen (Holland-Damark), för er som har tillgång till nätet men inte till teven:

Comment

• Danne V
                            Medlem
                            • 2006-08-02
                            • 7685

Jaha... somnade i halvtid och vaknade precis när Holland gjorde 2-0. Nu såg jag ju bara första halvan, men det verkar som om danskarna gav bort matchen? 1-0 självmål och 2-0 en sanslös miss av siste backen som inte rensade utan släppte fram holländaren.

Japan-Kamerun skiter jag i, men Italien-Paraguay kan ju bli kul med lite filmningar och divafasoner här och där. Heja Paraguay!
                            Med vänlig hälsning från
                            Danne
                            ------
                            Våga Vägra
                            FaceBook

Comment

Moderator
                              • 2000-04-28
                              • 8032

Hm, försökte kolla på jobbet, men kunderna kom ju och störde hela tiden...

Men i Explorer 8 (som jag dras med där) pausar feeden när man klickar på helskärmsikonen, det blir för all del helskärm, men samtidigt stannar allt som om jag hade tryckt på paus. Högeligen irriterande när jag hörde om Kuyts mål, flippade över till Explorer för att kolla reprisen och tryckte på helskärm för att se bättre - då stannar skiten och ska buffra i tio sekunder innan jag ser nåt igen...

Comment

• jme
                                Medlem
                                • 2001-05-07
                                • 1967

Italienarna går fetbort. Jävla grinande divor och vill-ha-straff:are. Det fick ju Australiensarna bevittna vid förra VM.
                                Min blogg | Mina böcker

Comment

Working...