..haft medvind i blåsten från O'Leary's till Tapeten - de byter ägare efter helgen så de rear ut sitt innehav... Behöver jag säga att vi häckade där hela kvällen?
My motor is stalled but my wheels are still spinning.
...funderat på varför folk, trots påpekanden i stort sett varenda gång, envisas med att med kraft och energi verkligen slänga igen dörren på min bil (och även andras bilar) i tron om att det verkligen behövs för att den ska gå igen ordentligt. Är det verkligen så hopplöst svårt att bara stänga igen dörren lite försiktigt?
...funderat på varför folk, trots påpekanden i stort sett varenda gång, envisas med att med kraft och energi verkligen slänga igen dörren på min bil (och även andras bilar) i tron om att det verkligen behövs för att den ska gå igen ordentligt. Är det verkligen så hopplöst svårt att bara stänga igen dörren lite försiktigt?
Nej, men min bror. Och en annan människa som åkte med för några veckor sedan (hon slog alla rekord!). Och... och... och... Ja, man sitter nästan där med passagerardörren i knät i förarsätet ibland alltså.
....sett Sverige gå till final i Innebandy-VM. Skulle varit på plats på finalen imorgon men det blev dock förhinder, men skall iaf se på tv. Någon mer som skall göra det?
It's nice to be important but it's more important to be nice
...sett ett makalöst underhållande program på SVT2 om två norrmän som ägnar sig åt groundhopping, dvs de har gett sig fan på att besöka och se en match på samtliga arenor i den engelska fotbollens högsta divisioner - 92 stycken...
My motor is stalled but my wheels are still spinning.
... insett hur jävla lätt det är att hamna i slagsmål i Sverige. Som tur är drog jag det längsta strået i dag. Satans jävla fittor som tror de kan kaxa med vem som helst. Varför ska folk hålla på så här? Kan inte alla bara vara vänner och le åt varann i stället för att kasta ölburkar efter mig?!?!?!?! VA?!?!!!!!!!!!!!!!!!!
silfver: Vad hade du gjort för att förtjäna det där då?
Vet hur det är. Igår på O'Learys var det nån brudj...som blev arg på någon kille och slängde det sista i sitt glas mot honom - och träffade brorsan (filippo) som givetvis frågade om hon var puckad i hela jävla huvudet. Då blev hon ännu mer förbannad och drog glaset i golvet, via brorsans ben. Hade jag inte gått mellan och bett henne pysa iväg så hade någon blivit proppad, gissar jag. Lingonvecka deluxe.
Stod i kön till korvmojen efter krogen för några år sedan och snackade lite på skoj med en gammal lärare, om vår gamla skola. Skämtsamt och med just jargongen som hör skolan till. Givetvis var det nån fylltratt i kön som tyckte att vi inte skulle snacka skit om skolan - så han proppade vår lärare med en knytnäve. Han ångrade sig rätt rejält i rätten sen (självklart tillkallade jag och polaren polis) och tog på sig hela kalaset som tur var.
Dryden: Jag gjorde den klassiska. Jag råkade vända mig om och tittade på killen när vi gick förbi varann. Han kastade sin öl och frågade vad fan jag höll på mig. Jag kunde inte hålla huvudet kallt och lackade ur...
Sånt här hände aldrig i Australien! Jag avskyr Sveriges småbarnsmentalitet.
Dryden: Jag gjorde den klassiska. Jag råkade vända mig om och tittade på killen när vi gick förbi varann. Han kastade sin öl och frågade vad fan jag höll på mig. Jag kunde inte hålla huvudet kallt och lackade ur...
Råkat ut för samma sak. Lite jobbigt när man inte får titta på vad och vem man vill.
Comment