Till Sveriges Radio Malmö säger meteorolog Jeanette Söderberg att folk i Skåne bör hålla sig inomhus. Även i Göteborgsområdet uppmanas invånarna att hålla sig inomhus för att undvika skador från kringflygande föremål.
Jag funderar på om jag ska gå ut på en 5 minuters promenad för att kolla så min sambo som befinner sig i stallet är ok. Men vet i fna alltså, det är totalt storm
Det blåser utav bara helvete här nere på plattlandet skall jag be att få tala om. Mina fönsterglas i köket bokstavligt talat böjs under trycket från vinden utanför. Det kändes ganska läskigt faktiskt. Det känns inte heller så tryggt att mitt köksfönster är precis bredvid taket på resten av byggnaden (i en skarv), där det ligger takpannor.
Vi har varit av med strömmen tre gånger hittills under eftermiddagen. Internetuppkopplingen har även lagt av ett flertal gånger.
Hoppas inte något på huset går sönder. Däremot får gärna altanen blåsa iväg.
Jajjdan, om du kommer hit kan vi sitta å värma oss under en varm filt, du behöver inte vara rädd, även om det blåser mycket... Jag kan bjuda på choklad och brasberättelser till sena timmen
Jajjdan, om du kommer hit kan vi sitta å värma oss under en varm filt, du behöver inte vara rädd, även om det blåser mycket... Jag kan bjuda på choklad och brasberättelser till sena timmen
Ja, jag skulle gärna komma förbi, men jag måste dammsuga upp splittret efter min väggtelefon som jag precis pulveriserade mot väggen i raseri. Jag är nog inget trevligt sällskap just nu. :l
Köpenhamn / Kastrup: 24 m/s med 34 m/s i byarna.
Varför är jag inte förvånad över att de flesta flighterna har status "Cancelled" eller "Await info". ;)