Jag har ont! För 2½ vecka sedan fick jag ont i halsen, det följdes av förkylning, huvudvärk, feber och i allmänhet ett rätt risigt tillstånd. Snuva och hosta höll i sig tills mitten av veckan som gick nu men jag har fortfarande problem.
Det är vid näsans början (se min bifogade illustration) som det gör ont och då framförallt när jag böjer huvudet framåt (jag önskar exempelvis att någon annan kunde knyta mina skor). Förkylningen är i stort sett borta och bortsett från detta lilla fenomen så känner jag mig frisk och kry.
Så, någon?
Huvudfrågor är alltså...
» vad är det som gör ont?
» hur blir jag kvitt eländet?
...men känner någon för ett större utlägg så varsågod. :)
Bara en ren allmän fråga. Har du provat att uppsöka en läkare? ;)
Men jag skulle satsa mina sista dinarer på att du har en inflamation av något slag, kanske bihålorna? låter som det. Känner du dig tröttare än vanligt? Att du hellre vill ligga i sängen och sova än att gå upp? Har du övriga smärtor i andra delar utav kroppen? Anser du dig 100% frisk i övrigt?
Även jag tycker det låter som bihålorna, speciellt eftersom det värker mer om du böjer dig fram. Gå och kolla det hos doktorn för isåfall ska du äta pencilin!
Bara en ren allmän fråga. Har du provat att uppsöka en läkare? ;)
Nej.
M.Cheraghi skrev:
Men jag skulle satsa mina sista dinarer på att du har en inflamation av något slag, kanske bihålorna? låter som det. Känner du dig tröttare än vanligt? Att du hellre vill ligga i sängen och sova än att gå upp? Har du övriga smärtor i andra delar utav kroppen? Anser du dig 100% frisk i övrigt?
Tröttare än vanligt, ja kanske lite överlag men inget märkvärdigt. Det brukar gå i perioder i vanliga fall så det är inget jag tänker på. Jag känner mig frisk i övrigt och har inga andra smärtor som jag kan relatera till just det här. Jag hade exempelvis börjat träna i morgon om det inte varit för den här smärtan.
Pencilin. Vet inte om jag ska jubla eller sucka. ;)
Det där med att om man böjer sig framå och att det då smärtar är ett av de vanligaste symptomen, ett annat är att trycka lite lätt i ögonvrån, precis där näsan börjar. Gör det försiktigt för om det är bihålorna kommer det göra ont. Har för mig att man inte behöver vara framåtböjd när man trycker. Hoppas det är till någon hjälp.
Jag tror inte på att sniffa saltvatten, vore jag du skulle jag istället följa tipset om att uppsöka läkare.
Faktum är att jag drog i mig nässpray igår och idag känns det aningen bättre. Dopar jag mig så under några dagar så kanske det går över, eller i alla fall att trycket minskar (samma sak?). Om inte så ringer jag fabror/tant doktorn.
Har en blek aning om att min NO-lärare på högstadiet sa att de pillade med någonting genom näsan och att det var det hemskaste han varit med om. Kan lika gärna vara så att jag minns fel, var ju trots allt ett tag sen. :)
Har en blek aning om att min NO-lärare på högstadiet sa att de pillade med någonting genom näsan och att det var det hemskaste han varit med om. Kan lika gärna vara så att jag minns fel, var ju trots allt ett tag sen
Du tänker inte på halsmandelsprov? Jag fick köra upp en stor tops i näsan (tror jag). Jag är säker på att det va i halsen iaf... Det va fruktansvärt för övrigt men nu börjar jag hamna utanför ämnet...
Hoppas det börjat ordna sig iaf Dryden!
Japp. Det är bihåleinflammation. :) Hade jag förra helgen, riktigt elände det där. Men det gick snabbt över. Om du fortfarande har problem så har dom näsdroppar på Apoteket man ska ta. Fråga där! :)