PPeddaMedlem sedan juni 20006 031 inlägg Kul att se att någon har användning av scriptet och även bygger vidare med egna funktioner. (y)
Det var därför jag har försökt att skriva så många kommentarer i koden som möjligt. Betydligt mer än jag brukar. (Jag brukar slarva med det)
Gillar din dagsöversikt där du även har tider med. Jag kanske får bygga till det jag med när jag har tid o lust.
Ang. veckomeddelanden har jag inga ideer mer än att man får upp en sida om man klickar på veckonummret.
Mr TMedlem sedan maj 20071 061 inläggVill du kan du få kolla min dag-kod när det blir dax. Bara att hojta till. Vore bra om du fick den då du kanske skulle kunna skriva in lite kommentarer i den så jag själv, såhär i efterhand, fattar vad jag gjort :D
Kommer du (eller någon annan på) ett snyggt sätt att presentera veckomeddelanden (altså då dom är flera) så hojta till. (har denna tråd under bevakning)
RrodgeMedlem sedan juli 200457 inlägg Hejsan och tack Pedda. Detta var precis vad jag sökte efter att ha på min hemsida.
Tack och bock / Roger
PpsnMedlem sedan jan. 20063 inlägg Hej,
Är det någon som har koden för version 4 av denna kalender? Länken i ovanstående tråd tycks inte fungera!
Mvh/Per
psn skrev:
Hej,
Är det någon som har koden för version 4 av denna kalender? Länken i ovanstående tråd tycks inte fungera!
Mvh/Per
Det beror på att "Mina sidor" / "Mina filer" (domänen member.webforum.nu) stängts av tillfälligt. Pedda har helt säkert filerna någonstans, annars får du nog vänta till dom fixat avdelningen.
PpsnMedlem sedan jan. 20063 inlägg Ok då avaktar vi svar från Pedda. //Per
Tusen tack för kalendern, sjukt användbar.
/pär
JJftnMedlem sedan sep. 200913 inlägg Jag är inte den som registrerar mig hux flux överallt, men var tvungen att tacka för denna kod då den varit till stor hjälp!
Mr T skrev:
Om vi nu håller på med önskningar så kan väll jag också få önska/fråga något ;)
Har implementerat detta kalender script på min egen sida http://filowap.axplock.com/ver2
[...]
Sjukligt nice version, gillar _verkligen_ hur din lilla kalender ser ut och hur man ser olika events på samma dag (i kategorier?). Gillar även den minimalistiska designen, markeringen för dagens datum samt färgen på söndagar.
Jag har själv börjat på en ombyggnad av detta system, finns en rad grejer jag vill implementera. Det jag hunnit göra hittills är främst ny layout och en markering för vilka dagar som har events, även ett annat sätt att visa eventen för att få samma storlek (lite mindre) på kalendern hela tiden. Har även lagt till kategorier så att man kan välja vilken kategori ett event hör till, beroende på vilket får det en annan bakgrundsfärg. Alla dagar visas med mouseOver där man ser eventet, även via denna mouseOver lägger man till events för att inte behöva ha den knappen i kalendern. Bilden jag bifogar visar 2009-09-12 i.o.m. att jag håller musen över det datumet.
Min önskelista (d.v.s. saker jag förhoppningsvis gör själv, inte nödvändigt vis önskning från någon annn).
1. Ajax för att byta månad så man slipper ladda om sidan.
2. Ajax för att lägga till events, skulle vara snyggt.
3. Automatiskt knyta kalendern till ett nyhetsflöde/blog/inlägg skapat i annat forumlär.
4. Röda söndagar (edit: fixed)
5. Snyggare sätt att markera events inom olika kategorier likt Mr.T
6. En miljard småfixar.
Nåväl, här är en bild från det jag hunnit hittills. Igen, TACK!
LaspMedlem sedan juli 200012 978 inläggVälkomna till wF, psn, pär, Jftn och alla andra som hittat till Peddas fina kalender.
Just så här skall det väl vara med Öppen Källkod och friska tankar!
Kul att se och läsa. :h
Har hittat en liten bugg i min kalender, om man bläddrar fram till månadsskiftet Januari/Debruari 2010, vecka 4 förekommer som sista veckan i Januari och första veckan i Februari.
Ser på demot ovan att det inte är likadant där, där blir det vecka 4,5,6 men i min får jag 4,4,6.
Kan det bero på nån serverinställning? Koden är exakt samma som den Pedda skrivit.
PPeddaMedlem sedan juni 20006 031 inlägg Låter mystiskt.
Lokalt och på testserver funkar det för mig.
PPeddaMedlem sedan juni 20006 031 inlägg
MickeA.com skrev:
Sidan ligger hos Binero.
Testade att ladda upp kalendern hos Binero och för mig funkar det fint.
Konstig bugg.
Mr TMedlem sedan maj 20071 061 inläggNu har vi avhandlat det här via PM och problemet var i kodsnutten som skriver ut första veckan varje månad. Där finns en förekomst av $i i mktimte() som inte har något värde. Byt ut $i mot 1 så funkar det!
JjonerMedlem sedan mars 20101 inlägg Mr_T: skulle man kunna få kika på ditt dag-kod?
Mr TMedlem sedan maj 20071 061 inläggjoner : Skickar meddelande.
1945-anMedlem sedan sep. 200533 inläggDet talades om en inloggning till kalendern för ett tag sedan, det hade varit jättesmaskens!!! ;-))
PPeddaMedlem sedan juni 20006 031 inlägg Jag har inte hunnit göra mer med min kalender, men någon annan kanske har fixat inloggning?
1945-anMedlem sedan sep. 200533 inläggOk Pedda!
Har hittat flera inloggnings-scrip på nätet men att få in det på rätt ställen övergår det lilla jag kan.
Inloggningen måste ju ligga inne i själva kalenderscriptet så att inte sökmotorerna hittar kalendern och därmed öppnar det för kreti och pleti.
Kan jag bara göra ett anrop till inloggningen i början av kalenderscriptet?
Var bör det ligga och hur ser ett sådant anrop ut till tex "login"?
Du får ursäkta mina bristande kunskaper ;-)