Hej, jag har just installerat om Windows XP och den här gången har jag nog applicerat allt vad säkerhetspatchar och säkerhetsinställningar heter. Jag har installerat Popup Cop och ett par spywareborttagningsprogram, antivirus, brandvägg etc.
Jag har gjort en hel del inställningtar i register och liknande, tagit bort tjänster osv.
Jag tycker jag har fått till det ganska bra och jag kan i stort sett blocka det jag vill och ta emot det jag vill.
Jag har också installerat Shockwave- och Flash-player och det har fungerat, jag får upp de båda filmerna på Macromedia.com som talar om att installationen lyckades. Men när jag ska gå in på t.ex. miniclip och spela couronne så kommer inte spelet upp, själva arean där spelet ska finnas. Hela området är liksom borttaget från sidan, inte så att det finns ett område men ingenting visas, utan hela områden är borta och det som fanns under på sidan har nu hoppat upp och lagt sig där spelet ska visas.
När jag går in på blip.se så visas inte menyn där. Det finns en alternativ meny längst upp på sidan men när jag klickar på spel där så uppdateras bara första sidan utan att spelsidan laddas.
Jag har ställt ini popup cop att den ska tillåta flash från miniclip.com och även för blip.com Jag har stängt av brandväggen men det kommer inte upp några flash- eller shockwavespel iallafall. Detta verkar som att det har med någon blockning någonstans att göra eller? Någon som kan höfta lite, vad kan det vara?
Jag har ställt in IE att fråga om jag vill acceptera ActiveX osv varje gång jag går in på en sida. Och jag accepterar cookies i brandväggen och även i IE egna instälningar för dessa två sidor.
Fattar ingenting.