nitro2k01 skrev:
- 98
Snabbare än de NT-baserade, och jädra stabilt när man väl fått det att funka.
Snabbhet är nog inte allt :OO
27 svar · 663 visningar · startad av obelix · sida 2 av 2
nitro2k01 skrev:
- 98
Snabbare än de NT-baserade, och jädra stabilt när man väl fått det att funka.
Snabbhet är nog inte allt :OO
Nickemannen skrev:
nitro2k01 skrev:
98
Snabbare än de NT-baserade, och jädra stabilt när man väl fått det att funka.2000
Stabilt, inte så mycket skit.3.1
En favorit för några år sedan.DOS är väl ännu snabbare ;).
Jag tycker
Win XP
Win 98
Win 2k98:an krashar lätt om man misshandlar det.
muskot skrev:
nitro2k01 skrev:
- 3.1
En favorit för några år sedan.Ironisk? < 3.x klassas ju inte ens som operativsystem utan bara skräp.
Lite ironisk, ja. Försökte mer peka på att XP inte är med på min tre i topp-lista. Kunda ha satt ME eller nåt på tredje plats, men ME är ju i princip samma sak som 98, så jag valde 3.1 istället.
...jag skulle vilja prova w2k3, men jag har inte orkat installera än... undrar om det är bättre än XP, det är ju ändå ett server-os liksom... men iaf... jag tycker inte det finns mkt som slår gamla NT 3.51 i fråga om stabilitet... det var tider det, när IBM var med och utvecklade... när W95 gränssnittet kom tyckte jag allt blev bara skit... men jag måste säga att jag tycker XP är rätt bra...
Stabilt
Topplistan är
XP Stabilaste med i alla fall alla mina datorer
2k Jag har inta använt det så mycket men verkar stabilt
98 såklart! Funkade bra för mig men det e ju klart, krashade lite ibland och så krångligare att sätta upp nätverk osv...
:bire :birp
Nexus86 skrev:
- Longhorn (eller menade du bara släppta OS? :q :P)
Skojar du?! Bara installationen lyckades få ett partitioner att försvinna, tur recoveryprogram finns. :p :e :birp
1. Windows 2000
2. Windows XP
3. Windows 3.1 :r
Qimen skrev:
Nexus86 skrev:
- Longhorn (eller menade du bara släppta OS? :q :P)
Skojar du?! Bara installationen lyckades få ett partitioner att försvinna, tur recoveryprogram finns. :p :e :birp
Bah! Du har bara haft otur. :P Jag har fått det att funka finfint. Både m tanke på stabilitet och prestanda. Går lika bra som XP. :e
Enda kan väl vara säkerheten som är lite kvav men det finns troligtvis inte många som sitter och letar säkerhetshål i longhorn än. ;)